printer die goedkoop is in gebruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik ben op zoek naar een (inktjet)kleurenprinter die goedkoop is in het gebruik.
ik heb nu een hp 843C en vindt 40 euro voor 1 kleurenblok best wel prijzig.
Printkwaliteit is niet zo heel erg bellangrijk voor mij.
printer i.c.m imitatieblokken is ook goed.
btw mijn budget is 200 euro ongeveer, evt wat groter.

welke printer raden jullie aan?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Volgens mij kan je tegenwoordig alleen nog refill dingen kopen en daarmee goedkoop printen ieder merk is tegenwoordig duur in gebruik :( helaas....... :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07

TdV

Canon printers zijn het goedkoopste in het gebruik; bijvoorbeeld de i320 (rond de 100euro) en anders de i850 (duurder) voor foto's en dergelijke goed.

Verwijderd

Ik heb na 3 defecte inktjets (verstopte inktkanalen) van het merk Epson besloten om een HP Laserjet te kopen. 3500 velletjes printen met een toner van 80 euro. Probeer dat maar eens met 2 inktcartridges van 40 euro. Ik zou echt kijken naar een leuke laserjet ipv een inktjet.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 16:03:
Ik heb na 3 defecte inktjets (verstopte inktkanalen) van het merk Epson besloten om een HP Laserjet te kopen. 3500 velletjes printen met een toner van 80 euro. Probeer dat maar eens met 2 inktcartridges van 40 euro. Ik zou echt kijken naar een leuke laserjet ipv een inktjet.
Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je print. Als je 1 pagina per dag print, dan is een dure laserprinter niet echt rendabel.

Verwijderd

Ligt er maar aan HOE je print en WAT....

Hoge DPI = meer inkt
Settings in driver door fabrikant = meer inkt
Welke cartridge = meer inkt voor minder geld
Veel kleur/donker = meer inkt

Helaas is het niet rechtlijnig te testen welke printer het goedkoopst print omdat dit HEEL erg afhangt van wat je print: teksten, covers, foto's - het is een wereld van verschil.

Let er in ieder geval vóór 2004 op dat je printer geschikt is voor imitatie-cartridges - na 2004 mogen er geen chipblokkeringen in printers/cartridges zitten (eis van EU) om op die manier concurrentie tegen te gaan. Op dit moment is het strafbaar om imitatie cartridges te gebruiken omdat je daarmee een beveiliging omzeilt (vreemd, maar waar :()

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 17:35:
Ligt er maar aan HOE je print en WAT....

Hoge DPI = meer inkt
Settings in driver door fabrikant = meer inkt
Welke cartridge = meer inkt voor minder geld
Veel kleur/donker = meer inkt

Helaas is het niet rechtlijnig te testen welke printer het goedkoopst print omdat dit HEEL erg afhangt van wat je print: teksten, covers, foto's - het is een wereld van verschil.

Let er in ieder geval vóór 2004 op dat je printer geschikt is voor imitatie-cartridges - na 2004 mogen er geen chipblokkeringen in printers/cartridges zitten (eis van EU) om op die manier concurrentie tegen te gaan. Op dit moment is het strafbaar om imitatie cartridges te gebruiken omdat je daarmee een beveiliging omzeilt (vreemd, maar waar :()
Maar dat wil niet zeggen dat je alleen maar orginele (dure) inktpatronen moet kopen. Dan maar illigaal zou ik zeggen :o

Ik vindt dat een laserprinter ruled :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10
Dat geld dat toch (nog) alleen voor Amerika of was het ook in EU?

No production networks were harmed during this posting

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

Over het algemeen is een laserprinter idd goedkoper.
Je kan er gewoon meer pagina's mee printen.
Echter dan zit je wel aan ZW gebonden.
Al worden kleuren laserprinters ook steeds goedkoper.
Volgens mij heeft HP al kleuren laserprinters voor de thuismarkt voor zo'n 850€.
Veel geld maar niet duur.

Met inktjet komen de canons idd erg goed uit de tests.
zijn per pagina idd het goedkoopst. En de kwaliteit is ook nog eens goed.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Maar dat wil niet zeggen dat je alleen maar orginele (dure) inktpatronen moet kopen. Dan maar illigaal zou ik zeggen :o
Er zijn mensen die vinden dat hetzelfde geldt voor CD/DVD's, films, PSX-modchips etc.... Als het (teveel) geld kost moet het maar gekopieerd / illegaal.... ¿

Het is zowieso bizar dat een printer beveiligd is tegen concurrentie ! Begrijp me niet verkeerd: het is handig als een cartridge een flashchipje heeft (houdbaarheid, inkteigenschappen, geschikte printers etc) maar om dan daarmee refill tegen te gaan is van de zotte...

Voor ZW ruled ii een laserprinter zwaar - mits je natuurlijk aan de benodigde aantallen komt.

Canon / HP zijn mijn persoonlijke voorkeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 17:58 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DarkSide schreef op 06 maart 2003 @ 17:45:
Over het algemeen is een laserprinter idd goedkoper.
Je kan er gewoon meer pagina's mee printen.
Echter dan zit je wel aan ZW gebonden.
Al worden kleuren laserprinters ook steeds goedkoper.
Volgens mij heeft HP al kleuren laserprinters voor de thuismarkt voor zo'n 850€.
Veel geld maar niet duur.

Met inktjet komen de canons idd erg goed uit de tests.
zijn per pagina idd het goedkoopst. En de kwaliteit is ook nog eens goed.
Kleine correctie dan: kleurenlaserprinters rulen :D

Ik heb hier zelf een CanonLBP800, die is zwart wit. Maar als ik een kleuren-print nodig heb, mail ik het naar m'n vaders kantoor en dan heb ik het 's avonds :9

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Jimsterrr schreef op 06 maart 2003 @ 17:28:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je print. Als je 1 pagina per dag print, dan is een dure laserprinter niet echt rendabel.
Dan zou ik gewoon een tweedehands laserprinter kopen, een nieuwe is dan idd. overkill. Bijv. een tweedehands HP Laserjet, een uit de series 4 of 5 ofzo.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
hp 843, das toch patroon nr 15 en 78 ?

Daar zijn goede refills voor hoor,

ter vergelijking:

Orgineel zwart : 25 ml a 35 euro --> 1,4 euro/ml
Orgineel kleur : 19 ml a 40 euro --> 2,11 euro/ml (of voor de 38 ml versie : 1,85 euro/ml)

Refill wecare:
zwart: 45 ml voor 25 euro --> 0,56 euro/ml
kleur: (sinds kort verkrijgbaar) 39,5 ml voor 30 euro --> 0,76 euro/ml

Das redelijk goedkoop hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 06-03-2003 18:24 ]

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Als je relatief veel print en ècht goedkoop wilt printen loont het misschien de moeite om eens te kijken naar een epson icm een continuous print systeem zoals bij compedo te krijgen is.

Je hoeft dan niets steeds cartridges bij te vullen. Met mijn eerste systeem heb ik zo'n 10.000 afdrukken gemaakt voordat het systeem moest worden vervangen (uiteraard wel inkt bij moeten vullen in de externe tankjes). Alhoewel de printerkop nog goed was, heb ik toch maar een nieuwe printer gekocht: epson 760+continuous print system.

[ Voor 1% gewijzigd door AFR op 06-03-2003 18:41 . Reden: verkeerde link ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
naar zo'n printer ben ik ook op zoek. Ik heb hier ook nog een afgedankte oudere hp 695 printer staan met lege cartridges.. dus ik dacht ik koop er ff nieuwe cartridges voor (of iig een zwart/wit).. maar die krengen zijn zo ongelofelijk duur dat je nog beter een nieuwe printer kunt kopen incl. cartridges :o Ik heb al geprobeerd ze te hervullen, maar dat is 1 groot geklieder want ze zijn beveiligd ofzo (of iig zo moeilijk mogelijk gemaakt door HP). Over refill-cartridges ben ik ook niet zo te spreken (niet mooi zwart of soms streepjes erdoor enzo), dus eigenlijk kom je toch weer uit op originele cartridges..... en met die prijzen van tegenwoordig kun je nog beter elke keer een nieuwe printer kopen 8)7

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

TdV schreef op 06 March 2003 @ 15:48:
Canon printers zijn het goedkoopste in het gebruik; bijvoorbeeld de i320 (rond de 100euro) en anders de i850 (duurder) voor foto's en dergelijke goed.
Maar Cannon printers zijn dan ook weer harstikke traag vergeleken met Epson printers. Dat is tenminste mijn ervaring met mijn oude Cannon.

Profile

Verwijderd

Ik weet niet hoe dat bij andere fabrikanten zit maar bij HP zit er een tactiek achter. Ze verdienen het geld op de inktcartridges dus wat doen ze op de printers die goedkoper moet je andere inktcartridges kopen die ongeveer even duur zijn maar waar minder in zit. Koop je een duurdere printer van HP dan kan je ook grotere cartridges krijgen alhoewel het dan nog steeds duur blijft. Maar als je wil kiezen lijkt me handig als je ff neerzet hoeveel je ongeveer print.

Verwijderd

Styond laatst in computer bald een test. Daarin kwam de I320 er goed uit. Was goedkoop in gebruik en aanschaf. Heb hem al gezien voor €79,- Er zijn ook pelikaan cartridges voor te verkijgen a € 6,95 per cartridge ipv 12,95

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 22:45:
Styond laatst in computer bald een test. Daarin kwam de I320 er goed uit. Was goedkoop in gebruik en aanschaf. Heb hem al gezien voor €79,- Er zijn ook pelikaan cartridges voor te verkijgen a € 6,95 per cartridge ipv 12,95
mijn printgebruik is best groot maar wil wel graag een kleurenprinter.
misschien overweeg ik vullen/ imitatieblokjes voor mijn huidige printer.
kwaliteit/snelheid maakt mijn niet zoveel uit, als het maar goedkoper print als mijn hp 843c.

Maar de i320 lijkt mij ook wel interessant! :P
Heb ik dan de printer vol zitten met inkt voor 4x6,95 euro?
moet ik wel hopen dat de pelican blokjes in 2004 verkocht worden :O

• Palomar
  • Niet online
Dnc1n schreef op 07 March 2003 @ 00:46:
[...]
Maar de i320 lijkt mij ook wel interessant! :P
Heb ik dan de printer vol zitten met inkt voor 4x6,95 euro?
moet ik wel hopen dat de pelican blokjes in 2004 verkocht worden :O
maarja dan nog.. 13 euro voor een cartridge vind ik dan nog te doen ipv 40 voor die van :r HP.
Ik heb even op wat sites van pc-winkels gekeken en die canon's (I320 dan) zijn idd veel goedkoper qua cartridges (printer zelf ong. net zo duur). Ik heb me er eigenlijk nooit zo mee beziggehouden, maar waarom koop iedereen dan uberhaupt nog HP printers als die cartridges zo f***g duur zijn?? Of zit er misschien een ander nadeel aan canon? Zoals ik het nu zie wordt mn volgende printer dan een canon, en geen HP meer...

Verwijderd

Single Ink ruled de pan uit. Wat je ook kan doen is wat meer geld investeren en een laserprinter kopen voor ZW, en daarnaast een el-cheapo redelijke kleurenprinter. Denk dat je over het algemeen meer ZW zal printen en dan zijn laser printers gewoon het goedkoopst. Voor die paar kleurenprints kun je dan een inktjet gebruiken. Trouwens de reden dat inktcatridges zo duur zijn, komt omdat er op een catridge een printkop zit. Bij Canon zit de printkop in de printer zelf. Deze kunnen slijten wat vroeger bij Canon nog wel eens voor problemen kon zorgen. Tegenwoordig kun je ook een setje kopen: Nieuwe printkop + 4x ink. Ze hadden trouwens bij OfficeCenter 4x ink in zo'n voordeel pak zitten. Misschien intressant. Scheelt weer wat Euro's.

Het stomme is dat het tegenwoordig bijna goedkoper is om een nieuwe printer te kopen dan nieuwe cartridges. Dat is toch eigenlijk idioot?

• KifArU
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de I320? Dat lijkt me namelijk een prima printertje, maar ik kan er online geen goede reviews van vinden.

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 06-07 14:29
Palomar schreef op 07 March 2003 @ 01:01:
[...]

maarja dan nog.. 13 euro voor een cartridge vind ik dan nog te doen ipv 40 voor die van :r HP.
Ik heb even op wat sites van pc-winkels gekeken en die canon's (I320 dan) zijn idd veel goedkoper qua cartridges (printer zelf ong. net zo duur). Ik heb me er eigenlijk nooit zo mee beziggehouden, maar waarom koop iedereen dan uberhaupt nog HP printers als die cartridges zo f***g duur zijn?? Of zit er misschien een ander nadeel aan canon? Zoals ik het nu zie wordt mn volgende printer dan een canon, en geen HP meer...
Bekijk het wel ff in euro/ml aub, die canon patronen passen in mijn holle kies terwijl in de HP 45a 42 ml inkt zit.
Bijkomend voordeel van HP patronen is dat je de printkop vervangt en dus de kwaliteit goed blijft.

Raakt bij Epson je kop verstopt kun je je printer het raam uit gooien.

Bij Cannon vervang je in princiepe alleen je inkt. Gaat je kop stuk dan denk je (normaal) dat je inkt op is en stop je er dus een nieuw patroon in, dan blijkt toch je kop stuk te zijn en kun je een nieuwe kop gaan halen die alleen met inktpatronen en al te krijgen zijn :/

Bij gescheiden kleuren per patroon is het zo dat (bij normaal gebruik, dus wat plaatjes/foto's) de 3 kleuren alsnog bijna tegelijk leeg zijn, tel daarbij op dat die patronen nog een slagje kleiner zijn dan normaal vind ik dat persoonlijk niet echt een optie.

[ Voor 11% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 07-03-2003 22:08 ]

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07

TdV

Ik heb hier overigens een canon 620, een van canon's eerste modellen met single ink uit de tijd dat windows95 net nieuw was en de printkop werkt, net als de rest overigens, nog steeds dus over de kop zou ik geen "kopzorgen" hebben. De prijs per pagina is bij die i320 gewoon lager dan alle andere hp en epson modellen; ongeacht de inhoud van de cartridge. Simpel toch: goede afdrukken voor een lage prijs en mocht de kop kapot gaan kan je toch nog een nieuwe krijgen. Overigens is de i850 nog goedkoper in het gebruik...

Verwijderd

Printers worden wel verkocht inclusief cartridges, alleen ze zorgen er wel voor dat ze snel op zijn! Zit gewoon minder inkt in dan bij losse.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26
Bij HP printers is het over het algemeen zo dat hoe duurder de printer is hoe hoger de capaciteit van de cartridge is terwijl deze over het algemeen even duur zijn. Heb wel eens een grafiek gezien, als je nauwelijks print is het goedkoopste model dus de beste keuze (financieel gezien) maar als je veel print wordt al snel een stuk duurder model aantrekkelijk omdat je op termijn dan veel goedkoper uit bent.

Epson printers vind ik zelf alleen geschikt als je redelijk wat print, anders krijg je problemen met de vaste printkoppen en gebruikt ie enorme hoeveelheden inkt om de koppen schoon te maken als je even een a4tje wil printen als de printer een tijd niet gebruikt is. Ik vermoed dus dat financieel gezien een Epson geen goede keuze is als je maar weinig print.

• Palomar
  • Niet online
zag net bij de mediamarkt een goedkoop hp printertje (3420 http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/inkjet/c8947a.html).. kost maar 25 euro incl. kleurencartridge...... zwart-wit cartridge kost ook 25 euro.. zit nu echt te twijfelen zeg.. deze printer is nog goedkoper dan welke (refill) cartridge dan ook :D En als ie leeg is koop ik gewoon een nieuwe printer :P Ik print sowieso niet zo veel. Het is alleen dat er standaard een kleurencartridge bijzit ipv zwart, anders had ik hem meteen mee genomen.. En ik weet niet hoeveel ml er in die cartridge zit.. zou het zoiets zijn dat ie na 10 printjes leeg is? :?
Pagina: 1