Toon posts:

vastlopen win98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg al een tijdje regelmatig dat mijn systeem volledig vastloopt. bv als ik een website open, of de laatste keer luisterde ik muziek in winamp en opende Outlook, pats de boel vast, het enige dat nog werkt is de muis. verder niets. CtrlAltDel werkt ook niet. Moet de pc met de aan/uit knop weer op gang helpen, Scandisk vind 9 van de 10 keer geen fouten. Nieuwe windows setup gedaan, schijfcontrole, gedefragmanteerd, memorytester 6 uur laten testen, geheugen, CPU ed zwaar laten testen door een 2 memorytesters "Hotitup"en "BurnIt" geen fouten. Het laatste waar ik aan zit te denken is mischien het geheugen nm, 64MB. Ik heb een PIII 550 133 Mhz 64MB. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken.

Verwijderd

Het is vrij weinig geheugen ja :)

Als je teveel zware apllicaties draait wordt je systeem traag (er onstaat een wachtrij) In deze wachtrij kunnen soms fouten optreden met als gevolg dat je systeem vastloopt.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik had het ook met win98SE (PII 333, 72 mb). Af en toe sloeg ie gewoon volledig vast bij meerdere applicaties open. Vooral als de schijf lekker 'vervuild' was met allerlei rotzooi.

Wat extra geheugen of een andere windows versie erop helpt vast wel.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Wat heb je voor videokaart?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Hoelang heb je die installatie van w98 er al op staan?
W98 wordt na verloop van tijd altijd heel traag vind ik. Doe anders eens als je er zin in hebt een clean install. Wel ff backuppen. Enne koop er nog ff wat geheugen bij. Kost toch geen reet!! 8)

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart ATI all-inwonder 128.
Windows setup heb ik net vande week gedaan en inderdaad is wat sneller.

Verwijderd

Dus je hebt na een verse installatie nog steeds dat ie vastloopt??
Of heb je het voor die installatie? En daarnaast, windows eroverheen? of opnieuw. Dat kan namelijk ook schelen.

Als het aan windows ligt zou ik gewoon je hele windows map verwijderen en windows er opnieuw op zetten. Is wel een hels karwij, maar je weet zeker dat het goed gebeurt.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Windowsupdate al er helemaal overheen gezet?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows setup opnieuw gedaan in de hoop dat het vastlopen verholpen zou zijn. de frequentie van vastlopen wordt steeds hoger.Ik heb het idee zolang ik maar één venster open heb dat dan de kans het kleinst is, maar met meerdere dat hij dat niet kan verwerken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb regelmatig windowsupdate gedaan.
Zojuist weer gedaan, een aantal beveiligingsupdates binnen gehaald.
Explorer 6.0 heb ik er een tijdje geleden weer afgegooid na conflict met kazaa.
Er stonden in ieder geval geen stuurprogramma's bij.
Dus volgens mij moet de besturing goed zijn.
Ook heb ik gekeken of ik de meest recente drivers van de videokaart heb.
Ik denk als ik jullie antwoorden lees dat ik met het geheugen aan de gang moet.
Mijn mobo ondersteund geheugen tot 384MB.
Dram Memory 3.3v 168-pin DIMM Parrity/single-bit ECC capapility.
Klopt het dat ik dan maximaal 3x 128 MB PC 133 SDRAM ECC moet hebben.
Of zonder ECC, wat is het verschil eigenlijk?

• Tonnes746
Oorzaken van vastlopers zijn vaak te zoeken in

- rot geheugen
- niet lekker werkende drivers of een AGP-probleem
- te hete cpu / vastlopende of niet werkende koeler
- een ander foutje op het mobo (al dan niet door temperatuur), maar zeldzaam

Uiteraard eerst terugklokken indien overgeklokt. Probeer het ook es met een eenvoudige ISA videokaart of standaard vga-drivers, zet AGP even terug naar 1x als het kan, of maak er een dualboot van en observeer het gedrag van het andere OS. Ideaal.. :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Al voor Spyware gescand?

Ad-Aware of SpyBot even gebruiken. Dan weet je binnen 10 minuten of je spyware hebt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

1. Terugklokken naar normale snelheid
2. Format c: /u
3. Windows installeren zonder extra opties
4. Alle correcte drivers erop

Als de computer nu vastloopt, heb je een hardwareprobleem of is je hardware niet compatible met Windows 98.

Nu één applicatie installeren. Loopt de computer niet vast, dan deze app verwijderen en een andere app installeren. Zo test je alle apps. Als er eentje problemen geeft, dan *niet* meer installeren maar een alternatief zoeken.

Toevallig heb ik zelf met KazaA op verschillende platforms grote problemen gehad, dus misschien moet je dat er eens afknikkeren. Succes!

Bloed, zweet & koffie

• Tonnes746
'k Was er nog eentje vergeten: statische ontlading bij droog (winter)weer. Let er eens op wannéér ie precies vastloopt, bij het opstaan van je stoel bijvoorbeeld? Ik had er hier ook last van en pas na de 3e keer werd dat duidelijk. Aarden van pc kan helpen en sommige pc's zijn er gevoeliger voor dan andere. Zo kon mijn vorige al vastlopen bij piepkleine ontladingen (zie Pc en vastlopen door statische velden :-]) en heeft de huidige geen moeite met ontladingen die op de speakers het best te vergelijken zijn met een blikseminslag in de buurt.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Spyware is het denk ik niet, het probleem deed zich namelijk al voor voordat er enige freeware/shareware software op stond, maar ik ga em zeker even laten scannen. Ik ben ook niet aan overklokken geweest oid.
Ik ga eerst wat meer geheugen plaatsen en kijken of het probleem dan weg is.
De videokaart heb ik ook mijn twijfels bij, hoewel ik deze een tijdje door een computerbedrijfje heb laten testen en deze zou goed zijn (hopelijk weten die mensen wat ze doen). Ik kom er niet eerder aan toe dan op zijn vroegst eind maart en dan zal ik mijn bevindingen wel laten weten. In ieder geval bedankt voor jullie goede tips ik kan hier zeker iets mee. Ik hou jullie op de hoogte.
Pagina: 1