Toon posts:

Hulp graag!!

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden van het GOT,
ik wil binnen een maand (na een paar maandjes sparen) een receiver + boxen&subwoofer set kopen. Een dvd-speler heb ik al (Sony dvp-ns 305).
Ik heb al een tijdje zitten zoeken/surfen. Maar ik blijf met een paar vragen zitten..

Mijn budget is tussen de 600 en 700 euro.

Is het t geld waard om 6.1 set te kopen ipv 5.1? Ik zie laatste tijd wel s een dvd met DTS 6.1 maar nog niet vaak.

Mocht ik voor een 5.1 set gaan heb ik als boxen de Magnat Stylus 5000A of 7000A op het oog. Bij MediaMarkt was de 5000A gisteren 199,=.
Is dit een goede set, of moet ik een andere nemen (zo ja, welke?!?)?

Receivers heb ik ook bekeken. De Philips FR996 leek mij wel mooi. Is er iemand met ervaringen met deze of wordt deze mij direct al afgeraden?

En een goede mediazaak in Utrecht behalve Staffhorst zou ook leuk zijn :).

Ik zou heel graag advies willen krijgen, want ik kom er echt niet meer uit.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ten eerste, neem is de tijd om een goede topic titel te verzinnen.

Ten Tweede; lees de FAQ en je weet het antwoord over je receiver/ speaker vraagstuk

Ten derde; Als jij zo'n speaker setje wil gaan kopen , dan zit je tegen woordig nog erg vaak met een 5.1 speaker set..

Het duurt nog wel ff voordat 6.1 mainstream is en aan je vragen te merken lijkt mij het beste om gewoon lekker voor de 5.1 receivers te gaan.

Voor jou budget is een 6.1 receiver+ speakers te duur :)

en nu aan de slag met het lezen van de FAQ :P

Verwijderd

Ik zou het bij zo'n toch redelijk beperkt budget iets ander aanpakken. Koop geen 5.1 set maar gewoon vier luidsprekers met bijbehorende center, zonder sub. Het geld wat je bespaard op de sunwoofer of een tweede center gebruik je om kwalitatief beter luidspreker en reciever aan te schaffen.

Je kan dan als er op een later tijdstip weer budget is een goede sub woofer, en als de versterker 6.1 is ook center, kopen.

Tenslotte zou ik als ik jou was eens kritisch naar de topic titel kijken ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Gekeken naar je registratietijd en tijd van posten heb je niet eens de moeite kunnen nemen om de faq en policy van het forum te lezen. Bij deze de nadrukkelijke vraag om dat alsnog even te doen: policy, forumgedrag

Wat betreft je vraag, je kunt erg veel informatie in dit topic vinden: Centraal HomeTheatre topic Lees 'm gewoon even door, dan ben je al een stuk verder, eventuele vragen kun je daar dan alsnog stellen (wel eerst ff lezen ;)).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.