Welke van deze 19" monitoren is de beste

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 10:00
Ik wil een nieuwe monitor kopen, momenteel heb ik een LG Studioworks 795SC uit 1998.
Deze is aan vervanging toe, omdat hij wat onscherp begint te worden. Ook wil ik een 19" hebben omdat deze wat groter is.

Ik gebruik hem voor de volgende toepassingen:
-Office werk
-Webdesign
-Videobewerken
-Games
-DVD's kijken

als resolutie wil ik minimaal 1280x960 of 1280x1024 draaien op een refreshrate van minimaal 85 Hz.

Het liefst wil ik dat de monitor 1600x1200 bij 85 Hz kan weergeven, omdat het regelmatig voor komt dat hij daar op staat tijdens spellen/videobewerken.
Mijn huidige 795SC draait 75 Hz op 1600x1200. Het is dus een "pre" dat hij dit kan, maar het is geen vereiste.

Ook wil ik geen TFT scherm, omdat ik dit in combinatie met games en webdesign niet fijn vind (kleurechtheid, fading)

Nu kan ik zelf o.a. de volgende monitoren inkopen, dus ik wil eigenlijk uit deze gaan kiezen:

LG Electronics
LG F 900P - 295,- (http://www.lge.nl/producten/it/flatron_F900P.html)
LG F 800B - 185,- (http://www.lge.nl/producten/it/flatron_F900B.html)

[]bIIyama[/b]
Iiyama Mm904UT - 269,- (http://www.iiyama.nl/1024...itor-crt.php?monitorid=31)
Iiyama HM903DTA - 349,- (http://www.iiyama.nl/1024...itor-crt.php?monitorid=23)
Iiyama LS902UT - 169,- (http://www.iiyama.nl/1024...itor-crt.php?monitorid=22)

Hansol
Hansol 920D - 180,- (http://www.hansol.nl/nl/920d.html)

Zijn er mensen die ervaring hebben met een van de bovenstaande monitoren?
Positive en negatieve opmerkingen m. b.t. een van deze monitoren ?
Ik heb wel wat review's gelezen maar het probleem is dat ik geen verglijkingen kan vinden tussen deze monitoren. Ik wil eigenlijk wat persoonlijke voorkeuren horen van de mede GOT-ters hier.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat is altijd per persoon verschillend. De ene vind deze beter, de andere een ander merk. De grote A-merken zijn natuurlijk vaak het populairst en bieden betere kwaliteit. je zal zelf echt effe moeten gaan kijken in een aantal winkels en zien welke TFT je qua kleur en opties aan staat.
Zie ook FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

Exterazzo

Qeasy

Ik heb zelf de Iiyama LS902UT en hij bevalt me prima. Hij draait hier ook op 1600x1200 perfect.

Hij was wel 1 maand na aankoop kapot gegaan en dat heeft wel een maand of 2 geduurd voordattie weer gefixed was. Maar dat lag meer aan Teleplan dan aan het type monitor.

Audentia

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

wel een LG 19" maar niet een type wat jij noemt. (studioworks 995E) gemaakt in october 2000. we hebben er ongeveer 20 besteld en hiervan zijn er al 4 terug gestuurd wegens defecten, binnen 2 jaar!!

is dus iets om rekening mee te houden :) mijn persoonlijke keuze zou een Ilyama zijn. nog nooit problemen mee gehad.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb een F900P hier, en vind hem geweldig opzich...

Alleen wel last van 2 dode pixels en wat grijs bovenin, maar krijg morgen een nieuwe :D

Waar koop jij hem voor € 295 dan? (Moest er € 375 voor betalen)

Intentionally left blank.

Verwijderd

sh4d0wman schreef op 04 maart 2003 @ 11:38:
wel een LG 19" maar niet een type wat jij noemt. (studioworks 995E) gemaakt in october 2000. we hebben er ongeveer 20 besteld en hiervan zijn er al 4 terug gestuurd wegens defecten, binnen 2 jaar!!

is dus iets om rekening mee te houden :) mijn persoonlijke keuze zou een Ilyama zijn. nog nooit problemen mee gehad.
als je een partij monitoren koopt hou je dat niet tegen... bij iiyama is het zelfs meestal zo als er 1 monitor kapot is dan zijn alle monitoren kapot op de palet denkend aan problemen als convergentie enzo....

bestaat de LG 915FT nog? das een mooi monitortje eveneens als de philips 19" monitoren

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Ik heb deze, de Hyundai P910+, hij is zoals je ziet echt niet duur. Ik ben er best tevreden over.
Hij draait 1600*1200 85 hz, zeer netjes dus.
Het is alleen wel een "bol" scherm, alhoewel dat ook wel weer meevalt. :) Hij staat wel niet in je lijstje, maar als ik jouw was zou ik toch eens naar deze monitor kijken. :)

Hier is een link naar de monitor.

[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 04-03-2003 12:18 ]

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Ik heb een Iiyama Vision Master Pro 451 (A902M.MT) die volgens mij dezelfde beeldbuis als in de Iiyama's die jij opnoemt heeft. Deze is prima op een productiefout na. Ik leverde hem in voor garantie en nu is het probleem (zo goed als, lees: soms heeft ie nog wel eens kuren) over. Voor de rest zijn het prima monitoren, 1280*768 op 100 HZ en ook nog eens scherp (hangt ook van videokaart af). Pas wel op dat sommige Iiyama monitoren (a.o. mijne) niet hoger kunnen dan 75 hz met een Asus Gf ti XXXX serie. Dit is op te lossen door pin 15 van de monitorkabel af te breken. Dacht dat dit probleem ook in sommige Philips monitoren voorkomt.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• MnM
Ik koop hem zelf in dus dit zijn mijn inkoopprijzen.

Me keuze valt nu op de LG F900P en de 2 duurdere iiyama's.
Tussen deze 2 vind ik de LG er qua uiterlijk het mooiste uitzien, maar de duurste iiyama heeft wel betere specs....vooral de resolutie/refreshrates liggen hoger.

De hyundai wordt het niet omdat ik hem niet kan inkopen en ik dan weer een bolle CRT buis zou krijgen.

ik zit nu te twijfelen tussen de:
-LG F900P
-IIyama HM903DTA

Is er iemand die deze iiyama monitor heeft en daar zijn bevindingen over wilt delen?

• MnM
Qylos schreef op 04 maart 2003 @ 13:22:
Ik heb een Iiyama Vision Master Pro 451 (A902M.MT) die volgens mij dezelfde beeldbuis als in de Iiyama's die jij opnoemt heeft. Deze is prima op een productiefout na. Ik leverde hem in voor garantie en nu is het probleem (zo goed als, lees: soms heeft ie nog wel eens kuren) over. Voor de rest zijn het prima monitoren, 1280*768 op 100 HZ en ook nog eens scherp (hangt ook van videokaart af). Pas wel op dat sommige Iiyama monitoren (a.o. mijne) niet hoger kunnen dan 75 hz met een Asus Gf ti XXXX serie. Dit is op te lossen door pin 15 van de monitorkabel af te breken. Dacht dat dit probleem ook in sommige Philips monitoren voorkomt.
Welke kuren heeft de monitor dan nog ?

En het probleem over de DCC is bekend bij me, ik heb ook kabels liggen war die pin al uit is. Als de monitor een BNC aansluiting heeft dan ga ik zowiezo die gebruiken. Dan is het probleem ook over.

Verwijderd

Lees dit stukje even door aub

Er is niet zoiets als de beste monitor, het gaat erom wat jij het beste vindt. Dat kan heel wat anders zijn dan wat ik vind. Succes met je keuze...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.