Toon posts:

[cooling] welke cpu cooler???

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn pc zo stil mogelijk te krijgen.
Ik heb al een baybus gekocht om de fans's stiller te krijgen,
maar ik wil een andere cpu cooler.

Nou kom ik overal reviews tegen, maar die geven allemaal een andere cooler aan als de stilste.

Wat ik weten wil, is welke volgens jillie het beste is, wat de ervaringen zijn.
Hij moet dus zo stil mogelijk zijn, maar wel goed koelen (duh).

Verwijderd

Gebruik de search. En zoek de dB niveaus van de koelers op de site van de fabrikant.

Verwijderd

heb sinds gister de Zalman CNPS6500B-Cu op mijn processor zitten, en hij doet het perfect
temperatuur idle: 34 graden
temperatuur stressed: 43 graden
en met de bijgeleverde fanmate is de fan snelheid te regelen (dus minder herrie minder cooling of meer herrie meer cooling ;)

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een Alpha + stille papst fan.

verder zal hier heel snel een slotje opkomen ben ik bang ;)

btw je site is wel mooi maar heel irri ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Schandalig, idd allemaal dood :X
JF_ schreef op 06 March 2003 @ 14:52:
[...]

Stuur 'm dan maar gelijk naar www.dansdata.com/coolercomp.htm, dat lijkt me nuttiger dan reviews van 2jaar oud en een dead link.
_/-\o_

[ Voor 138% gewijzigd door Glashelder op 06-03-2003 14:55 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
zou ik bijv ook een andere fan kunnen kopen, zo'n papst fan oid, of past dat stekkertje dan niet ???

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja, dan kan heel goed, mits deze op je heatsink past, dat weet ik niet, maar dat stekkertje zal zonder problemen op je mobo passen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
gaan ik dat maar es doen, ik zag ze op http://www.challengecomputers.nl voor 14 euro!

• E-jey
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 14:41:
gaan ik dat maar es doen, ik zag ze op http://www.challengecomputers.nl voor 14 euro!
kijk ff of ie wel op je koelblok past.
Heb je een 6 of 8 cm??
verder is een Papst fan niet altijd stil voor zover ik weet. Ik ben niet zo'n papst expert :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zag opde site dat hij 12 db produceert, lijkt me stil genoeg

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Spire Whisperrock || of ||| ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 23:04

mvds

Totally awesome!

Maar is de airflow dan nog wel genoeg?

• JF_
  • Laatst online: 16-02 13:13

JF_

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ie niet past kun je altijd nog een adapter kopen, bijvoorbeeld 60x60 naar 80x80, zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www3.alternate.nl/prodpic/450x450/h/hzzl02.jpg

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Een spire Whisperrock met een papst 1500 rpm houd je cpu op ongeveer 42 gr....

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een Cooler Master DP5-7H53F oid, die koelt niet geweldig, en staat behoorlijk te brullen

Verwijderd

Het beste is als je een heleboel reviews doorleest, en kijkt welke dB-koelkracht verhouding je wil hebben. Maar ik hoor mensen vaak over zalman koelers, die schijnen vrij stil te zijn en ook nog eens goed te koelen

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 15:23:
Het beste is als je een heleboel reviews doorleest, en kijkt welke dB-koelkracht verhouding je wil hebben. Maar ik hoor mensen vaak over zalman koelers, die schijnen vrij stil te zijn en ook nog eens goed te koelen
In een andere PC heb ik er 1 zitten, maar echt goed coolen doen ze niet. Tenminste, niet op de laagste stand. Maar dan zijn ze wel heerlijk stil :z

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 14:21:
Ik probeer mijn pc zo stil mogelijk te krijgen.
Ik heb al een baybus gekocht om de fans's stiller te krijgen,
maar ik wil een andere cpu cooler.

Nou kom ik overal reviews tegen, maar die geven allemaal een andere cooler aan als de stilste.

Wat ik weten wil, is welke volgens jillie het beste is, wat de ervaringen zijn.
Hij moet dus zo stil mogelijk zijn, maar wel goed koelen (duh).
Ik kom ook overal reviews tegen , conclusie wat ik heb getrokken is dat de zalman coolers met een straatlengte verschil winnen van alle andere coolers, stilte=zalman zegt bijna elke review :)

Verwijderd

Geloof me dit koelt het best, en kan je erg stil maken:

Thermalright SLK900 + 92mm fan, koelt stuk beter dan zalman, en je kan er elke 92mm fan op doen die je maar wilt.

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 13:18
Ik weet niet of hij 65+ euro uit wil geven aan een cpu koeler maar dit is inderdaad de beste combinatie (maar ook de duurste) ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 15:50:

Thermalright SLK900 + 92mm fan, koelt stuk beter dan zalman, en je kan er elke 92mm fan op doen die je maar wilt.
Nee hoor WC koelt veel beter , en stikstof doet het nog beter , snap je wat ik bedoel ;)
Voor wat die Thermalright+ kwaliteit fan heeft de TS gewoon 2hoogwaardige cpu coolers voor wie ook stil zijn en goed koelen.(fan wel op 7V :) ;)

• Kevinp
  • Laatst online: 28-01 16:38
zalman koelt goed genoeg, en erg stil. is ook een tikkeltje goedkoper. maar voor een koeler nog altijd veel geld. Je betaalt dan dus meer voor minder.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

kevinp schreef op 06 March 2003 @ 16:01:
zalman koelt goed genoeg, en erg stil. is ook een tikkeltje goedkoper. maar voor een koeler nog altijd veel geld. Je betaalt dan dus meer voor minder.
Hmmm een tikkeltje :? :?
Zoals ik al zei , geen tikkeltje maar bijna de helft , de thermalright zit bij de betere hardware boeren op +/- 65 en de zalman op +/- 35 pleuro. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik alleen de fan vervang, dat blokkie is nog wel goed (beetje goor wel)

Verwijderd

Ik ben meer een fan van Alpha en aangezien je een AMD wilt koelen kom je dan uit op een Alpha PAL8045T...Deze kan je zo stil houden als je zelf wilt. Als je er een Papst opzet van 1500rpm dan maakt tie idd een geluid van 12db (hoor je TOTAAL niet) ofzo. ik vond dat echter net niet genoeg koelen dus heb ik er een Papst met 2600rpm van gemaakt met een geluid van 19db (hoor je nauwelijks) geloof ik.

Een Zalman maakt al snel meer geluid dan 19db dus dan is de Alpha minstens zo'n goede keus aangezien hij bijna net zo goed koelt als een Thermalright en in sommige reviews zelfs beter...

well weer een aantal pleuro duurder als 35 euro bij elkaar...maar ja dan heb je ook wat

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
die pleuro's is het probleem niet, zolang het geen honderden worden.
het gaat ten slotte maar om een paar db

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 15:50:

Dan is de bovenstaande oplossing van Pennywafel de beste oplossing denk ik. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 16:01:
[...]

Nee hoor WC koelt veel beter , en stikstof doet het nog beter , snap je wat ik bedoel ;)
Voor wat die Thermalright+ kwaliteit fan heeft de TS gewoon 2hoogwaardige cpu coolers voor wie ook stil zijn en goed koelen.(fan wel op 7V :) ;)
Ja smart ass maar zo te zien is de poster niet geintresseerd in stikstof koeling maar wil die een vrij betaalbare luchtkoeling... jez :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 13:04:
[...]

Ja smart ass maar zo te zien is de poster niet geintresseerd in stikstof koeling maar wil die een vrij betaalbare luchtkoeling... jez :)
Hoezo smart ass :+ , ik doelde erop dat het voor een ´lucht oplossing´ een beetje aan de dure kant is, net zo duur als WC dus nu ik het ff snel uitreken , ff goed lezen en proberen te begrijpen voor je zoiets als smart ass roept :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 18:51:
[...]

Hoezo smart ass :+ , ik doelde erop dat het voor een ´lucht oplossing´ een beetje aan de dure kant is, net zo duur als WC dus nu ik het ff snel uitreken , ff goed lezen en proberen te begrijpen voor je zoiets als smart ass roept :)
Denk niet dat een budget WC opstelling beter koelt dan een slk900, of messchien wel.. i dunno, heb je voor 80 euro een waterkoeling dan?

Verwijderd

Nou ik denk dat je genoeg info hebt.. Dan gooi ik hem nu dicht, want dit is dus echt _easy_ te vinden.
Voor een stille koeler werkt de volgende strategie:
Zoe in reviews naar de allerbeste koeler die je kan vinden en let ook op grootte. Gewoon een dijk van een koperen blok. Zoek vervolgens de stilste fan die je kan vinden en klaar ben je. Conclusie: Thermalright + Enermax/Papst

;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.