[Win2K] Muis cursor verdwijnt zomaar *

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetjuh
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een vaag probleem. Mijn muis cursor verdwijnt ooit zomaar. Ik heb geen idee wanneer dit gebeurt.

Wat er precies gebeurt is het volgende: Als ik met mijn muis over bijv. Internet Explorer (of Delphi) heen ga dan verdwijnt de cursor. Als ik de cursor nu uit het venster beweeg dan verschijnt ie weer. Op de desktop doet ie het ook gewoon.

Ik snap echt niet wat er aan de hand kan zijn. Ik heb de laatste video drivers en de laatste drivers van mijn muis (MS Optical).

Ik heb ook al geprobeerd hier iets over te vinden mbv de search optie maar heb hier nog niks over kunnen vinden...

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt :)

--EDIT

Het gaat trouwens over Windows 2000

[ Voor 4% gewijzigd door Renetjuh op 05-03-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Welke dingen uit de search heb je al geprobeerd?
[search=cursor verdwijnt]
Mouse cursor verdwijnt soms in winXP

En zou je voortaan even je OS (in de topictitel) willen vermelden? Zie ook de WOS-Policy :). Als je hem even vermeldt (in het topic of via topicreport Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif, stop ik hem er voor je in :P.

En wat zijn de systeemspecs? Videokaart, type muisaansluiting bijvoorbeeld?

[ Voor 9% gewijzigd door Compubiter op 05-03-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetjuh
  • Niet online
Oh sorry, het gaat over Windows 2000.

En ik heb wel wat topics gevonden over een verdwijnende muis cursor maar dat waren andere problemen als die ik heb :/

Videokaart is een SiS 6236 geintegreerd op het moederbord. Verder niks bijzonders (PII-700). De muis is aangesloten via USB.

[ Voor 8% gewijzigd door Renetjuh op 05-03-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Renetjuh schreef op 05 maart 2003 @ 17:12:
Videokaart is een SiS 6236 geintegreerd op het moederbord.
Mouse Pointer Disappears with S3 Video Adapter
Neem aan dat dit ongeveer je probleem beschrijft (en oplost :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetjuh
  • Niet online
Compubiter schreef op 05 March 2003 @ 17:39:

[...]
Mouse Pointer Disappears with S3 Video Adapter
Neem aan dat dit ongeveer je probleem beschrijft (en oplost :P).
Thnx, dit ga ik eens ff proberen. Ik hoop dat het dit was :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetjuh
  • Niet online
Renetjuh schreef op 05 March 2003 @ 17:44:
[...]

Thnx, dit ga ik eens ff proberen. Ik hoop dat het dit was :*)
Nou, dit was het dus niet. Het leek even te werken, maar het probleem is nog steeds niet verholpen.

Iemand anders nog een idee??? :/

Het gebeurt trouwens altijd pas als ik een venster open waar ik tekst in kan voeren. Bijv. bij het invoeren van een url in de adresbalk van IE of bij het selecteren van een form in delphi d.m.v. Ctrl+F12. Nog voordat ik de kans heb om iets in te voeren verdwijnt de muis al :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Renetjuh op 10-03-2003 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Renetjuh schreef op 10 maart 2003 @ 09:03:
[...]
Het gebeurt trouwens altijd pas als ik een venster open waar ik tekst in kan voeren. Bijv. bij het invoeren van een url in de adresbalk van IE of bij het selecteren van een form in delphi d.m.v. Ctrl+F12. Nog voordat ik de kans heb om iets in te voeren verdwijnt de muis al :'(
Even heel simpel gedacht (wil ook wel eens werken ;) ): als je over een tekstvak gaat met je muis, verandert deze meestal naar eentje die aangeeft dat je tekst kunt typen (standaard zo'n romeinse 1). Kijk eens na wat er daar bij jou onder muiscursors staat ingesteld. Misschien is daar wel iets mis mee.
(Overigens is het normaal dat je muis verdwijnt als je tekst begint te typen, maar ik neem aan dat je dat weet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renetjuh
  • Niet online
Millennyum schreef op 10 March 2003 @ 11:11:
[...]

Even heel simpel gedacht (wil ook wel eens werken ;) ): als je over een tekstvak gaat met je muis, verandert deze meestal naar eentje die aangeeft dat je tekst kunt typen (standaard zo'n romeinse 1). Kijk eens na wat er daar bij jou onder muiscursors staat ingesteld. Misschien is daar wel iets mis mee.
(Overigens is het normaal dat je muis verdwijnt als je tekst begint te typen, maar ik neem aan dat je dat weet.)
Haha, nee, zo simpel ligt het helaas niet ;)

De typ-cursor is gewoon goed. Maar alle cursors gaan weg op een gegeven moment. Er is pas weer iets te zien als in met de muis buiten de randen van het programma kom zeg maar.

De optie om de muis te laten verdwijnen als ik tekst begin te typen heb ik al uitgezet, dit kan het dus niet zijn :/
Pagina: 1