Programma gezocht voor geheugen overzicht

Pagina: 1
Acties:

• TimeTr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 15:13
Hallo,

Ik zou graag een programma hebben waarmee ik kan zien hoeveel geheugen er gebruikt wordt op mijn pc en ook waaraan. Hiervan zijn er honderden echter zijn er een paar eisen welke ik heb en waar ik zelf geen programma voor gevonden krijg. Mischien dat jullie mij hier bij kunnen helpen.

Het gaat om Windows 2000 Server en Professional (met name server)
Schets:
Je opent taskmanager en je ziet dat er 500mb in gebruik is, echter als je naar de processen kijkt en dat optelt kom je maar op 200mb uit.
Er draait een SQL server welke volgens het process 50mb gebruik echter als je deze afsluit merk je dat er maar 400MB in gebruik is. Deze service nam dus 100MB in ipv de opgegeven 50mb.
Probleem:
De schets zoals hierboven zal bij veel mensen bekend voorkomen. Nu zoek ik een programma waarmee ik duidelijk te zien krijg dat de SQL server 100MB gebruikt. Met dit programma wil ik dus de volledige 500MB terug zien waar deze naar toe gaat.

Alvast bedankt voor de hulp,
Ivo

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

TimeTr schreef op 05 March 2003 @ 16:36:
Ik zou graag een programma hebben waarmee ik kan zien hoeveel geheugen er gebruikt wordt op mijn pc en ook waaraan. Hiervan zijn er honderden echter zijn er een paar eisen welke ik heb en waar ik zelf geen programma voor gevonden krijg. Mischien dat jullie mij hier bij kunnen helpen.
Wie gebruikt / wat zijn je ervaringen met dit soort programma's?
Het zou mooi zijn als je dan ook nog aan kunt geven welke programmaatjes we het dan over hebben. Er zijn er inderdaad een heleboel te vinden, maar als jij zegt dat je er al redelijk wat hebt geprobeerd, hoeven die niet opnieuw te worden gesuggereerd. Zie ook FAQ Forumgedrag - Topicstart voor uitleg. Ook kun je in je openingspost aangeven wat je met de search van GoT hebt gevonden of op Google bijvoorbeeld. Zoeken op Download.com naar 'memory monitor'.

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:41 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Crazy D

I think we should take a look.

Je moet niet alleen naar de mem usage kolom kijken, maar ook naar de VM Size. Als ik enkel de mem usage optel, kom ik dik 100Mb te kort, maar met de VM size erbij komt het aardig in de richting (had geen zin om exact te tellen...)

Exact expert nodig?