Toon posts:

PC uitbreiden met nieuwe HD,alleen 1 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hellow peeps,
Ik wil dus zelf dvd's gaan rippen naar SVCD formaat,zodat ik ze zelf ook heb,zonder dat ik een dvd brander nodig heb.
Ik heb een dvd-rom gekocht,en me cooler laten maken,maar nu 1 probleem, ik heb maar een schijfje van 6.4 gig,en je hebt ong 6-7 gig HD nodig, om een dvd te kunnen rippen en omzetten.
Ik heb n PC uit '98:
400 MhZ(overgeklokt naar 450)
328 MB SDRAM
6.4 gig HD
Maar nu is me vertelt in een computerzaak bij mij in de buurt,dat ik maar tot 30 of 32 gig erbij kan zetten,en in een andere zaak vertelde ze me dat wanneer ik me Bios update, dat het dan wel tot 80 gig kan. Maar ik heb geen idee hoe ik me Bios zou moeten updaten. Ik heb dat geinformeerd, en hij zei, dan moet je even je kast open halen, kijken welk merk moederboard je heb, daar de nieuwste drivers vand downloaden en dan updaten. Dus ik me kast open gehaald, gekeken, maar er stond geen merk op. Ik rond gevraagd, en mij werd aangeraden om het programma Sisoft Sandra te draaien, dus ik gedownload geinstaleerd en gedraaid, nu ben ik er dus achter dat ik een Jetway moederboard heb en wel de 791BS. Dus ik naar die site, maar ik kan daar dus geen drivers vinden, behalve een vage page in het chinees.

Klopt het wel dat je maar tot 32 gig kan upgraden met een nieuwe harde schijf?
of bestaan er ook andere mogelijkheden? kan iemand met ervaring ofzo me misschien helpen om me bios te upgraden, zodat ik er een 40 gig HD aan kan hangen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen..

groetjes

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT.

Dankzij de FAQ's wordt jouw vraag al voor het grootste deel beantwoord. Zoek anders ook eens in de search want dit is al vele malen vaker aan de orde geweest.

ARME AOW’er

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het klopt dat wat oudere moederborden grote HD's niet direct aankunnen, echter na een BIOS update zou dit eventueel wel moeten kunnen. Om daarvan zeker te zijn kijk je dus ff op de site van de fabrikant, in dit geval www.jetway.com.tw

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Welkom op GoT :)

Zoals je tijdens je registratie in de FAQ Forumgedrag had kunnen lezen is het de bedoeling om onder andere eerst in de FAQ's van het subforum te kijken eer je een topic opent. Dikke kans dat jouw vraag gelijk hiermee wordt beantwoord :)

Kijk dus eens in de OM FAQ wat betreft HDD capaciteit limieten :)

/faq

[ Voor 64% gewijzigd door BalusC op 03-03-2003 21:59 ]

Dit topic is gesloten.