Toon posts:

Floppydisk geeft steeds zelfde inhoud

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke flop ik er ook in doe ik krijg steeds dezelfde inhoud te zien. Deze inhoud is nog geeneens te openen, het staat dan ook niet op de flop, alleen windows 'denkt' dat 8)7 . Voor mij is het erg belangrijk om dit te verhelpen. Iemand enig idee???

Groeten,
Bob

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

hoi en welkom op GoT:

- al gelezen: http://gathering.tweakers.net/forum/faq :?
- groeten doen is niet gebruikelijk op GoT Begroeting onder posts & replies
- refresh gedaan (F5) :?
- dir in dos, werkt altijd :?
- reboot pc :?

scala aan niet geprobeerde mogelijkheden lijkt me zo.

vaak cached i de flop-inhoud gewoon, refresh verhelpt dat hij data van voormalig ingestoken disks laat zien.

[ Voor 8% gewijzigd door aardbeix15 op 04-03-2003 21:34 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dit is waarschijnlijk een hardware-storing, ofwel in de drive zelf, of in de kabels.
De driver krijgt het "schijf-is-gewisseld" signaal niet binnen.
Zolang de hardware-problemen niet opgelost zijn, is het vaak met een chkdsk (MS-OS aannemend) nog wel tijdelijk op te lossen, dat forceert een herlezen van de schijf.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal niet meer groeten. Maar f5 heb ik uiteraard al gedaan en opnieuw opstarten ook, zo dom ben ik ook weer niet. De andere tips zal ik ff na lopen. Bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bekijk in systeembeheer de eigenschappen van de floppy en zet deze terug op verwisselbare schijf (vinkje)....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n chkdsk hoe maak ik dat dan? Zo dom ben ik dan weer wel....

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 09:02

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

chkdsk is een proggie onder dos
die checkt of je schijf lekker is.
tis eigenlijk een oude (simpele) versie van scandisk

In een dospromt tiep "chkdsk a:"

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dan de bij elke file (die er dus niet op staat): "first allocation unit is not valid. the entry will be truncated."

• nhimf

nhimf

lol, ik heb het ook ooit is gehad, maar wat het was????

Kan zijn dat je kabel los zit? Alhoewel een kabel niet snel zomaar lost gaat hangen.

Maar als je reboot, dan laat hij nog steeds dezelfde structuur zien? Of staan er dan andere dingen op?

ps. als je de floppy wil gebruiken, gaat het lampje van je floppydrive branden? Of doet ie het niet en zegt gelijk dat er wat op staat?

[ Voor 23% gewijzigd door nhimf op 04-03-2003 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik met dat chkdsk /f erachter gedaan. En staat er volgens mijn top compu op geen enkele flop meer iets. Dus neem ik aan dat het probleem niet verholpen is. Als ik reboot verandert er niks.

• nhimf

nhimf

heb je je pc al een koude reset gegeven? (das dus met resetknop of beter nog: uit/aan)

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 16:49
Ehhh nog iets waar je alsteblieft rekening moet houden is dat je je schijfjes ff write protect.
Ik heb ooit eens een soortgelijk probleem gehad en elke keep als ik een nieuwe schijf erin deed overschreef/update deze de root directory op elke schijf.
Windows dacht toen ook steeds dat hetzelfde schijfje er nog in zat.
Dus aan het einde van de rit had ik een stel identieke schijfjes (voor windows dan) en de data was toen corrupt...
Ik weet niet of dit ook bij jou gaat gebeuren maar wees voorzichtig.
Windows en de windows cache kunnen rare dingen uithalen...

[ Voor 9% gewijzigd door ^Ripper op 04-03-2003 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de tip.
Nu het volgende, als ik hem reset (ook koud) en ik doe er een flop in dan geeft die de goede inhoud weer, maar als ik hem eruit haal en een ander erin doe dan geeft die weer dezelfde inhou. Sterker nog ook als er geen flop inzit geeft die wederom de inhoud van de eerste flop...
Elke keer resetten lijkt me niet echt handig :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 21:37:
zo dom ben ik ook weer niet.
Er heeft hier niemand gezegd dat je dom bent :)

Wanneer je meer informatie in je openingspost doet, dan zul je makkelijker worden geholpen. Anders verzandt zo'n topic in een herhaling van allerlei tips en suggesties die je zélf allemaal allang had gedaan..

Lees eens de FAQ Forumgedrag door, dan snap je wat ik bedoel ;)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Verwijderd

Topicstarter
Het lampje gaat overigens wel branden elke keer als ik er een nieuwe flop in doe.

• nhimf

nhimf

Heb je al geprobeerd om direct naar dos te starten? Kijk daar dan eens.
Je moet dan wel puur dos hebben anders zit windows er nog tussen.
Als je in dos zit en hij heeft het probleem dan niet, dan is je windows stuk.

ps (ken je dos kennis niet) "dir a:" kan je zien wat er op je disk staat. En je kan op 2 manieren naar puur dos: "Afsluiten naar dos modus" en voordat je het windows opstart schermpje krijgt op f8 rammen en dan dos modus.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 04 March 2003 @ 22:20:

[...]
Er heeft hier niemand gezegd dat je dom bent :)

Wanneer je meer informatie in je openingspost doet, dan zul je makkelijker worden geholpen. Anders verzandt zo'n topic in een herhaling van allerlei tips en suggesties die je zélf allemaal allang had gedaan..

Lees eens de FAQ Forumgedrag door, dan snap je wat ik bedoel ;)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
OK, zal ik doen. Thnx.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Spider.007 schreef op 04 March 2003 @ 21:43:
Bekijk in systeembeheer de eigenschappen van de floppy en zet deze terug op verwisselbare schijf (vinkje)....
O-) dat al gedaan bobbelbox :?

Hoi

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-11 19:56
Al gekeken of het wellicht aan je antivirus proggie ligt ? Al eens in apparaatbeheer de floppy drive verwijdert en na een restart opnieuw door windows laten installeren ?

Verwijderd

En toch, ik denk dat je fdd het begeven heeft. Het lijkt erop dat het disk-change signaal niet meer werkt (als je je fdd openschroeft zie je achterin een klein palletje dat omgezet wordt als je er een flop in prakt).

Als je de bekabeling al gecontroleerd hebt blijft dit over, ervan uitgaande dat de voorgaande tips ook niet geholpen hebben. Ergo : welkom nieuwe fdd .. zijn de kosten tegenwoordig ook niet meer :)

Verwijderd

Topicstarter
NoBody schreef op 04 maart 2003 @ 23:19:
[...]

O-) dat al gedaan bobbelbox :?
Nou, nee, omdat ik niet weet wat daarmee bedoelt wordt. Ik heb bij properties gekeken en alles, maar wat er nou met verwisselbare schijf wordt bedoelt weet ik nog steeds niet, evenals het 'vinkje'. Zou dit wat duidelijker uitgelegd kunnen worden? :)
Pagina: 1