/me De oplossing was meer koeling, dus het onderstaande probleem is niet meer van toepassing... lees iig het hele topic even door als je toch wilt reageren *
Soft.Spex:
Debian r3.0
Linux Kernel 2.4.20
D.net RC5-72 clients 478 en 481(betaRC) (dnetc4xx-linux-x86-elf)
Hard.Spex:
Tyan Tiger MP
2x Athlon MP1800+ met Coolermaster HFC-L61 Silent
(verdere specs, zie signature)
Search
Gezocht en niet veel gevonden
Het probleem
Het moment waarop het gebeurt is tot nu toe altijd random geweest, en ik heb 1 keer een melding gezien op het scherm van mijn server, en daarbij werd er door de kernel geschreeuwt dat het d.net proggie voor de problemen zorgde waarop de kernel vervolgens crashte... maar niets te vinden in de logs enzo... dus had ik niets om naar d.net te sturen. De server 'bevriest' hierbij gewoon. Als ik de server gewoon zonder client laat draaien, is er niets aan de hand en fietst het gewoon vrolijk door, echter zodra ik de d.net client start is het weer deut... meestal binnen een dag of 2, soms na een week en 1x na 48dagen uptime...
Mijn Systeem
Als je naar de site toe gaat in mijn sig. staan er onderaan de specs van de server, en weer daaronder staan links naar de piccies van die server. Zoals je hebt kunnen zien als je bent wezen kijken, gaat het hier om een silenced Midi Chieftech Dragon kast. Echter zijn er genoeg fans in beweging om de temps in de kast redelijk laag te houden.
De Tests vooraf
Tot ik er Linux op installeerde heb ik met windows (oops!
) 2000prof en de Tyan tools het systeem met het windows (doe ik het weer!
) d.net proggie getest, op stabiliteit en temperaturen. op z'n aller heetst werden de CPU's 49 en 51 graden, en voor cpu's die max 90 mogen worden, is dat zeer redelijk
. WEKEN heeft de machine zo gestaan, zonder 1x te crashen... dus ik *denk*
dat het m'n hardware niet is.
De Finale Test
Maar voor ik d.net ga bestoken met emails en het forum daar vol ga posten met mijn beschuldigingen jegens de client en hun onkunde (
) een redelijk proggie inmekaar te flanzen wil ik de trouwe beestjes onder de motorkap van deze server het vuur aan de schenen leggen met een ander programma, die ook 100% cpu gebruik aanwend om te doen wat het moet doen. Maar dan heb ik het dus over een programma wat dus beide CPU's pakt om te doen wat het doet, zoals de d.net client. Voor windows (
) zijn er bijvoorbeeld BurnK7 of Prime95 om die taken over te nemen, maar voor Linux weet(ken) ik er geen, heb gezocht op Google -en ook op GoT- maar uit de zoek resultaten word ik niet wijs of er wel zo'n programma bestaat 
De Vraag!
WIE oh wie heeft er een proggie voor me, of een linkje waarmee ik dit kan testen.
Het moet
- 100% cpu gebruiken
- Dual CPU's ondersteunen (tegelijk)
- continue kunnen draaien
Mocht er iemand zijn die zegt van 'Goh dat heb ik ook!' of merkt dat bijvoorbeeld 1 CPU plots stopt en die ge-'reboot' moet worden voor hij verder wil, gaarne mij hier op de hoogte stellen...
Ik dank u voor uw aandacht
Soft.Spex:
Debian r3.0
Linux Kernel 2.4.20
D.net RC5-72 clients 478 en 481(betaRC) (dnetc4xx-linux-x86-elf)
Hard.Spex:
Tyan Tiger MP
2x Athlon MP1800+ met Coolermaster HFC-L61 Silent
(verdere specs, zie signature)
Search
Gezocht en niet veel gevonden
Het probleem
Het moment waarop het gebeurt is tot nu toe altijd random geweest, en ik heb 1 keer een melding gezien op het scherm van mijn server, en daarbij werd er door de kernel geschreeuwt dat het d.net proggie voor de problemen zorgde waarop de kernel vervolgens crashte... maar niets te vinden in de logs enzo... dus had ik niets om naar d.net te sturen. De server 'bevriest' hierbij gewoon. Als ik de server gewoon zonder client laat draaien, is er niets aan de hand en fietst het gewoon vrolijk door, echter zodra ik de d.net client start is het weer deut... meestal binnen een dag of 2, soms na een week en 1x na 48dagen uptime...
Mijn Systeem
Als je naar de site toe gaat in mijn sig. staan er onderaan de specs van de server, en weer daaronder staan links naar de piccies van die server. Zoals je hebt kunnen zien als je bent wezen kijken, gaat het hier om een silenced Midi Chieftech Dragon kast. Echter zijn er genoeg fans in beweging om de temps in de kast redelijk laag te houden.
De Tests vooraf
Tot ik er Linux op installeerde heb ik met windows (oops!
De Finale Test
Maar voor ik d.net ga bestoken met emails en het forum daar vol ga posten met mijn beschuldigingen jegens de client en hun onkunde (
De Vraag!
WIE oh wie heeft er een proggie voor me, of een linkje waarmee ik dit kan testen.
Het moet
- 100% cpu gebruiken
- Dual CPU's ondersteunen (tegelijk)
- continue kunnen draaien
Mocht er iemand zijn die zegt van 'Goh dat heb ik ook!' of merkt dat bijvoorbeeld 1 CPU plots stopt en die ge-'reboot' moet worden voor hij verder wil, gaarne mij hier op de hoogte stellen...
Ik dank u voor uw aandacht
[ Voor 9% gewijzigd door [NUT] op 09-03-2003 02:45 . Reden: typo's ]