Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Losse zijdeur chieftec?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Woeii, vandaag me chieftec dragon silver midi binnengekregen 8) :9

Kheb alles in me kast geplaatst en dat ging aardig goed, behalve de cdrom speler, maar door de goede zoekfunctie van GoT heb ik hem er toch ingekregen.

Alleen nu een vraag over mijn zijdeur met handvat. Deze zit los....als ik dus met het handvat de deur open doe, dan valt ie er zegmaar uit omdat ie niet met een scharnier vastzit ofzo.....

Hoort dit zo of moet ik hem op de 1 of andere manier bevestigen??

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 12:40
Hoort zo. Kn je hem lekker snel verwijderen. Maar als je hem goed dichtduwt zit ie goed vast hoor !

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 21:44

mvds

Totally awesome!

Dat handvat is het slot waarmee de deur vastzit, maar als je dat niet genoeg vind heeft ie altijd ook nog schroefgaten achterop hoor, dus dan kan je hem ook nog dichtschroeven. Draai gewoon een paar thumbscrews erin en je deur zit vast.

Trouwens, je zal weinig problemen hebben hoor met dat deurtje, hij valt er alleen maar uit als je hem ontgrendeld met de handgreep. :)

• Djivo
ja dat weet ik....maar ik d8 misschien dat ie aan de voorkant vast zou moeten zitten met een scharnier ofzo, zodat je hem zo open en dicht kon doen zonder dat de hele zijkant eruit viel ;)

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 11:59
nope, das geen scharnier :)
de kast is erop gemaakt om "snel" en "makkelijk" alles los te halen.
behalve het moederbord, de hd's en cdrom's, want die moet je eerst in de hd bay hangen of rails aan vast maken :P
en probeer maar eens het bovenste schroefje van je mobo vast te maken, die **** stang waar de voeding op rust zit in de weg 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Capa op 04-03-2003 13:30 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:49
aan de voorkant zit een soort van ronde buis, daar kan je de deur omheen haken.
Dus eerst de voorkant erinschuiven, dan dichtdraaien, handvat inhouden en dichtdoen

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
Sauron-XP schreef op 04 maart 2003 @ 13:29:
[...]
en probeer maar eens het bovenste schroefje van je mobo vast te maken, die **** stang waar de voeding op rust zit in de weg 8)7
nergens last van gehad hier hoor :)

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:44
Mijn voeding rust toch niet op die stang hoor, hangt daar gewoon te hangen.

Een beetje verlies heb je altijd...

• Djivo
OnTracK schreef op 04 March 2003 @ 13:29:
aan de voorkant zit een soort van ronde buis, daar kan je de deur omheen haken.
Dus eerst de voorkant erinschuiven, dan dichtdraaien, handvat inhouden en dichtdoen
iknow....hij zit dan ook wel goed dicht enzo..maar niet vast zegmaar, hij kan er zo uitvallen als je de kast opendoet

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Sauron-XP schreef op 04 March 2003 @ 13:29:
nope, das geen scharnier :)
de kast is erop gemaakt om "snel" en "makkelijk" alles los te halen.
behalve het moederbord, de hd's en cdrom's, want die moet je eerst in de hd bay hangen of rails aan vast maken :P
Dremel je die stang toch gewoon weg :)
Je voeding kan gerust zonder die stang hoor.

En ik heb er niet echt last van bij het plaatsen van m'n mobo. En je gaat me niet vertellen dat je elke week je mobo in je kast schroeft :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ivos schreef op 04 March 2003 @ 15:54:
[...]

iknow....hij zit dan ook wel goed dicht enzo..maar niet vast zegmaar, hij kan er zo uitvallen als je de kast opendoet
Ja en? Moet je hem vasthouden... :/

Plus dat een schanier het weer irritant maakt, want dan heb je een grote ruimte naast de kast nodig omdat die deur een behoorlijke draaicirkel heeft. Nu kan je zelfs met een paar cm ruimte de wand eruit halen.

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Snap het probleem niet helemaal. Als hij er uit valt zodra je hem open doet laat je hem toch gewoon dicht??

En als je er in moet zijn haal je hem er gewoon even uit en zet je hem er naast???

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 15:10

xces

To got or not to got..

ja juist, een aantal redenen waarom je chieftec koopt:
- kwaliteit
- makkelijkheid van inbouwen
- 1337n3s (leetnes)
- ziet er gewoon goed uit

Tip; koop geen deurtje van chieftec met een premodded window, das geldverspilling imho

• Djivo
Dan nog een vraag over de chieftec kast:
Bij mijn doosje met schroefjes zat een grote ronde metalen ring in.
Weet iemand misschien waar dat ding voor is?
Het is nl. geen magneet ofzo.... :?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nee, is een ferrietring, die kan je om de draajes heenschuiven die naar je ledjes gaan enzo. Dat is voor ontstoring. Kan je weglaten, kan je er omheen doen. Of het helpt is nog niet echt aangetoond. Maar baat het niet, dan schaad het niet. :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ivos schreef op 05 March 2003 @ 15:49:
Dan nog een vraag over de chieftec kast:
Bij mijn doosje met schroefjes zat een grote ronde metalen ring in.
Weet iemand misschien waar dat ding voor is?
Het is nl. geen magneet ofzo.... :?
Die moet om je LED draadjes heen tegen magnetisme ;)

Toch :?

Antec 1035B || hier :)

/EDIT : Ja dus :D

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 05-03-2003 15:56 . Reden: jaaa ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
Yep, hoort zo, ik vind het wel handig

Enigste feature die ik nog echt mis bij Chieftec/Antec/Chenming kasten is een removable motherboard tray, dan waren ze echt perfect...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
in die chieftech is ruimte zat om alles in te bouwen, dus removable tray is niet nodig
= al perfect :P alleen mijne is in metaal = zwaar :(

TheS4ndm4n#1919

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De verrassibg komt als blijkt dat ook de andere deur op dezelfde manier vastzit :) en als je de geleiders van de CD gaat bevestigen.

Bij de mijne zat geen handleiding maar er was goed uit te komen doordat het allemaal erg simpel is te bevestigen en een foutje dus zo is hersteld.

Het front eraf halen is eveneens een aardig klusje. Vooral de eerste paar keren wil dat nog weleens stevig vastgeklemd zitten. Dus even oppassen dat je geen plastic push-pin afbreekt.

ARME AOW’er

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
DinX schreef op 04 maart 2003 @ 15:56:
[...]

Dremel je die stang toch gewoon weg :)
Je voeding kan gerust zonder die stang hoor.

En ik heb er niet echt last van bij het plaatsen van m'n mobo. En je gaat me niet vertellen dat je elke week je mobo in je kast schroeft :)
Ja dan pleurt je kast in elkaar, die balk is er voor de stevigheid

Verwijderd

Xces schreef op 04 March 2003 @ 16:04:
ja juist, een aantal redenen waarom je chieftec koopt:
- kwaliteit
- makkelijkheid van inbouwen
- 1337n3s (leetnes)
- ziet er gewoon goed uit

Tip; koop geen deurtje van chieftec met een premodded window, das geldverspilling imho
hoezo zou dat verspilling zijn?

bij computerland hebbe ze hem met window en voeding voor 129 euro d8 ik

dus valt wel mee denk :9

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 17:30:
[...]

hoezo zou dat verspilling zijn?

bij computerland hebbe ze hem met window en voeding voor 129 euro d8 ik

dus valt wel mee denk :9
Kostte dat premodded deurtje niet iets van 59EUR ofzo?

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:44
Chieftec big window premod deurtje kost 20 euro bij colorcase (heb ik er toch voor betaald voor men Bigtower)

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

insan1ty schreef op 05 March 2003 @ 17:33:
[...]

Kostte dat premodded deurtje niet iets van 59EUR ofzo?
niet als hij er al inzit :)

http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3503

alleen niet op kleur lette

Verwijderd

Die chieftec kasten zijn leuk, alleen haal wel al die fan houders eruit, die trillen en maken dus meer geluid.

Haal alles wat los zit eruit, of zet het vast.

Voor de rest mooi spul, alleen 1 ding is kut, die achterlijke rekjes voor je DVD enz. Ze zijn er heel moeilijk in te stoppen, en ik kreeg er niet eens een plaatje bij hoe het moest.

Gelukkig heb ik internet dus kon ik het opzoeken, maar anders is het echt hopeloos.

En wat heb je eraan? Je moet nog steeds schroeven als je iets wil vervangen... beetje nutteloos dus.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
En vergeet dat rekje achter de HD cases er niet uit te halen (voor extended PCI kaarten). Tiz netjes dattie er inzit, maar 99% van de gebruikers gebruikt hem toch niet lijkt me.

En die rails vind ik overigens wel erg handig, vooral als je dingen moet fixen. Thorry heeft wel gelijk dat als je iets wil vervangen, dat je dan alsnog moet schroeven, maar goed, dat neem ik maar voor lief. Het is overigens wel makkelijker schroeven, want in mijn oude kast moest ik dus frummelen door de moboplaat heen om de andere kant vast te zetten :( Dan is dit stukken beter !

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Vragen van de topicstarter zijn beantwoord en de offtopic "discussie" is wel van een erg laag niveau. Slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.