[RH7.2] -> Monitor NIET op standby, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb op mijn server RH 7.2 staan, welke goed draait. Hij is via een KVM-switch geschakeld naar een 2e computer. Knop A = server, knop B = 2e PC.

Als ik nu op de 2e computer aan het werk ben, en ik wil naar de server switchen, dan lukt dat niet altijd. Hij geeft dan geen beeld. Het heeft altijd goed gedraait, tot ik hem pas geleden opnieuw heb aangesloten om de kabels netjes weg te werken.

Ik wil nu, voordat ik evt. om een nieuwe KVM-switch ren, kijken of ik iets kan doen aan het "stanby gaan van de monitor". Ik wil dus dat dat ding constant beeld geeft.

Met de search kwam ik op setterm -blank 0, maar dit lijkt niet te werken. Meer pagina's kon ik niet opvragen met de search, op de een of andere manier blijft hij pagina 1 weergeven, ook al klik ik op pagina 10.

Dus, heeft iemand enig idee hoe ik de functie Monitor-Uit kan uitzetten?

Systeem:
p200MMX
socket7-mobo
AT voeding

In bios staat geen APM (tenminste, niet dat ik weet, lijkt me ook niet met een AT-voeding).

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Werkt het ook niet na gebruik van 'setterm -powersave off' en 'setterm -powerdown 0'?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
Draait die computer X of alleen console? Setterm -blank is namelijk voor de console, en heeft vrij weinig zin als je in X zit :)

Verwijderd

Maar onder X zou het toch zonder commandline moeten kunnen :?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Je hebt hem opnieuw aangesloten, en dan werkt het niet meer. Heb je per ongeluk een pinnetje met een slecht contact of zoiets. Wat doet het als je je kabels weer loshangt? Of een ander kabeltje gebruikt?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sus

is druk :+

Topicstarter
ik draai alleen console op mijn server. Na opnieuw aansluiten doet hij het idd niet meer, en ik weet niet waarom.

Maar, dat setterm -blank 0 heeft toch gewerkt, want ik heb nu gewoon constant beeld. Probleem opgelost dus.

slotje!
Pagina: 1