Welk 3d programma bij welke specs

Pagina: 1
Acties:

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Ik heb zelf een P3 500, met 256mb RAM en wil toch wel beetje 3d dignen doen,

Welk programma zou ik kunnen gebruiken?

En verder, welk programma is goed te gebruiken met welke andere specs.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Eh... dat maakt geen ene zak uit, eigenlijk :). Het enige wat langer duurt is het renderen, voor modelleren kun je gewoon alles gebruiken. 3DS Max is goed zat, zolang je er maar een 3dkaartje in hebt liggen zodat je de previews redelijk vloeiend kan zien.

Als voorbeeld - 3d-held en tutorialmeester Oogst (zoek maar eens een paar van z'n posts) draait ook nog op die snelheid, als ik het niet mis heb.

Oh ja, lees de beginpost hier :

[rml][ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 9[/rml]

Kan misschien heel interessant zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Yoozer op 06-03-2003 19:38 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

3d paketten zijn paketten die ongeveer het meest van je computer vragen, als je wil renderen heb je een dikke processor en veel geheugen nodig om snel te zijn. Als je dingen aan het bouwen bent heb je een dikke videokaart nodig om realtime te kunnen blijven werken. Bijna alle programma's zullen waarschijnlijk wel draaien op een p3 500.

Mijn beleving is dat er bij de 'gerespecteerde' paketten weinig verschil is in performance op dezelfde systemen.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Verwijderd

Hmm had met 3dmax veel meer moeite met grote scenes dat met Maya, en btw heo het draait in max hangt idd deels van videokaart af, www.aliaswavefront.com kun je checken hoe goed je kaart met Maya werkt.

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Hele grote en complexe scenes is max inderdaad iets minder goed. Dan wil het nog wel eens crashen en/of onstabiel worden.
Maar dat lijkt me niet relevant voor wat hij nu zoekt.
En die vergelijking van videokaarten zijn in mijn geheugen ook alleen high-end. Je gaat daat geen tnt2 vinden.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• Parcye
  • Laatst online: 24-08-2017
Wie heeft er evaring met Blende? is dat een geschikt programma? is free ware, 2mb...

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

Is wel een leuk programmatje, maar zo moeilijk! Maarjah je kan et altijd proberen he :)

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 21:22
[oeps, klopte niet]

[ Voor 97% gewijzigd door Mithrandir op 09-03-2003 12:01 . Reden: .max > .3dm ]

Verbouwing

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
lightwave is nogal 'licht' voor je machine zolang je maar een goede 3DKaart hebt (Geforce). Que rendertijden is ie wel een pak trager dan Max (maar standaard ook enorm beter - dus geen Brazil). Ook is er nog een programma van MetaCreations (? niet bryce) dat tamelijk licht is en niet traag...

Verwijderd

Ik gebruik Rhino(ceros) en dat draait zelfs prima op een P166 met 32MB geheugen. En het programma is erg lekker om mee te werken.
www.rhino3d.com voor meer info.

Verwijderd

hobbit_be schreef op 07 March 2003 @ 20:34:
lightwave is nogal 'licht' voor je machine zolang je maar een goede 3DKaart hebt (Geforce). Que rendertijden is ie wel een pak trager dan Max (maar standaard ook enorm beter - dus geen Brazil). Ook is er nog een programma van MetaCreations (? niet bryce) dat tamelijk licht is en niet traag...
Metacreations is tog failliet? :?

• cybermans
  • Laatst online: 23-05 13:27
volgens mij waren ze overgekocht door corel

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
vandaar m'n ? na metacreations :)

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 23:29
Anim8or is ook een leuk 3d-programmatje wat niet zwaar is.. je kan het vinden op www.anim8or.com

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
ll die programma's zijn goed te draaien op lichte computers. Rhino is zo beperkt in mogelijkheden dat het idd heel erg licht is, maar ja, je kunt er dan ook niet alles mee, want het is beperkt tot NURBS, terwijl een programma als MAX of MAYA praktisch alles kan.

En ook MAX draait goed op een lichte pc: ik heb hier een pentium III 500mhz met 640 mb RAM en een voodoo 5 5500 64mb. Wel veel RAM, maar zowel de CPU als de videokaart zijn voor 3d niet bepaald indrukwekkend en ik kan er genoeg mee maken. Geen zware snelheidsproblemen met MAX, behalve met grote scenes, en die maak je als n00b toch niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1