Toon posts:

[XP] FAT32 Partitie Kwijt *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
door een hele domme fout ben ik een fat 32 partitie kwijt geraakt door middel van een Format [schijf]:\

nu heb ik met een aantal tooltjes die op dit forum ook worden gepromoot geprobeerd om data terug te krijgen. Dit is ook voor een gedeelte gelukt.

Echter in de Root van die partitie stond een erg belangrijk RAR bestand die graag terug wil hebben.

met die verschillende tools die ik al geprobeerd heb kan ik dit bestand niet meer terug vinden. kan helemaal geen bestanden (voor zover nog bekend) die in de root stonden terug vinden.

is het soms bekend dat je de root niet meer kunt recoveren??? of ligt het aan de tools.

de hoofdvraag is eigenlijk hoe krijg ik dat RAR bestand wat in de root stond na een format terug???

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Welk OS hebben we het hier over? Zie de WOS-Policy waarom we graag in Windows Operated Systems je OS in de topictitel zien.
Verder zou het misschien handig zijn om te zeggen welke tools je hebt gebruikt. Hier wordt uitgelegd dat je nooit te compleet kunt zijn ;).

Verwijderd

Topicstarter
ooh ja tuurlijk mijn fout. in de haast ook vergeten
gaat om Win Xp professional
tools die al gebruikt heb zijn:
Runtime software - Get Data back
Restorer2000 demo
File Scavenger 2.1
DIY DataRecovery iRecover

Waren allemaal demo versies heel misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik ook nog als "advies" kreeg was om te proberen een Unformat te doen. Maar ik wil dit pas als laatste optie proberen want ik heb een vermoeden dat dit ook niet gaat werken aangezien de verschillende tools het ook niet kunnen kan ik me niet voorstellen dat een "simpel" unformat commando het helemaal gaat fixen.

Verwijderd

Unformat wordt toch al heel lang iet meer gebruikt?

Ben het ooit nog in dos tegengekomen, maar mijn geheugen is ietwat brakjes.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een (oude) volledige versie van EasyRecovery Professional Edition gebruikt en die geeft eigenlijk hetzelfde aan als al die andere, heb alles terug gezet. maar bestanden die in de root stonden vind die niet. wel een heleboel oude bestanden die al lang verwijderd waren.

kan het om een of andere reden zijn dat die de root niet kan scannen of moet dat op een andere manier??? ik nu wel bijna alle opties gebruikt tenzij iemand nog ideeen heeft voor tools waar die goeie ervaringen mee heeft.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Unformat wordt toch al heel lang iet meer gebruikt?
Ben het ooit nog in dos tegengekomen, maar mijn geheugen is ietwat brakjes.
Om Nephilium's geheugen even wat op te frissen:
Unformat is een losse Executable uit MS-Dos 6.22 en lager, en is alleen bruikbaar als er bij het format commando ook een (ff denke) /u voor Unformat bijgegeven is.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Windoos-vernieler schreef op 05 maart 2003 @ 20:47:
[...]
Om Nephilium's geheugen even wat op te frissen:
Unformat is een losse Executable uit MS-Dos 6.22 en lager, en is alleen bruikbaar als er bij het format commando ook een (ff denke) /u voor Unformat bijgegeven is.
nou dat heb ik dus niet gedaan, en daarbij ik denk ook niet dat zoiets "simpels" gaat helpen als het met die tools al niet eens kan. maar dat kan ik ook fout hebben.

even ter info ik heb dus nu een C: ntfs met XP erop (+ al die tools) en ik probeer mijn D: te restoren (is fat32). het maakt toch niet uit dat ik een ntfs schijf heb waar ik die tool draai en dus die restore op terug zet, aangezien ik verschillende bestanden kan lezen.

ik heb ook hier op GOT gelezen dat Zip en Rar en andere compressie bestanden heel moeilijk te restoren zijn. mp3 bijvoorbeeld doet het wel maar sommige zijn helemaal f*cked up, lopen door elkaar heen. stel dat dit ook met die rar gebeurd is dan krijg je hem natuurlijk nooit meer terug.
Pagina: 1