[XP] PC boot in Drive Image, hoe terug naar Windows? *

Pagina: 1
Acties:

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:11
Hallo,

vandaag mijn nieuwe pc opgehaald. Pentium 4, met 2 schijven op RAID 0.

Het eerste wat ik wil doen is een image schrijven naar CDR met Drive Image 2002
Hij boot in dos, hij begint te schrijven, maar plotseling zegt hij dat het schrijven mislukt is. Hij reset, maar komt weer in Drive Image. Naar een aantal maal proberen weet ik dus niet meer hoe windows op te laten starten.

Iemand raad?

Ik heb een floppy erbij gekregen met RAID en ik heb rescue diskettes gemaakt, maar ik wil dus geen image terug zetten.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Diskettes en cd's eruit, tijdens opstarten goed lezen wat er staat, anders de handleiding van je drive image 2002 erbij pakken.

En dat HELP !!!111 hoeft niet...

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topictitel en de WOS-Policy maken allebei duidelijk dat het belangrijk is een duidelijke topictitel te kiezen, zo zien we graag je OS in de topictitel. Ik gok dat het XP is, mocht ik het fout hebben, hoor ik het vanzelf wel :P. Ik pas hem bij deze voor je aan, maar wil je er voor de volgende keer aan denken? Bij voorbaat dank :).

[ Voor 9% gewijzigd door Compubiter op 06-03-2003 23:12 ]

• Snoes
Dank je voor het aanpassen.

probleempje;

1) ik heb een nieuw toetsenbord, zo'n logitech internet navigator keyboard. Er wordt tijdens opstarten gevraagd om op F4 te drukken om iets bepaalds te doen (raid drivers meen ik) echter hij reageert niet op F4.

[ Voor 19% gewijzigd door Snoes op 06-03-2003 23:46 ]

• Snoes
hallo,

hij gaat nu naar lang wachten en zoeken door. Hij doorloopt echter telkens de volgende procedure;

1) press <ctrl +s> or F4 to enter raid utility

2) scanning IDE drives (duurt lang)

3) hij vindt 2 schijven.
ID = 1
Mode = 2 + 0 stripping
Size = 160 Gb
Track / mapping ...
status = functional

4) hij kijkt of ie moet booten vanaf cd

5) hij start XP

Hoe krijg ik hem nu weer zover dat hij direct de schijven ziet en door start?

Verwijderd

Heb je je raid-schijven als dynamische schijf of als standaard schijf staan (schijfbeheer)?
Ik weet namelijk in ieder geval dat partition magic niet werkt bij dynamische schijven.
En verder probeerde ik laatst met drive image een image van mijn dynamische schijf af te halen, maar dat lukte niet en in plaats daarvan kreeg ik een (niet bestaande) bootvirusmelding!
Misschien dat je problemen dus daar door komen?
Pagina: 1