Video Chip Laptop, wat is een goeie

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik ben van plan om een mooie laptop te kopen. Niet als vervanging van me desktop, maar ter ondersteuning om het zo maar te noemen.

Nu is het hoofddoel van de laptop dus niet. Gamen, maar een game spelen (op je tv-out op de tv) is toch wel iets wat ik er zeker op wil gaan doen. Een van de dingen waar ik dus goed naar kijk, is de grafische chip op de kaart.

Grafische chips met shared videomemory vallen dus iig af. Ik moet dus een laptop vinden die een beetje een 3D kaart aanboard heeft. Mijn oog viel op de ACER Travelmate 630 serie.. Deze beschikt over de onderstaande chip:

nVidia® GeForce2® Go 200, dedicated 32MB DDR video memory (TM634)

Nu heb ik niet zo heel veel verstand van grafische kaarten en hun power, dus vroeg ik me af of deze kaart voldoende is om toch een redelijk moderne game mee te kunnen spelen op een resolutie van minimaal 800 * 600.

Welke grafische chip zou ik anders bij mijn laptopje moeten zoeken. Graag tips.

/dev/null

Verwijderd

Neem dan een laptop met een GF4 Go ofzo

tegenwoordig is een GF2 Go niet echt iets om over naar huis te schrijven.

Er bestaan nog zwaardere chips voor in laptops, maar wil je ook een beetje een snelle cpu, dan wordt het wat duur lijkt me

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier is recent nog een topic over geweest: Grafische kaarten in laptops

Lees dat even door, en als je nog vragen hebt kan je dat topic natuurlijk even een schop omhoog geven :)

Dit topic is gesloten.