Toon posts:

Xp afsluiten drama

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb het volgende problem met xp prof:
na de knop afsluiten gebruikt te hebben zou je normaal gesproken het blauwe scherm met de melding dat het systeem afgesloten wordt.
Nu bij mij zie ik alleen dat de menu en taakbalken weg vallen en blijft mijn buroblad achtergrond gewoon staan.

Het maakt niet uit hoe lang ik ook wacht er gebeurd verder niets (hoor wel even dat de HD nog aan het werk is)

Het aspi gecontroleerd en staat nu goed het sp1 geinstalleerd (probleem blijft)
heb alle update's welke XP aangaf geinstalleerd (en hier zit ergens de fout volgens mij want na een aantal update,s merkte ik dit afsluitprobleem Hiervoor deed de pc het gewoon normaal)
systeemherstel is niet mogelijk na sp1 (heeft alle voorgaande verwijderd)

wie weet waar en in welke richting ik het zoeken moet

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je kunt gewoon doorgaan in je oude topic: xp afsluit probleem (alweer een andere versie))

Het is dus niet de bedoeling om weer een nieuw topic aan te maken terwijl je dit al eerder hebt gedaan. Je mag na 24 uur gewoon je topic omhoog schoppen om hem weer opnieuw onder de aandacht te brengen... Je vindt je eigen topics en de topics waarin jij hebt gereageerd door te klikken op je nick, links in beeld. Tevens kan je topics in je 'favorieten'. Bovenin de balk vind je de koppeling [url="'http://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks"]'bookmarks'[/url]. Door een topic daarin toe te voegen kan je ten alle tijden de topics terugvinden zonder daarvoor een zoekopdracht te moeten doen. Meer tips en 'need to knows' staan in de huisregels. Ik wil je bijdeze aanraden om even tijd te nemen om dit door te lezen, het zal je verblijf op GoT vergemakkelijken...

Een modje zal straks dit topic sluiten... Post je nieuwe bevindingen m.b.t. het probleem (zoals je hier boven hebt gedaan) in je oude topic. Deze zal dan weer boven in de topiclijst van Windows Operated Systems komen te staan.

Maar even op je probleem in te gaan, het goed zetten van de ASPI nadat je XP hebt geinstalleerd zal vaak niet werken. Dit zal pas goed werken bij een nieuwe install. Maar ga nu niet meteen alles formateren, dat kan altijd nog. Misschien zie je iets over het hoofd en zal er toch een oplossing worden gevonden door door te gaan in je oude topic... Succes verder :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Hmm, hbe je niet met een of andere windows tweak proggie de optie "clear memory at shutdown" (of iets dergelijks) aangevinkt. Dan kan die proces best wel een paar minuten duren (bij 512 MB geheugen of meer), maar lijkt het of er niks gebeurt. Maarja, weet niet hoe lang je gewacht hebt.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie heldere uitleg XceeD, even in je oude topic verdergaan :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Dit topic is gesloten.