"sqeal of death" Audigy ?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:32

grimson

domeingrommer

Topicstarter
sqeal of death

Misschien hebben jullie er ook last van.
Soms loopt je PC vast en blijft het beeld staan en uit de speakers komt een eentonig krijsend geluid.
Op het Internet noemt men dit de 'sqeal of death'.
Zelfs Creative heeft dit probleem erkend, maar legt het neer bij de MoBo fabrikanten (what's new..)

Ik heb ook last van dit probleem en heb er (bijna) alles al aan gedaan om dit
te verhelpen. Maar héél soms heb ik toch hier last van.

Systeem:
WinXP SP1
Leadtek GF300Ti500
A7V266-E
Pro100S in PCI Slot3
Audigy in PCI slot 4
3x256Mb = 768Mb

Alles nieuwste drivers

Veel oplossingen zijn al op het internet verschenen o.a. slot 4 gebruiken omdat deze geen interrupt shared etc.

Verder in de BIOS verschillende tweaks geprobeerd, 4x -> 2x AGP, Disable AGp Fast Write, etc.

Misschien heeft iemand wel een goede tip voor mij ?! _/-\o_

Edit:

Oja, voordat ik dan maar een Audigy2 koop, kan ik dit probleem weer verwachten ?

[ Voor 18% gewijzigd door grimson op 06-03-2003 11:19 . Reden: Extra systeeminformatie ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hoeveel geheugen heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

het bekende probleem met de Soundblasters en de VIA chipsets... :)

heb je al eens hier gekeken??
En als je toch een andere geluidskaart overweegt te kopen kan je natuurlijk een Hercules of Terratec nemen, met een Crystal chipset.. Dan loop je dat risico iig niet..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aloude, zeer bekende probleem.

Creative blijft volharden in het denkbeeld dat enkel Intel Chipsets op moederborden zitten.

Ze zijn de enige die VIA, SIS en ALI blijven negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Topicstarter
Ik heb Het grote: Problemen met de SBlive/Audigy topic even doorgenomen en helaas niet specifiek dit probleem langs zien komen.

'Gelukkig' is het een probleem dat zich redelijk duidelijk laat beschrijven enz. Dus hoop ik ook dat er tweakertjes zijn die hier kunnen vertellen hoe zij dit hebben opgelost :)

Wat ik ook graag wil weten of er eventueel 'known issues' zijn met de Audigy2. Indien niet aanwezig, dan heb ik toch liever een Audigy2 :)

(Ik heb verder helemaal geen vage problemen met de Creative producten, alleen dit is uiteraard erg lastig. De functionaliteit van de kaartjes vind ik prima)

[ Voor 17% gewijzigd door grimson op 06-03-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Audigy2 nemen gaat je problemen niet per definitie oplossen.

T'is bekend dat Creative in z'n oneindige arrogantie net doet alsof er niets anders is dan Intel CPU's/Intel Chipsets.

Ook daarom, dat Creative consequent de problemen bij de mobo makers neerlegt. En meestal werken de VIA engineers zich ook nog wel uit hun naad om die problemen te fixen.

Dit is trouwens ook de reden dat ik al jaren geen nieuwe Creative kaart koop.

De toegevoegde waarde van alle geluidskaarten sinds de eerste SB Live is nihil, en hun support is dus klote, als je geen all-Intel platform hebt.

Tel daarbij op dat built-in geluid tegenwoordig zwaar goed is (zeker die Nvidia NForce), en vraag je dan ens af of je sowieso wel Creative bagger nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Tja, het hoeft niet perse aan non-Intel chipsets te liggen. Ik kan een PII met een 440BX ook wel laten crashen en dan hoor ik ook een leuke pieptoon uit de speakers (SBLive!). Verder komt het wel vaker voor dat er een leuk geluidje is als je een BSOD krijgt, maar de oorzaak van die crash hoeft echt niet altijd aan je Creative kaartje te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Bij mij heeft de Sblive! /KT133a combinatie in ieder geval nog nooit voor problemen gezorgd. Ik zal wel lucky geweest zijn met een redelijk doorontwikkelde KT133a chipset, waar de kinderziekten reeds uitgefilterd zijn.

Ik deel de mening dat onboard tegenwoordig al een hoog niveau kent. Met een nieuw mobo gaat de Sblive! de lappenmand in en komt er fraai 5.1 geluid aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 11:42:
Die Audigy2 nemen gaat je problemen niet per definitie oplossen.

T'is bekend dat Creative in z'n oneindige arrogantie net doet alsof er niets anders is dan Intel CPU's/Intel Chipsets.

Ook daarom, dat Creative consequent de problemen bij de mobo makers neerlegt. En meestal werken de VIA engineers zich ook nog wel uit hun naad om die problemen te fixen.

Dit is trouwens ook de reden dat ik al jaren geen nieuwe Creative kaart koop.

De toegevoegde waarde van alle geluidskaarten sinds de eerste SB Live is nihil, en hun support is dus klote, als je geen all-Intel platform hebt.

Tel daarbij op dat built-in geluid tegenwoordig zwaar goed is (zeker die Nvidia NForce), en vraag je dan ens af of je sowieso wel Creative bagger nodig hebt.
Wel grappig dat het probleem alleen met VIA chipsets is en niet met SiS en Ali he?

Goh.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Topicstarter
Toch ben ik van mening dat het wel aan de Audigy kan liggen, ik kan eens proberen om het on-board geluid van deze Asus A7V266-E een tijdje te gebruiken :)
Alhoewel, VIA heeft ook een reputatie zegmaar :)

Ik las ooit eens een posting van iemand dit dit inderdaad als test had geprobeerd.
Ik zal hem dan voor de zekerheid wel helemaal verwijderen uit mijn PC ! ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Er staat een hele lange thread ergens op een europe.creative forum. Ik heb zelf al 4 audigy's versleten. Toen een nieuw moederbord gekocht en weg as het probleem.

Ik had een ABit Kt266a en nu een MSI KT3 (das een Kt333 chipset) dacht ik.

nooit meer problemen gehad.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Masselink schreef op 06 March 2003 @ 14:49:
Er staat een hele lange thread ergens op een europe.creative forum. Ik heb zelf al 4 audigy's versleten. Toen een nieuw moederbord gekocht en weg as het probleem.

Ik had een ABit Kt266a en nu een MSI KT3 (das een Kt333 chipset) dacht ik.

nooit meer problemen gehad.
Mijn MSI KT3 Ultra 2 draait als een speer met mijn Audigy Platinum. :) Nog nooit last gehad van zo'n "Sqeal of Death" (Via KT-333 chipset)

[ Voor 5% gewijzigd door SandsOfArrakis op 23-03-2003 20:39 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken het probleem, volgens mij heb ik last van hetzelfde. :? (op Aopen AX45-8x max, dus sis648 chipset). Heb de creative kaart geinstalleerd in mijn nieuwe PC merkte dat hij reageerde op het lezen van de CD-rom, dat wel weg kunnen krijgen door te spelen met PCI-slots, pc naar standard HAL i.p.v. ACPI, etc. Verder alles wat je bij creative als suggesties kunt vinden. (bij mijn ouder PC trouwens nooit problemen)

Kraken nu weg, maar bij sommige spellen de volgens mij squeal of death redelijk reproduceerbaar. Ik hoop nog dat het weg is met een nieuwe windows-install........dus dat EAX e.d. utilities goed zijn geinstalleerd. Veel hoop heb ik overigens niet, maar moet toch een nieuwe videokaart installeren.

Verder heb ik er ook last van dat de creative website of de driver CD vind dat ik geen audigy heb. ??? (1 post vergelijkbaar in tweakers probleem forum, echter lijst met symptomen klopt niet)

Dat dit probleem goed kan worden gediagnotiseerd (zie . Dacht het niet. Anders waren er wel heldere oplossingen gepost dacht ik zo. Hele creative forum (teveel om door te lezen) staat vol met vergelijkbare problemen, maar dan net niet hetzelfde.

Buitengewoon frustrerend en dan helemaal dat er steeds mensen tussendoor komen melden dat zij het probleem niet hebben. Als bijvoorbeeld 1% van de bezitters met een vergelijkbaar systeem wel een probleem heeft blijft het toch echt een serieus probleem mijns inziens.

.......zo weer wat frustratie afgereageerd........dat lucht op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Topicstarter
*Update*

Nou,
onder het motto geld verspillen;

Ik heb een Audigy2 Platium geplaatst incl. laatste drivers etc.
Zelfde euvel :o

A7V266-E vervangen voor een Asus A7N8X (standaard model)

Ik ga nu kijken of ik het euvel weer tegen zal komen !! hehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 06 March 2003 @ 12:56:
[...]

Wel grappig dat het probleem alleen met VIA chipsets is en niet met SiS en Ali he?

Goh.
Ali chipset heb er ook last van ;)
Ik heb gewoon me SB in een andere pci-slot geramt en geen probs meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik heb een Audigy 2 Player en een MSI KT4 Ultra BSR (zie sig.) en loopt als een tiet :*)

PS Ik heb dus een Via KT400 chipset

[ Voor 19% gewijzigd door XoReP op 23-03-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 20:20:
Ik ken het probleem, volgens mij heb ik last van hetzelfde. :? (op Aopen AX45-8x max, dus sis648 chipset). Heb de creative kaart geinstalleerd in mijn nieuwe PC merkte dat hij reageerde op het lezen van de CD-rom, dat wel weg kunnen krijgen door te spelen met PCI-slots, pc naar standard HAL i.p.v. ACPI, etc. Verder alles wat je bij creative als suggesties kunt vinden. (bij mijn ouder PC trouwens nooit problemen)

Kraken nu weg, maar bij sommige spellen de volgens mij squeal of death redelijk reproduceerbaar. Ik hoop nog dat het weg is met een nieuwe windows-install........dus dat EAX e.d. utilities goed zijn geinstalleerd. Veel hoop heb ik overigens niet, maar moet toch een nieuwe videokaart installeren.

Verder heb ik er ook last van dat de creative website of de driver CD vind dat ik geen audigy heb. ??? (1 post vergelijkbaar in tweakers probleem forum, echter lijst met symptomen klopt niet)

Dat dit probleem goed kan worden gediagnotiseerd (zie . Dacht het niet. Anders waren er wel heldere oplossingen gepost dacht ik zo. Hele creative forum (teveel om door te lezen) staat vol met vergelijkbare problemen, maar dan net niet hetzelfde.

Buitengewoon frustrerend en dan helemaal dat er steeds mensen tussendoor komen melden dat zij het probleem niet hebben. Als bijvoorbeeld 1% van de bezitters met een vergelijkbaar systeem wel een probleem heeft blijft het toch echt een serieus probleem mijns inziens.

.......zo weer wat frustratie afgereageerd........dat lucht op 8)7

Ik heb ook al een heleboel geprobeerd (ik dacht in eerste instantie dat het aan het Team Speak lag, daarna aan de combinatie Audigy en IL2, daarna misschien een algemeen stabiliteits probleem, directX instellingen, temperaturen, enz). Ondertussen sharet mijn Audigy geen IRQ meer (voor zover dat uberhaupt een probleem zou moeten zijn). Ik heb ook al de Audigy 2 drivers geinstallleerd, wat gelukkig alle geluids problemen in IL2 Forgotten Battles oploste, alleen nog steeds die irritante Squeel of Death. Net was ik een missie aan het hosten in Forgotten Battles. 14 spelers, hele lange nachtelijke vlucht. Ik was al een half uur naar target aan het vliegen, bijna op de bomb run, plane perfect getrimt voor level flight, klaar om mijn lading te droppen en weer op huis aan te gaan: *PEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP*. Aaaaarghhhh, frustrerend is dat toch zeg :(. Is ook niet echt goed voor mijn reputatie als host :/. Het is wel de eerste keer dat het met Forgotten Battles gebeurt, maar het mag gewoon niet gebeuren. Als je host, en dat wil ik dus kunnen, dan mag je gewoon nooit vastlopen.

Specs:

AMD Xp 1800
MSI K7T266 Pro2 RU motherboard with Via KT266A chipset
Audigy platinum sound card
Radeon 8500 graphics card
Via 4-1 V4.33 drivers
11/2 update Audigy 2 drivers
Windows 2000 SP3

De enige oplossing is zeker een ander mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Jag schreef op 24 March 2003 @ 21:11:

[...]

Ik heb ook al een heleboel geprobeerd (ik dacht in eerste instantie dat het aan het Team Speak lag, daarna aan de combinatie Audigy en IL2, daarna misschien een algemeen stabiliteits probleem, directX instellingen, temperaturen, enz). Ondertussen sharet mijn Audigy geen IRQ meer (voor zover dat uberhaupt een probleem zou moeten zijn). Ik heb ook al de Audigy 2 drivers geinstallleerd, wat gelukkig alle geluids problemen in IL2 Forgotten Battles oploste, alleen nog steeds die irritante Squeel of Death. Net was ik een missie aan het hosten in Forgotten Battles. 14 spelers, hele lange nachtelijke vlucht. Ik was al een half uur naar target aan het vliegen, bijna op de bomb run, plane perfect getrimt voor level flight, klaar om mijn lading te droppen en weer op huis aan te gaan: *PEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP*. Aaaaarghhhh, frustrerend is dat toch zeg :(. Is ook niet echt goed voor mijn reputatie als host :/. Het is wel de eerste keer dat het met Forgotten Battles gebeurt, maar het mag gewoon niet gebeuren. Als je host, en dat wil ik dus kunnen, dan mag je gewoon nooit vastlopen.

Specs:

AMD Xp 1800
MSI K7T266 Pro2 RU motherboard with Via KT266A chipset
Audigy platinum sound card
Radeon 8500 graphics card
Via 4-1 V4.33 drivers
11/2 update Audigy 2 drivers
Windows 2000 SP3

De enige oplossing is zeker een ander mobo?
Misschien je Via 4-in-1 drivers ff updaten? nieuwste versie is 4.46 hyperion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

MST_Morpheus schreef op 24 March 2003 @ 21:25:
[...]

Misschien je Via 4-in-1 drivers ff updaten? nieuwste versie is 4.46 hyperion

Ja, dat kan ik zoiezo wel doen. Zal wel niet helpen, maar het kan zeker ook geen kwaad :). Het vervelende is dat het altijd zo lang duurt om het te testen. Het is niet dat hij constant vastloopt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Gewoon zorgen dat je pc niet kan vastlopen (Linux) of een deftige geluidskaart kopen (dus geen goedkope of creative)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Guru Evi schreef op 24 March 2003 @ 21:35:
Gewoon zorgen dat je pc niet kan vastlopen (Linux) of een deftige geluidskaart kopen (dus geen goedkope of creative)

Goh, heb je nog meer goede suggesties :P ?

Trouwens, ik zag net dat ik al de Via 4-1 4.45 geinstalled had staan. Maar goed, de 4.46 staan er nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Topicstarter
Nu is geswitched ben van het Asus A7V266-E model naar het Asus A7N8X moederbord heb ik sinds zaterdag geen enkele 'squeal of death' meer meegemaakt.
(Tijdens het spelen van C&C Generals gebeurde het wel eens.)

Alle componenten heb ik 1 op 1 overgezet uit het 'oude' moederbord.
(Ik had een Intel Pro100S Desktop adapter, maar nu onboard LAN)

Die Hyperion drivers (4.46) hielpen bij mij ook niet.

Kortom, ik kan zelf nu wel concluderen dat het nForce2 moederbord beter presteerd.
Ik ben ook in 3DMarks2001 vooruitgegaan, van +-8000 punten naar +-8600 punten :), uurtje benchen !
(A7N8X laat zich beter overclocken !!, FSB op 120%)

Geheugen is nog PC2100 DDR geheugen 3 bankjes.

Mijn advies is ruil je KT266a chipset moederbord maar in. Leuk bijkomend voordeel is dat het nForce2 moederbord met APIC werkt !. meer interrupts te verdelen ofzo.. die VIA had dat niet. Het is wat kort om te zeggen, maar de 'feel' is erg stabiel !. Zeker in het begin had ik wat troubles met het VIA plankje.
Al met al denk ik dat ook ik geen VIA chipset snel meer zal kopen.
KT133(a), had troubles, KT266(a) problemen etc. het is niet echt bevorderlijk

[ Voor 18% gewijzigd door grimson op 24-03-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik heb eigenlijk alleen maar kaarten van Creative gehad :x
(van SB Pro tot een Audigy)
Nog nooit problemen gehad die te maken hadden met de soundkaart.
Ook niet op een Via KT bord :)

Of ik heb mazzel of de kaarten zijn best degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Topicstarter
Creative legt de 'squeal of death' bij de moederbordmakers neer. Zij moeten een bepaalde chipset-instelling maken ofzo. Misschien heeft jouw moederbord die instelling wel.
Alleen ik _moet_ wel concluderen dat als ik het VIA moederbord vervangen heb, en het nForce2 moederbord het met dezelfde componenten het wel voor mij goed doet, dan is dan voor mij een 'conclusie' :-)

(gelukkig wel, anders blijf ik hardware swappen ! (Audigy->Audigy2->A7N8X:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

grimson schreef op 24 maart 2003 @ 21:48:
Creative legt de 'squeal of death' bij de moederbordmakers neer. Zij moeten een bepaalde chipset-instelling maken ofzo. Misschien heeft jouw moederbord die instelling wel.
Alleen ik _moet_ wel concluderen dat als ik het VIA moederbord vervangen heb, en het nForce2 moederbord het met dezelfde componenten het wel voor mij goed doet, dan is dan voor mij een 'conclusie' :-)

(gelukkig wel, anders blijf ik hardware swappen ! (Audigy->Audigy2->A7N8X:))

Ik vind het zo lullig om alleen hiervoor hardware te moeten swappen :(.

Ik ga iig eens kijken of ik mensen kan vinden die een oplossing bedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Jag,

Inderdaad een verschrikkelijk moeilijk te pakken te krijgen probleem.
Mijn PC lijkt het na een nieuwe install met ACPI uitgeschakeld en zoveel mogelijk IRQ's die ik niet gebruik uitgezet (dus bv. COM, etc) eindelijk te doen. Nog nooit zoveel moeite gehad.....

Heb nu WinXP opnieuw geinstalleerd met de F5 optie tijdens de install en dan standard hall en dit lijkt te werken. In combinatie met alle nieuwe drivers van Sis voor mijn mobo. Terugkijkend lijkt het een conflict te zijn tussen met IDE en audigy bij het gebruik van ACPI. (WinXP schakelde namelijk terug van UDMA naar Pio bij booten) bij gebruik ACPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet flamen maar via houd zich over het algemeen niet zo aan standaarden. Ze hebben ooit zoiets al een keer eerder gehad (kt133 chipset) en hebben dit toen "opgelost" met een software drivertje. Ik zelf had geen sb kaart maar een raid controller welke dezelfde ophangingsproblemen veroorzaakte als de geluidskaarten. Hierbij kon dit natuurlijk niet worden opgelost door een drivertje aangezien er geboot werd van deze controller. Mijn oplossing was helaas gewoon een ander mobo kopen met een niet via chiset en de problemen waren over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 12:30:
Hoi Jag,

Inderdaad een verschrikkelijk moeilijk te pakken te krijgen probleem.
Mijn PC lijkt het na een nieuwe install met ACPI uitgeschakeld en zoveel mogelijk IRQ's die ik niet gebruik uitgezet (dus bv. COM, etc) eindelijk te doen. Nog nooit zoveel moeite gehad.....

Heb nu WinXP opnieuw geinstalleerd met de F5 optie tijdens de install en dan standard hall en dit lijkt te werken. In combinatie met alle nieuwe drivers van Sis voor mijn mobo. Terugkijkend lijkt het een conflict te zijn tussen met IDE en audigy bij het gebruik van ACPI. (WinXP schakelde namelijk terug van UDMA naar Pio bij booten) bij gebruik ACPI.

Ja, maar jij hebt een Sis chipset, da's waarschijnlijk weer een heel ander verhaal. Ik heb ook wel Sis chipsets gezien die last hadden van de Squael of Death, maar niet zoveel. Zijn er uberhaupt wel mensen met een Via266A die het stabiel hebben draaien met een Audigy? En met stabiel bedoel ik dus dat ie nooit vastloopt, niet "maar" 1 keer per week ofzo :).

Edit:

Post op een forum van Forgotten Battles, de flightsim die ik veel speel:
So it comes down to this:

- buy another motherboard
- buy another sound card
- live with the fact that my computer crashes every once in a while.

Not sure what i'll do. I think the last option is not acceptable, but the first option is quite expensive. A good candidate would be the Asus A7N8X.
Changing sound card wouldn't be easy. I want to be able to use a digital output and two analogue outputs simeltaniously (that has something to do with software for Audio meassurements). And i would like a output for headphones with volume on the front. And of course the card would have to work well with FB.

I'll try to flash the latest BIOS on my motherboard now, who knows, might help.

[ Voor 27% gewijzigd door Jag op 27-03-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nou, ik heb de Asus A7N8X maar gekocht :). Maar het is niet meteen een doorslaand succes :/. Hij wilde in eerste instantie helemaal niks (het is altijd maar hopen of dat lampje van je monitor van oranje naar groen gaat als je nieuwe hardware installeert :) ). Na veel heen en weer gejumper en het eruit trekken van allerlei kaarten, kreeg ik eindelijk beeld maar bleef ie meteen hangen. Pas nadat ik het ene geheugenreepje dat er nog inzat verving met de andere kon ik de bios inkomen. En wat ik ook verander aan de timings, no go met allebei mijn reepjes 256 Mb PC2100 geheugen. Het zou wel heel zuur zijn als ik nou ook nog nieuw geheugen zou moeten kopen, alleen omdat ik van die Squeel of Death af wilde :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat je nu een asus a7n8x hebt gekocht om maar van het probleem af te zijn is best wel een drastische stap. Is toch een mobo met de Sis648 chipset? Mijn ervaring is dat deze chipset best wel kritisch is met het merk geheugen (echter PC3200) en dan mag het ook, maar bizar dat het met PC2100 al niet lekker gaat.

Het feit dat je met een van de twee reepjes niet kunt booten lijkt toch echt op een stuk reepje of niet compatible.

Ik realiseer me nu trouwens dat ik de problemen met de audigy pas opmerkte toen ik van 1 reepje 512 gewisseld heb naar 2 reepjes 256 (dat was de enige manier om op PC3200 te kunnen draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 14:35:
Het feit dat je nu een asus a7n8x hebt gekocht om maar van het probleem af te zijn is best wel een drastische stap. Is toch een mobo met de Sis648 chipset? Mijn ervaring is dat deze chipset best wel kritisch is met het merk geheugen (echter PC3200) en dan mag het ook, maar bizar dat het met PC2100 al niet lekker gaat.

Het feit dat je met een van de twee reepjes niet kunt booten lijkt toch echt op een stuk reepje of niet compatible.

Ik realiseer me nu trouwens dat ik de problemen met de audigy pas opmerkte toen ik van 1 reepje 512 gewisseld heb naar 2 reepjes 256 (dat was de enige manier om op PC3200 te kunnen draaien).

Ja, drastisch. Maar een nieuwe geluidskaart is dat ook. Overigens heeft de Asus A7N8X een Nforce 2 chipset.
Wat betreft dat geheugen, het zijn 2 identieke reepjes, tegelijk gekocht met dat MSI K7T266 Pro 2RU mobo. Ik ben pas trouwens weer net online, want hij deed helemaal niets meer. Ik heb toen het oude mobo weer teruggezet om te kijken of alles nog heel was. Maar geen enkel probleem, ook niet met beide reepjes. Maar nu doet ie in ieder geval weer wat met dat nieuwe Asus bord. Maar waarom ie het nu wel, en gister niet deed is mij compleet een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Master Tweaker schreef op 23 maart 2003 @ 20:04:
Ik heb een Audigy 2 Player en een MSI KT4 Ultra BSR (zie sig.) en loopt als een tiet :*)

PS Ik heb dus een Via KT400 chipset
Helaas het noodlot heeft mij nu ook toegerslagen en ik krijg nu ook een vreselijke pieptoon te horen. Eerst een pliem als windows opstart daarna die klote piep :(

edit:
keb wel net mijn pc opnieuw ingebouwd in mijn nieuwe kast (misschien ligt het wel aan mijn slot)

[ Voor 13% gewijzigd door XoReP op 26-04-2003 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Misschien een heel erg foute post: koop geen creative.

Creative heeft slechte driversupport, terratec goede.
Creative heeft veel problemen met de kaarten, 6 kanaals geluid uit zo'n kaart krijgen is zelfs voor geavanceerde users al een heel karwij, terratec is het zeg maar 1 - 2 - 3 klaar-is-kees.

Je leest wel, ik ben best wel tegen de dingen die creative uithaalt, zoals het leggen van de schuld bij de fabrikant van het moederboard, is het niet zo, dat je die kaart bij het moederboard koopt, en dus de kaart op het moederboard goed dient te werken, en niet de moederboardfabrikant speciaal voor die kaart aanpassingen in de struktuur van het board moet gaan aanbrengen? Dacht het ook niet.

Creative is een paar jaar geleden bij de overname van Aureal en andere kleinere opkomende bedrijven de fout in gegaan. Aureal had de techniek om een volledig realistische 3d omgeving te genereren uit een koptelefoon, Creative had 4 of meer speakers daarvoor nodig, en wou grote, dure, en uiteraard goedkoop te maken speakersets verkopen. Dus wat doet creative, koop het bedrijf over en laat de techniek van Aureal vallen, om daarna een paar maanden later softwarematige A3D ondersteuning aan te gaan brengen op de Creative kaarten, zodat het CPU gebruik nog hoger ligt, en er toch nog een kleine reden was, om het bedrijf over te nemen.

/flame

Wat ik dus wil zeggen: koop geen audigy2, maar koop een fatsoenelijke Terratec.

[ Voor 3% gewijzigd door cyberbetica op 26-04-2003 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Opzich ben ik anders voor de rest tevreden met dat ding :X (heel erg zefls) alleen nadat ik langzaam de knop van mijn IKEA halogeen lampjes indrukte begon het. Overigens is mijn pc niet geaard en als ik hem vastknoop aan de vervarmingsbuizen dan gaat om de zoveel tijd de aardlek door (kwoon in oud kut huisje ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 12-09 15:52
cyberbetica schreef op 26 April 2003 @ 00:43:
Misschien een heel erg foute post: koop geen creative.

Creative heeft slechte driversupport, terratec goede.
Creative heeft veel problemen met de kaarten, 6 kanaals geluid uit zo'n kaart krijgen is zelfs voor geavanceerde users al een heel karwij, terratec is het zeg maar 1 - 2 - 3 klaar-is-kees.

Je leest wel, ik ben best wel tegen de dingen die creative uithaalt, zoals het leggen van de schuld bij de fabrikant van het moederboard, is het niet zo, dat je die kaart bij het moederboard koopt, en dus de kaart op het moederboard goed dient te werken, en niet de moederboardfabrikant speciaal voor die kaart aanpassingen in de struktuur van het board moet gaan aanbrengen? Dacht het ook niet.

Creative is een paar jaar geleden bij de overname van Aureal en andere kleinere opkomende bedrijven de fout in gegaan. Aureal had de techniek om een volledig realistische 3d omgeving te genereren uit een koptelefoon, Creative had 4 of meer speakers daarvoor nodig, en wou grote, dure, en uiteraard goedkoop te maken speakersets verkopen. Dus wat doet creative, koop het bedrijf over en laat de techniek van Aureal vallen, om daarna een paar maanden later softwarematige A3D ondersteuning aan te gaan brengen op de Creative kaarten, zodat het CPU gebruik nog hoger ligt, en er toch nog een kleine reden was, om het bedrijf over te nemen.

/flame

Wat ik dus wil zeggen: koop geen audigy2, maar koop een fatsoenelijke Terratec.
niet alle schuld ligt bij creative. via houd zich ook niet helemaal 100% aan de pci specs. en die creative drivers zijn niet eens zo slecht. zelf heb ik nooit problemen gehad met live/audigy - via combinaties. en terratec heeft geen diepgaande eax support die creative heeft(ok, het is van hun.. :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

sharkzor schreef op 26 April 2003 @ 10:53:
[...]

niet alle schuld ligt bij creative. via houd zich ook niet helemaal 100% aan de pci specs.
Klopt, VIA heeft in het verleden, en zelfs nu nog, vage problemen gehad met verschillende hardware, maar toch blijf ik bij mijn standpunt, dat de fabrikant van de _UITBREIDINGSKAART_ ervoor moet zorgen dat deze met alle chipsets feilloos werkt.

en die creative drivers zijn niet eens zo slecht.

Gaat niet helemaal over de drivers, maar juist aan de software kant. Bij installatie van je kaart krijg je 1 keer de optie om je speakerset te kiezen, heb je verder geen software-rommel van creative geinstalleerd (dus alleen de driver) moet je OF in je register gaan zitten prutsen met waarden die de driver ergens geschreven heeft OF de driver opnieuw installeren zodat je een andere instelling ( 2 speaker, 4 speaker, 5.1 etc.) kan kiezen. Wil je dit softwarematig altijd kunnen, moet je "audioHQ" installeren, wat weer een immens "buggy" programma is, die bijvoorbeeld al een bug heeft bij het testen van 5.1 (5.1 systeem aangesloten, in test doet de centerspeaker het NIET, met een DVD/ac3 divx wel)

zelf heb ik nooit problemen gehad met live/audigy - via combinaties.

Ikzelf wel, heb er destijds een topic over geplaatst, lees nu pas in dit topic dat dat aan die creative kaart lag (pc bleef hangen en kaart bleef gewoon z'n buffer leegspelen)

en terratec heeft geen diepgaande eax support die creative heeft(ok, het is van hun.. :D).
klik maar eens. Heeft gewoon complete support, maar creative kaarten zullen wel net ietsje meer kunnen (waarschijnelijk 100% hardwarematige verwerking of iets dergelijks)
zo.

[ Voor 2% gewijzigd door cyberbetica op 26-04-2003 20:51 . Reden: tek slejs bee tek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dat is duidelijk. :)

Ik heb de Audigy nog wel in mijn systeem hangen, maar draai nu volledig op mijn Aureon Space. Hij ondersteund alleen geen EAX HD, en EAX ondersteuning wordt door de Sensaura driver geregeld, dus niet hardwarematig (zover ik weet). Maar op mijn XP2000 lopen de games sneller met de Aureon dan met de Audigy met EAX geactiveerd.

Info over de Terratec Aureon Space 7.1
http://productsen.terrate...de=thread&order=0&thold=0

[ Voor 15% gewijzigd door SandsOfArrakis op 26-04-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ow... dit had ik nou ook met mn audigy2 op mn kt400 .. was dus toch geen oc probleem.. want ik dacht eigk dat het aan mn pci clock lag.. en sinds ik nforce2 chip heb, geen last meer omdat de pci gewoon op 33 blijft. Maar het is dus een ander probleempje dan ik dacht :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
mijn problemen waren voorbij toen ik mijn supermicro via bordje inruilde voor een asus met intel chipset

een m8 van heeft een kt266a mobo draaien met een audigy, dit werkt perfect (hij heeft juist de audigy aangeschaft ivm problemen met zijn sb live)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Master Tweaker schreef op 26 April 2003 @ 09:40:
Opzich ben ik anders voor de rest tevreden met dat ding :X (heel erg zefls) alleen nadat ik langzaam de knop van mijn IKEA halogeen lampjes indrukte begon het. Overigens is mijn pc niet geaard en als ik hem vastknoop aan de vervarmingsbuizen dan gaat om de zoveel tijd de aardlek door (kwoon in oud kut huisje ;) )
DOM DOM DOM |:( |:( |:( Mijn kaart net terug van MyCom na 4 dagen zonder te zijn. Gewoon nieuwe gekregen daar dus wel zo netjes. Alleen nu heb ik het weer dacht ik :o Maar volgens mij weet ik al wat ik elke keer fout heb gedaan... steek maar eens je fronts in de ingang ernaast van je line (of was het nou je mic). Krijg je ook mooie sequeel of death |:( |:( |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

Audigy+Abit KR7a-133 (VIA KT266A) : geen problemen
Live1024 + Abit KT7a (VIA KT133A): vorige week nog, kon hem een verdieping lager horen..

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Laatst online: 26-08 08:22
Ik heb hier precies hetzelfde probleem, dacht altijd dat het door me Asus A7A266 (:r) kwam, maar het ligt dus aan me audigy.

Ik heb iig gemerkt dat je met ff flinke voeding het probleem al aardig verhelpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
mij specs:

asus tua266 (ali chipset)
celeron 1ghz
audigy1 (audigy 2 drivers)
win2k laatste sp met updates enz)

ik heb regelmatig last van de "squeal of death" alleen tijdens het gamen
van alles al geprobeerd, maar niets schijnt te helpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb een moederbord met een SIS chipset en bij mij doet de Audigy II het goed hoor.

Nog geen hardnekkige problemen tegen gekomen ( wel fouten met hun eerste drivers...maar dat is ook niet zo gek )

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit ook es aan t handje gehad; bleek uiteindelijk mijn Athlon niet goed gekoeld te worden....(koeler 180 graden gedraaid, hoe verzin je het... enneh.... niet doorgefikt gelukkig)
Echter voordat ik daar achter was, heb ik ACPI uitgezet tijdens install van WinXP.... dat hielp al voor een groot deel met het Audigy-probleem.
Na oplossing van het koelingsprobleem, heb ik geen enkele sqeal of death meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:16
Ik had er ook last van, maar bij mij is het opgelost nadat ik de Audigy 2 op irq 5 had gekregen. Stond ergens op het forum van MSI dat dat het beste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

TeringJantje schreef op 05 June 2003 @ 14:02:
Ik had er ook last van, maar bij mij is het opgelost nadat ik de Audigy 2 op irq 5 had gekregen. Stond ergens op het forum van MSI dat dat het beste was.
thnx .. ga het gelijk ff proberen :Y)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

De dingen die ik gedaan heb om m'n SBLive aan de gang te krijgen op 'n KT133A:
- ACPI uitgeschakeld
- PnP OS Installed uit
- 15-16MB memory reserve enabled (kan HEEL veel schelen)
- mobo boekje doornemen, kijken welk PCI-slot GEEN IRQ's deelt en hier de kaart in gooien, waarna je het IRQ voor dat slot op 5 manueel vast zet.

Eventueel kun je de VIA latency patch nog even proberen, maar bij mij maakte dat toen niks uit. Indertijd was er een prachtige FAQ, Paul's KT7 faq, met daarin het probleem beschreven (gold voor alle Via 133/266 chipsets), maar die is nu plat. Misschien vind je hier nog iets: http://alive.singnet.com.sg/tech/click.htm

[ Voor 3% gewijzigd door porn* op 05-06-2003 18:46 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat sommigen de fout nog volledig op Via durven steken. Hier enkele argumenten:

ten tijde van KT133 wordt een bug bekend met de SB op VIA chipsets, creative geeft chipsetmakers de schuld, via maakt een patch die het probleem een beetje fixt. Natuurlijk gaat Via niet zo stom zijn om die bug in hun chipset te laten zitten tot bij de KT400 toe, dus whatever er mis was in die tijd, is nu zeker volledig gefixt.

Het probleem is niet alleen bij Via aanwezig, SiS, Ali, hebben de problemen ook (ja zelfs AMD en intel chipsets geven soms problemen).

Drivers van Creative trekken op niets (nooit een fix gemaakt voor de problemen, en ze daarmee helemaal van zich af zetten). En SMP anyone?

Het kan toch niet zijn dat creative kaarten in deze tijd nog steeds geen IRQ kunnen sharen zonder probs.

etc, etc....

Ik wil hiermee niet zeggen dat kaarten van creative per definitie bagger zijn, maar ik vind gewoon dat je niet alle schuld op VIA kan schuiven gewoon omdat ze ooit een chipset hadden waar de problemen met die SB's nog groter waren dan op andere chipsets. (Zij hebben hun deel van het probleem gefixt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

btw.. het vage is dat ik het op een nforce 2 heb(, en ook op mn via).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Keb nu een Intel 875P chipset en ik heb nu af toe ook dat hij hangt en door blijft piepen. Kan misschien ook door de warmte komen denkk :/

Kan ik het probleem ook oplossen door Longhorn te gebruiken of ligt het echt aan de W2000 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
het hele probleem is terug te brengen naar via die zich niet helemaal aan de pci standaart heeft gehouden. vaak werkt de sblive wel gewoon goed, maar op sommige hardware combo's ook weer niet.
mijn advies: probeer er eens wat pci kaarten uit te trekken en mijd merken als asus en msi, daar heb ik de meeste problemen mee gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

sharkzor schreef op 07 juni 2003 @ 00:19:
het hele probleem is terug te brengen naar via die zich niet helemaal aan de pci standaart heeft gehouden. vaak werkt de sblive wel gewoon goed, maar op sommige hardware combo's ook weer niet.
mijn advies: probeer er eens wat pci kaarten uit te trekken en mijd merken als asus en msi, daar heb ik de meeste problemen mee gezien.
Ok, maar waarom heb ik het dan ook op mn nforce 2 :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
volgens mij zat die bug in de via 686B southbridge (correct me i'm wrong)

ik kon het mijn tyan 230T gewoon werkend krijgen met de via patches,

soms wel een bsod, wat onder w2k gewoon niet mag gebeuren, later heb ik dit moederbord verkocht en een intel/asus bordje aangeschaft en sindsdien geen enkel probleem meer met mijn audigy

@tuttifrutti
heb je er misschien wel eens aan gedacht dat het probleem door iets anders veroorzaakt word ?, mayb is die geluidskaart wel gewoon brak etc

[ Voor 20% gewijzigd door Bossie op 07-06-2003 00:35 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Ik heb het probleem heel simpel opgelost, gewoon geen creative geluidskaarten meer in mijn machines. mij iets te veel gerommel (voornamelijk met de drivers) met die dingen. Ik draai nu met de on-board sound (brak ja ik weet het, maar hij verklooit mijn pc iig niet) ben nog op zoek naar een goed alternatief (hercules digifire ofzow)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Had hetzelfde probleem. De beruchte SBLive en Via combinatie. Probleem opgelost na de latency patch en kan nu weer fatsoenlijk gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
Genghis Khan schreef op 07 June 2003 @ 02:39:
Had hetzelfde probleem. De beruchte SBLive en Via combinatie. Probleem opgelost na de latency patch en kan nu weer fatsoenlijk gamen.
Hm, zelfde probleem hier.. Waar vind ik die patch precies? Is het proberen waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO

Heb 'm gepatched dus hoop dat het nu verholpen is.. Zou ik wel heeel blij zijn want werd er echt gek van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Ja, gestoord word je er inderdaad van...

Ik hoop dat het bij jou ook werkt, ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Nog niet vastgelopen, maar merk wel dat mijn geluid veel 'stoort', vooral als er wat meerdere programma's draaien.. ?

Das ook niet echt fijn ;(

[ Voor 18% gewijzigd door .GoO op 07-06-2003 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Helpt niks, hij liep net weer vast!! Terwijl mn geluid nog steeds stoort..
Argh ik word er gek van!! :'(

Iemand nog tips of wat ik kan proberen ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:16
Zoals ik al eerder heb gezegd: zorg dat je sblive of audigy op IRQ 5 zit. Bij mij verhield dat het hele probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Dat Creative goede drivers voor Intel systemen levert is helaas ook al niet waar. Op een Dual Intel systeem draaid het ook niet goed. Dat is een probleem dat ook al sinds de eerste Live bekent is.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
TeringJantje schreef op 07 June 2003 @ 16:22:
Zoals ik al eerder heb gezegd: zorg dat je sblive of audigy op IRQ 5 zit. Bij mij verhield dat het hele probleem.
SB Live zit al op IRQ 5 (was eerst 10) maar maakt geen verschil helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
SB Live op asus a7v333 (via kt333)
naar het switchen van kaarten draait het nu goed, maar daar voor was het een ramp
soms gewoon 2x in het uur hangen met zo irritante toon uit je computer :X

maar het ergste punt is nog de drivers, onder linux met alsa drivers hadt ik namenlijk helemaal geen laast van sqeal of death

hoe dan ook, ik weet dat de volgende kaart geen creative meer wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Dus nieuwe geluidskaart is de enige oplossing?? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik heb hem in mijn PCI slot nummer 4 zitten en nu lijken alle problemen als sneeuw voor de zon te verdwijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
NeOTheMaTriXM schreef op 07 June 2003 @ 17:16:
hoe dan ook, ik weet dat de volgende kaart geen creative meer wordt
+200 Inzichtvol.
devv05 schreef op 07 June 2003 @ 17:32:
Dus nieuwe geluidskaart is de enige oplossing?? ;(
Ik denk het wel. Bij mij is het ineens ook weer als vanouds :(. Toen ik restartte na een Squelch of Death was gewoon m'n hele system32 dir weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Nog steeds last van vastlopers met bovenstaande beschrijving... Soms wel tot 5x in een uur en ik word er helemaal gek van.... Vanalles getest maar krijg toch het idee dat het idd die "squeal of death" is, ik heb alleen geen Audigy kaart maar een SB Live 5.1 kaart erin zitten... en inderdaad een VIA chipset...

Momenteel even eruit gehaald en nu is mn systeem bijna 24 uur up terwijl ik gewoon zware programma's draai en spellen speel waarbij ie normaal al gauw vastloopt... Het enige lastige is dat het soms normaal ook lang goed kan gaan dus ik niet zeker weet of dit wel of niet het probleem is....

Wil nu een Terratec (sky of fun - weet nog niet) kaartje kopen.. Zou dat dan wel gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Op die Sky zit een Envy24HT chip van VIA, denk dat dat zal werken, ze zullen hun eigen hardware toch wel testen op compitabelheid met VIA dacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
xabre16v schreef op 29 July 2003 @ 20:22:
Op die Sky zit een Envy24HT chip van VIA, denk dat dat zal werken, ze zullen hun eigen hardware toch wel testen op compitabelheid met VIA dacht ik zo ;)
Dat zou je haast denken ja, maar ik ga nergens meer blindelings vanuit :P Als ik maar van die stomme vastlopers af ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Heb eergisteren WindowsXP ff gereinstalled ( zonder SP1, vorige had SP1 integrated maar gaf wel 's wat problemen ), maar nu heb ik dus het probleem dat m'n Audigy na een tijdje geen geluid meer afspeelt, maar een hoge pieptoon. Comp loopt verder niet vast ofzo. Ik heb de KX drivers geinstalleerd ( nieuwste ).

Iemand die ditprobleem herkent en weet wat het kan zijn?

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
ViolatoR schreef op 10 augustus 2003 @ 15:23:
Heb eergisteren WindowsXP ff gereinstalled ( zonder SP1, vorige had SP1 integrated maar gaf wel 's wat problemen ), maar nu heb ik dus het probleem dat m'n Audigy na een tijdje geen geluid meer afspeelt, maar een hoge pieptoon. Comp loopt verder niet vast ofzo. Ik heb de KX drivers geinstalleerd ( nieuwste ).

Iemand die ditprobleem herkent en weet wat het kan zijn?
wat heb je verder geprobeert? ander slot? laatste officiele creative drivers? etc... de standaart oplossingen die meestal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit probleem alleen maar als ik 2 geluidskaarten in mijn pc heb steke en ook allebei op enabled staan,als ik één van de 2 disable komt dit probleem bij mij niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Zal ff laatste officiele Creatives doen ( bah :S, kan ik m'n AC3 weer eerst aan de praat zien te krijgen ), maar met WinXP + SP1 had ie geen problemen :\ dus beetje raar.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Laatst online: 25-06 15:06
Bij de computerzaak waar ik werkte zijn we dit probleem erg vaak tegen gekomen, net als andere rare onverklaarbare problemen bij sblive/via combinaties overigens...

9 van de 10 keer was dit opgelost na een bios update. We hadden deze problemen vooral op de MSI K7T serie, we verkochten vooral de K7T Turbo, Pro, Pro2 en Pro2a, dus ook jouw moederbord was 1 van de probleemgevallen...

Whoops.. moet leren lezen... Je hebt echter wel de zelfde chipset :D

[ Voor 10% gewijzigd door [TazZ] op 10-08-2003 15:42 ]

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
NForce2 chipset :) Heeft die dat probleem ook dan?

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Laatst online: 25-06 15:06
Geen ID.. Heb nog niet met NForce chipsets gewerkt, bij mijn weten komt het alleen met VIA voor, maar nogmaals, ik heb geen ervaring met NForce :)

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Ah, ja afaik ook alleen VIA, maar goed, heb ff nieuwe creative erop gezet maar kreeg digi out niet aan de praat en ook niet met AudioHQ, dus heb gewoon die kX er weer opgezet en eerst al het oude spul verwijderd, ff zien of 't nu goed is.

fotoblog

Pagina: 1