Toon posts:

[Win98] wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 wil niet meer opstarten. Tijdens het opstarten blijft het hangen met het volgende scherm (er kan dan ook niets meer ingetikt worden, moet de computer echt uitdoen om opnieuw op te starten met helaas hetzelfde resultaat):

C:\>REM============
C:\>
C:\>======By ASUS CD-ROM driver =====
C:\>REM-By windows Setup - C:\windows\command\mscdex.exe/D:asusld01/v
C:\>REM
C:\>Mode con codepage prepare = (850) C:\windows\command\ega.cpi)
De mode voorbereiden codetabel-functie is uitgevoerd
C:\>Mode con codepage select = 850
De mode selecteren codetabel-functie is uitgevoerd
C:\>keybr,,c:\windows\command\keyboard.sys

Ik hoor graag wat ik kan doen om windows 98 wel weer op te starten.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Achter die C:\> typ je in: "WIN". Dan op enter drukken ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Aetje schreef op 05 March 2003 @ 14:43:
Achter die C:\> typ je in: "WIN". Dan op enter drukken ;)
'Er kan ook niks getikt worden'

Tijdens opstarten op f8 drukken, dan veilige modus, vervolgens msconfig de rare dingen eruithalen.

[ Voor 28% gewijzigd door Icey op 05-03-2003 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn dan de rare dingen die verwijderd moeten worden in config?
En inderdaad intypen is niet meer mogelijk.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 14:49:
Wat zijn dan de rare dingen die verwijderd moeten worden in config?
En inderdaad intypen is niet meer mogelijk.
Geen idee, kan ik vanaf hier niet zijn, gewoon 1 voor 1 dingen uitzetten tot je het probleem heb gevonden.

Tevens uninstall software die je voor het laatse heb geinstalleerd, ik had exact hetzelfde probleem gisteren, bleek dat de net geinstalleerde macafee zat te kutten.

Misschien een extern programmatje als norton systemworks (windokter oid die je van cd kan opstarten) er naar laten kijken?

Verwijderd

zo te zien is het je autoexec.bat waar problemen zijn.
met F8 opstarten
msdos kiezen
intikken ren autoexec.bat autoexec.res
opnieuw opstarten
dan slaat ie autoexec.bat over
kan nooit iets bijzonders instaan

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Kan je sowieso in safe mode opstarten? Zo nee, dan is het tijd voor Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Zo ja, probeer eens op te starten met een bootlog, en vertel ons vooral wat de laatste entries in het logbestand zijn. [edit:]De kans dat je systeem hangt op een autoexec.bat-instructie is in dit geval nul ajhmv.[/edit]

Verder willen we graag weten wat je aan je systeem veranderd hebt dat 'ie het niet meer doet. Recent hardware toegevoegd/verwijderd? Software idem?

[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 05-03-2003 14:55 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

JdM

Humbled

Deze hoort niet in WOS maar in SA > , niet dus :Z |:(

Probeer dan dit eens: http://gathering.tweakers.net/forum/find

Aangezien je tamelijk nieuw bent lees ook even dit : http://gathering.tweakers.net/forum/faq

[ Voor 8% gewijzigd door JdM op 06-03-2003 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat is sa?

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
denk niet dat ie vastloopt tijdens de autoexec.bat
maar tijdens het win.com commando dat daarop volgt
probeer eens via F8 en bootmenu : stap voor stap opstarten
dan weet je waar ie vastloopt

• JdM

JdM

Humbled

Dat is de afdeling Software Algemeen, maar je kunt daar beter geen nieuw topic openen, ik heb deze namelijk al gemeld en het wachten is op een mod die deze komt verplaatsen (cross-posten is niet de bedoeling).

[edit]staat dus nu wél goed[/edit]

en hij staat weer vout...
8)7 :z |:(

Heb je die linkjes doorgelezen die ik gegeven heb? Dan weet je zeker dat je in de toekomst meteen de juiste plaats te pakken hebt op het forum :) (have fun verder)

[ Voor 12% gewijzigd door JdM op 06-03-2003 12:12 ]

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
volgens mij WOS hoor

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Terug naar Windows Operated Systems, vanuit Software Algemeen, heeft toch echt te maken met het OS, niet met een stukje software.

malariafly: Is het uberhaupt nog mogelijk om je toetsenbord ergens te gebruiken? Kun je in Veilige Modus komen, of in je Bios door de Del-knop in te drukken? Zoals al wordt gezegd tijdens het opstarten op F8 drukken (net nadat je het schermpje het gehad met geheugeninformatie en HD info) geeft je de mogelijkheid om meerdere dingen te kiezen om op te starten. Ik weet niet of de veilige modus je Autoexec.bat overslaat, echter denk ik niet dat dit het probleem is.
In je Autoexec.bat staan de dingen die DOS nodig heeft om op te starten, de dingen die jij post zien er vrij standaard uit, niets mis mee. Indien het niet lukt om op te starten vanuit het menu eens een Win98SE- of een Win98-opstartdiskette proberen :).

• JdM

JdM

Humbled

Welke topics kan ik hier nu plaatsen?

Elk topic dat iets met Windows te maken heeft. Topics zoals "windows doet dit en dat niet" en "windows boot niet meer". Topics zoals "Office werkt niet onder Windows 2000" horen in Software Algemeen, hetzelfde geldt voor vragen als "ik krijg mijn netwerk niet aan de gang", die horen in Network Troubleshooting. Voordat je begint aan een topic, kijk eerst eens in de search of het antwoord daar al niet instaat. Voor de rest is alles welkom. Zo niet, dan wordt het alsnog verplaatst naar het goede forum. Gebruik ook een beetje je eigen inzicht waar je topic het beste thuishoort.

ahum, rechtstreeks uit de faq van WOS, maar ik zal het wel niet snappen dan :? :X |:(

[ Voor 11% gewijzigd door JdM op 06-03-2003 12:12 ]

Verwijderd

Radian schreef op 06 March 2003 @ 11:54:
Welke topics kan ik hier nu plaatsen?

Elk topic dat iets met Windows te maken heeft. Topics zoals "windows doet dit en dat niet" en "windows boot niet meer". Topics zoals "Office werkt niet onder Windows 2000" horen in Software Algemeen, hetzelfde geldt voor vragen als "ik krijg mijn netwerk niet aan de gang", die horen in Network Troubleshooting. Voordat je begint aan een topic, kijk eerst eens in de search of het antwoord daar al niet instaat. Voor de rest is alles welkom. Zo niet, dan wordt het alsnog verplaatst naar het goede forum. Gebruik ook een beetje je eigen inzicht waar je topic het beste thuishoort.

ahum, rechtstreeks uit de faq van WOS, maar ik zal het wel niet snappen dan :?
Er staat toch duidelijk dat 'windows boot niet meer' in WOS moet?

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 12:09:
[...]

Er staat toch duidelijk dat 'windows boot niet meer' in WOS moet?
Je hebt gelijk..... :X , er staat een puntje tussen de twee regels

Alleen Topics zoals "Office werkt niet onder Windows 2000" horen in Software Algemeen, als ik het nu lees.

/me gaat zich schamen

Verwijderd

Radian schreef op 06 March 2003 @ 12:11:
[...]

Je hebt gelijk..... :X , er staat een puntje tussen de twee regels

Alleen Topics zoals "Office werkt niet onder Windows 2000" horen in Software Algemeen, als ik het nu lees.

/me gaat zich schamen
;)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Je kunt ook proberen op te starten met bevestiging van alle stappen, en dan 1 voor 1 alles checken en kijken waar de fout zit.
Pagina: 1