Toon posts:

[alg/disc] forums: Welke functionaliteit? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een onderzoekje lopen naar online communities, en wat members ervan ertoe beweegt om steeds maar weer terug te komen. Forums zijn daar erg belangrijk voor, dus vraag ik naar jullie mening...

Wat maakt een forum een goed forum?

Waar hebben jullie een hekel aan in huidige forums?
Voorbeelden van slecht design / funcionaliteit?
Voorbeelden van erg goede forums?
Functionaliteit die jullie missen in huidige forums?
Overbodige functies die jullie nooit gebruiken?
Pro's en cons van tree style forums?
Must haves? etc.

Jullie feedback zou erg gewaardeerd worden!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 15:29

MAZZA

Barbie is er weer!

Er zijn echt al ontzettend veel topiques geweest met informatie over forums. Heeft verder ook weinig met P&W te maken toch? :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik zie inderdaad niet wat dit met het maken van programma's te maken heeft :) Wij zijn programmeurs en die geven niets om functionaliteit en klanten :P Daarom een enkeltje SA :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 20:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Glimi: niet mee eens, het gaat over functionaliteit van software, in P&W maken we die software, en ik neem aan dat de TS het ook bedoelt uit developer's oogpunt

Mazza: Valt wel mee, de meesten gaan over de technische implementatie daarvan (database enzo). Ik vond met de search deze: Forum features? maar die is alweer 2 jaar oud

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 13:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

mwah.. qua features kun je toch beter bij software gebruikers dan bij software makers zijn. Zeker in de context van of een forum geslaagd is of niet itt of het wel of niet een techniesch hoogstandje is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier alleen maar threads gevonden over besprekingen van bestaande forums als PHPBB etc. En of die brak zijn ofnie. Ook topics over of andere tweakers een forum hebben geschreven beantwoorden mijn vraag niet...

Ook deze topics staan veelal onder P&W, en daar werd niks van gezegd.

Als iemand een betere categorie weet, wil ik hem best verplaatsen (weet alleen niet hoe). (ik zie dattie al verplaatst is, never mind...)

De link die .oisyn geeft heb ik ook gelezen, maar op de eerste reply na loopt die meteen uit op een discussie over gratis / bestaande forums...
Pagina: 1