asf downloaden van server mms://

Pagina: 1
Acties:
  • 5.994 views sinds 30-01-2008

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik weet dat er al heel veel vragen over geweest zijn en ik heb me rot zitten zoeken in de Search maar heb niet iets kunnen vinden waar ik echt iets aan heb.

Ik wil bijvoorbeeld een filmpje van omroep.nl downloaden mms://media.omroep.nl/nps/frolive/frolivechat.asf als voorbeeld zegmaar.
Hier word naar gelink door middel van een cgi scriptje die de een asx bestand ophaald uit dat bestand heb ik vervolgens die url hierboven gehaald.

Nu heb ik verschillende programma's geprobeerd van het web. Streambox, ASF-Recorder, VirtualDub etc. maar tot nu is het me niet gelukt om dat bestandje als een bestand op mijn HD te krijgen. Ik krijg telkens maar weer een timeout of de melding dat de file er niet is... :? Maar als ik rechtstreekt die url in IE plak dan start MediaPlayer wel op en speelt de url af...

Hoe kan ik dit het beste aanpakken als ik asd van een mms url wil ophalen voor privé gebruik... kan iemand van jullie eens proberen die file hierboven op te halen en uitleggen wat je precies doet om die te krijgen?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

Ik wil niet lastig doen, maar misschien is het wel streaming-only content?

Ik heb een WOS-post!

Verwijderd

Ouderwets play en record ?

(oftwel een what-you-hear opname van wat je streaming afspeelt)...

Verwijderd

Klopt ik heb het ook wel eens geprobeerd met verschillende software. Uiteindelijk heb ik me tv-out met me video-in van me tv-kaart verbonden en gewoon opgenomen.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

streambox al geprobeerd?

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Streamboox heb ik geprobeerd om het bestandje op te halen, natuurlijk kan ik de film via een capture opnemen, maar dan is de kwaliteit ook heel erg slecht ik zou graag die kwaliteit willen behouden. Het is een streaming bestandje dus is het eigenlijk alleen streaming, maar er zijn toch van die tooltjes om toch die asf op te kunnen slaan... heeft al iemand succes gehad bij het opslaan van het bestandje (dus niet het capturen van Play en dan Record). :?

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15

Steffie

Opaque

Filmpje af laten spelen met een geschikte mediaspeler. En terwijl die afspeelt zou het mogelijk moeten zijn om StreamboxVCR de meuk te laten downloaden. Zo heb ik meerdere malen streaming-only content van de BBC vereeuwigd in m'n archief :P

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Als je een *nix bak ergens hebt staan: mmsclient is een erg goede mms-stream-capturer :)
Hoe kan ik dit het beste aanpakken als ik asd van een mms url wil ophalen voor privé gebruik... kan iemand van jullie eens proberen die file hierboven op te halen en uitleggen wat je precies doet om die te krijgen?
Ben bezig, zal em zo ff ergens uppen :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 20:02 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
SDP werkt erg goed! Heb complete afleveringen van Kopsp***ers mee gedownt..

info en download link

Zorg wel dat het proggie genoeg bandbreedte heeft. Mocht ie halverwege kappen dan kun je het proggie restarten en resumen.

Denk je wel om copyrights :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Yohan schreef op 08 March 2003 @ 00:06:

info en download link

Zorg wel dat het proggie genoeg bandbreedte heeft. Mocht ie halverwege kappen dan kun je het proggie restarten en resumen.

Die Kopspijkers afleveringen heb ik ook allemaal gedownload, maar dan met StreamBoxVCR. Die resumed ook keurig als ie ff te weinig bandbreedte heeft... werkt ideaal dat progje :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Yohan schreef op 08 March 2003 @ 00:06:

info en download link

Sorry maar ik krijg alleen maar 404 errors daaro. Verder heb ik Streambox al geproeerd en dat werkt niet krijg de melding dat de file er niet is ofzo... maar dat had ik toch al gezegd?

• ThaHandy
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Gerwin schreef op 09 March 2003 @ 03:17:
[...]

Sorry maar ik krijg alleen maar 404 errors daaro. Verder heb ik Streambox al geproeerd en dat werkt niet krijg de melding dat de file er niet is ofzo... maar dat had ik toch al gezegd?
google doet wonderen (2e hit)

stream software

daar staan ze tussen

[ Voor 15% gewijzigd door ThaHandy op 09-03-2003 03:45 ]

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
ThaHandy schreef op 09 maart 2003 @ 03:43:
[...]

google doet wonderen (2e hit)

stream software

daar staan ze tussen
Zal ik mezelf eens quoten?
Gerwin schreef op 07 maart 2003 @ 16:35:
[...]

Streamboox heb ik geprobeerd om het bestandje op te halen, natuurlijk kan ik de film via een capture opnemen, maar dan is de kwaliteit ook heel erg slecht ik zou graag die kwaliteit willen behouden. Het is een streaming bestandje dus is het eigenlijk alleen streaming, maar er zijn toch van die tooltjes om toch die asf op te kunnen slaan... heeft al iemand succes gehad bij het opslaan van het bestandje (dus niet het capturen van Play en dan Record). :?
Gerwin schreef op 09 maart 2003 @ 03:17:
[...]

Kortom Streambox werkt niet om die asf te capturen, heb geen idee waarom niet. Ook ASF Recorder werkt niet of Virtual DUB. Virtual DUB komt met een melding dat ASF een Windows format is en dat hij er niets mee mag doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Gerwin op 09-03-2003 17:37 ]

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Niemand een oplossing of tip?

• yohan
Je schrijft dat de programma's die je geprobeert hebt (SDP, Streambox e.d.) het bestand niet vinden maar het afspeelprogramma wel. Wellicht doe je het volgende fout:

Je moet niet de url openen in deze programma's, maar met de rechtermuisknop klikken op 'Opslaan als'. Vervolgens wordt er een klein bestandje op je harde schijf opgeslagen. Als je dit bestandje in Kladblok opent zie je een adres staan. En dát is het adres wat je moet invoeren in SDP of Streambox. Ik zou niet weten wat er nu nog mis kan gaan :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Yohan schreef op 10 March 2003 @ 16:02:
Je schrijft dat de programma's die je geprobeert hebt (SDP, Streambox e.d.) het bestand niet vinden maar het afspeelprogramma wel. Wellicht doe je het volgende fout:

Je moet niet de url openen in deze programma's, maar met de rechtermuisknop klikken op 'Opslaan als'. Vervolgens wordt er een klein bestandje op je harde schijf opgeslagen. Als je dit bestandje in Kladblok opent zie je een adres staan. En dát is het adres wat je moet invoeren in SDP of Streambox. Ik zou niet weten wat er nu nog mis kan gaan :)
Heb ik gedaan, uit dag asf bestandje haal je inderdaad de werkelijke url, althans dat dacht ik altijd. Maar toch krijg ik dat bestandje niet van de omroep server.

• yohan
Gerwin schreef op 10 March 2003 @ 23:52:
[...]

Heb ik gedaan, uit dag asf bestandje haal je inderdaad de werkelijke url, althans dat dacht ik altijd. Maar toch krijg ik dat bestandje niet van de omroep server.
Heel vreemd. Ook omdat anderen in dit topic (waaronder ik) hier wel goede ervaringen mee hebben. Misschien een firewall die roet in het eten gooit?

Verwijderd

Ik gebruik zelf vol tevredenheid ASF Recorder:
http://www.chip.de/downlo...nloads_updates_67577.html

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Met ASF Recorder heb ik hetzelfde probleem.

Heb net die vuurmuur even uitgezet en hij schijnt het - met de nadruk op af-en-roe - wel te doen. Hebben jullie ook problemen het die programmatjes gehad waarmee je asf streams kunt opslaan op he HD. Wat ik nu wel krijg is dat de kwaliteit van de asf die ik op mijn HD heb staan van veel mindere kwaliteit is dan dat ik op het internet zie. :? Hoe kan dat? En hoe kan het dat hij het af en toe nog steeds niet doet?

• yohan
Gerwin schreef op 12 maart 2003 @ 11:21:
Met ASF Recorder heb ik hetzelfde probleem.

Heb net die vuurmuur even uitgezet en hij schijnt het - met de nadruk op af-en-roe - wel te doen. Hebben jullie ook problemen het die programmatjes gehad waarmee je asf streams kunt opslaan op he HD. Wat ik nu wel krijg is dat de kwaliteit van de asf die ik op mijn HD heb staan van veel mindere kwaliteit is dan dat ik op het internet zie. :? Hoe kan dat? En hoe kan het dat hij het af en toe nog steeds niet doet?
Af en toe haperingen had ik ook. Met ASF-recorder in ieder geval. Ik moest regelmatig het proggie afsluiten, restarten en dan Resumen. Bij Streambox schijnt dat automatisch te gaan. Overigens moet je het programma wel voldoende bandbreedte geven! En het heeft echt veel bandbreedte nodig. Ik denk dat het met ADSL Lite niet eens zou werken. In ieder geval andere internet-programma's (Kazaa e.d.) afsluiten!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Yohan schreef op 12 maart 2003 @ 14:36:
[...]

Af en toe haperingen had ik ook. Met ASF-recorder in ieder geval. Ik moest regelmatig het proggie afsluiten, restarten en dan Resumen. Bij Streambox schijnt dat automatisch te gaan. Overigens moet je het programma wel voldoende bandbreedte geven! En het heeft echt veel bandbreedte nodig. Ik denk dat het met ADSL Lite niet eens zou werken. In ieder geval andere internet-programma's (Kazaa e.d.) afsluiten!
Ik heb geen ADSL-Lite maar een volwaardig ADSL abonnement. Knappe stream die die bandbreedte bij kan houden ;) , vandaar dat ik ook verbaasd was dat het programma af en toe het bestand niet kan vinden.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Sorry dat ik deze nog een keertje omhoog trap, maar het is me in de eerste instantie gelukt om die mms:// bestanden op te slaan op mijn HD voor privé gebruik, maar ik kan nu de bestandjes niet meet van omroep.nl afkrijgen. Ik heb de indruk dat er een refer check op de server zit. Als ik namelijk direct de url in de IE browser tik als ik op de site van omroep.nl zit dan doet ie het wel. Maar laad ik de url in Streambox VCR dan doet ie het niet. Iemand enig idee hoe dit te omzeilen of is dit het einde van het opslaan van streaming bestandjes van het internet?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit gaat me te veel richting het omzeilen van een beveiliging. Zie Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden #security
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.