Ik heb nog een oude soundblaster 16 kaart maar deze is nog isa
onder win98 pakt hij alles zelf maar onder winxp niet en hij werkt daar ook niet zou ik dan speciale isa drivers voor winxp moeten hebben ofzo zo ja waar kan ik deze vinden ?
Verwijderd
Wat is het exact voor kaart? Merk/type? Vervolgens even zoeken met Driverguide of Google.
Lees ook dit stukje even door uit de SA FAQ. Daar hoort je topic ook trouwens, maar hij zal niet gemoved worden puur omdat dit een echte zoek vraag is.
Lees ook dit stukje even door uit de SA FAQ. Daar hoort je topic ook trouwens, maar hij zal niet gemoved worden puur omdat dit een echte zoek vraag is.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 19:45 ]
Verwijderd
Mooi.Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 19:45:
het is een sound blaster 16 awe32 compatible (volgens win98 )
En wat heb je zelf al gevonden?
ik heb bij creative drivers gedownload voor deze kaart voor win nt 4.0 (winxp was er niet) maar deze willen niet instaleren omdat ze toch eerst de driver nodig hebben zegt ie
Verwijderd
NT drivers wil ie sowieso niet slikken, misschien dat 2000 drivers wel werken? Dat al geprobeerd?Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 19:48:
ik heb bij creative drivers gedownload voor deze kaart voor win nt 4.0 (winxp was er niet) maar deze willen niet instaleren omdat ze toch eerst de driver nodig hebben zegt ie
Op zich kan Windows XP ISA gewoon herkennen. Je hebt zo'n gangbare geluidskaart, dat ik denk dat je hem gewoon handmatig kan toevoegen via de 'add hardware wizard'. Daar staat ie toch wel tussen?
Waar je wel op moet letten is het IRQ dat de isa kaart krijgt. Meestal werkt het niet als de IRQ van het ISA-apparaat geshared wordt met een andere kaart in je computer.
Waar je wel op moet letten is het IRQ dat de isa kaart krijgt. Meestal werkt het niet als de IRQ van het ISA-apparaat geshared wordt met een andere kaart in je computer.
edit:
Er is standaard in windows een 'Soundblaster 16 or AWE32 or compatible (wdm)' driver
Er is standaard in windows een 'Soundblaster 16 or AWE32 or compatible (wdm)' driver
[ Voor 18% gewijzigd door sewer op 04-03-2003 19:55 ]
Zoeken in WOS naar 'isa xp'
Heb je hier al tussen gekeken? Op GoT wordt van onze users verwacht dat ze eerst zelf een beetje moeite doen voordat ze een topic openen. Indien je zelf al gezocht hebt, kun je in je topicstart aangeven wat je gevonden hebt en waarom de oplossing niet werkte.
Er staan in de WOS-Policy ook een aantal dingen genoemd die je kunt proberen, zoals [google=xp isa], rondkijken in de Google-groups en op support.microsoft.com. Op laatstgenoemde kom ik bijvoorbeeld dit tegen: ISA Non-Plug and Play Sound Cards Are Not Detected
Heb je hier al tussen gekeken? Op GoT wordt van onze users verwacht dat ze eerst zelf een beetje moeite doen voordat ze een topic openen. Indien je zelf al gezocht hebt, kun je in je topicstart aangeven wat je gevonden hebt en waarom de oplossing niet werkte.
Er staan in de WOS-Policy ook een aantal dingen genoemd die je kunt proberen, zoals [google=xp isa], rondkijken in de Google-groups en op support.microsoft.com. Op laatstgenoemde kom ik bijvoorbeeld dit tegen: ISA Non-Plug and Play Sound Cards Are Not Detected
Prima, ben ik blij mee, maar zou je dat soort dingen dan voortaan in je topicstart kunnen zetten, scheelt mij weer een hoop werk (en andere usersVerwijderd schreef op 04 March 2003 @ 19:55:
compubiter ik heb daar allemaal al gekeken en bij die van microsoft dat is niet wat ik zoek
Pagina: 1