Toon posts:

Radeon 9700, probleem leek verholpen...

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zo leek mijn probleem verholpen. Resumerend:
Nieuwe PC, AMD 2700 XP... Asus A7v8x moederbord. Alles erop en eraan.
Ik heb een Ati Radeon 9700 Pro videokaart. Nu gebeurde het regelmatig wanneer ik aan het spelen was dat mijn PC "afslaat". Mijn monitor gaat op zwart (standby) en doet niets meer. Ik heb mijn videokaart geflashed naar versie 8004. Dus dat kan het niet zijn. Het een Antec 430 watt voeding, 5 Fans en een goede koeling op de processor. De processor zit op ongeveer 54 graden...

Verder heb ik de nieuwste catalyst drivers en de nieuwste moederbord drivers. Ik dacht dat het probleem was verholpen, maar net loopt mijn pc weer vast tijdens een potje Generals... dit is enorm frustrerend... Ben nu al meer dan drie weken bezig om mijn PC normaal draaiend te krijgen...

Heeft iemand ideeen?
Dit was de discussie waarmee ik dacht alles te hebben verholpen... valt toch weer even tegen!
Radeon 9700 Pro geflashed...

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Kijke ff op www.rage3d.com....Daar hebben ze meerdere topics over dit probleem. Heb het zelf (gelukkig) niet. Maar volgens mij zijn er wel oplossingen voor (Als ik het me goed herinner was er een om de monitor aan te sluiten op DVI connector met verloopstukje, maar weet het niet helemaal 100% zeker)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Topicstarter
het is geen monitor probleem... mijn hele systeem slaat vast :(

Verwijderd

Zorg dat je CPU en Geheugen dan eff Syncroom lopen?
dus 133/133
of als je Oc 140/140

Radeons houden helaas niet van niet Syncroon lopende Chipsets :(
helaas had ik dat ook met me R9700Pro.

Was een Duron en Pc 133 Geheugen
100/133 :( vond ie niet leuk ..

Dus probeer het eens zou ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben niet super technisch... ik heb net ff op mijn PC gekeken op de zaak wat ook een AMD is.

Daar stond de CPU op 133 en het geheugen op 333. Zou dit, als ik dat thuis doe goed zijn? Ik kon bij de geheugen settings alleen kiezen tussen 333, 400, 200 nog iets en auto.
Dus....

Alvast dank. Greetz

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 11:27 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja in het bios, asus mb heeft zo'n mooi menuutje waar je echt alles kunt instellen. Vriend van me had het ook. Zette het geheugen gewoon op 266 mhz ipv 333 en toen deed alles het ineens weer.

Belachelijkste was toen dat we het geheugen omwisselde(hij had 2x256) en dat toen de pc het gewoon weer deed op 333 mhz, maar 1 uur later ofzo hield ie daar weer mee op.

offtopic:
kvind trouwes voor 5 fans je proc temp een beetje hoog

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 04-03-2003 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ff op mijn PC gekeken op de zaak wat ook een AMD is.
Daar stond de CPU op 133 en het geheugen op 333. Zou dit, als ik dat thuis doe goed zijn? Ik kon bij de geheugen settings alleen kiezen tussen 333, 400, 200 nog iets en auto.

Het is trouwens niet zo dat de PC het helemaal niet doet. Soms slaat ie gewoon af, gaat mijn monitor in standby. Soms na een uur, soms helemaal niet. Erg vaag in ieder geval.... Over die Fans gesproken. Volgens mij loopt ie bij belasting op naar 60 graden. ZOu mijn Processor koeler soms niet helemaal lekker zijn? Dat ie afslaat omdat ie te heet word?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 11:31 ]

Verwijderd

Probeer het iedergeval eventjes.

Bij mij was dat de enige oplossing dus misschien ook voor jou ?

Verwijderd

Je moet instellen op 166 MHZ om aan de FSB van 333MHZ te komen: ik heb ook een AMD 2700+ op een ASUS A7N8X De Luxe bord, dan loopt alles syncroon als je tenminste PC 2700 geheugen hebt.

Verwijderd

Yeb :)
dus eff goed instellen en hupsakee
je radeon doet ut teminste ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn Bios mijn CPU op 166/33 staan en mijn geheugen op 333 MHz.
Zou dit dan eindelijk de oplossing zijn?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
nja ik heb precies het zelfde en dit wordt dus een rma'tje ;)

en ik kreeg ook al 1x op een vreemd moment ( Nee niet overcloked ) artifacts en de kaart was hoogstens lauw :?

Verwijderd

Topicstarter
wat zeg je nu eigenlijk?
Ik krijg BTW een nieuwe kaart van Hercules... misschien help dat...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 20:30 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een AMD 2100 XP & Asus A7v8x met een Geforce 4 MX erin zitten. Had precies dezelfde problemen... Bij mij was het probleem Generals zelf. Ik heb hem geupdate naar versie 1.03 en toen had ik al die problemen niet meer.. Generals zelf is ook niet echt een stabiel spel op via chipsets. Staat ook op de site beschreven. Moet je dat maar eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
"Natuurlijk" heb ik deze update al gedraaid. En ik had er een lange tijd geen last van. Helaas ineens weer... Wel vreemd dat het in het spel zelf zit. Ik moet je eerlijk bekennen dat Generals ook de einige game is die dat doet, maar Generals is op het moment de enige PC game die ik ook veel speel...

Ik heb trouwens even op de site van EA gekeken maar ik kon daar niets vinden met betrekking tot de via chipsets!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 11:21 ]

Verwijderd

3. VIA CHIPSET USERS

We found that users with VIA motherboard chipsets for AMD and Intel CPUs will encounter crash problems with Command & Conquer Generals. If you own such a motherboard, please go to http://www.viaarena.com and download the latest 4-in-1 drivers. If you continue to experience problems with the game after installing the 4-in-1 drivers, download VIA's version 4.38 of the 4-in-1 drivers. Not having the correct VIA drivers could manifest itself in the form of a "Serious Error" message, and/or a blue screen crash.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
offtopic:
weet niet waar mensen last van hebben, heb namelijk cc generals versie 1.0. compleet uitgespeeld en hij heeft me er nooit uitgegooit.

Verwijderd

cardinal808 schreef op 05 March 2003 @ 21:15:
offtopic:
weet niet waar mensen last van hebben, heb namelijk cc generals versie 1.0. compleet uitgespeeld en hij heeft me er nooit uitgegooit.
Ja dus..Niet iedereen heeft jou pc. Slaat werkelijk nergens op. Zeg dan niks

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Ik heb ook een Asus a7v8x en ook een amd xp 2700+ en ook een R9700 pro, maar mijn proc. wordt idle 34 graden (bios + MBM) en dan draait mijn zalman op ze langzaamt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 21:09:
If you continue to experience problems with the game after installing the 4-in-1 drivers, download VIA's version 4.38 of the 4-in-1 drivers. Not having the correct VIA drivers could manifest itself in the form of a "Serious Error" message, and/or a blue screen crash.
Nou, ik had de laatste drivers en heb de 4.38 ook geinstalleerd. Daar crashte die meteen mee... ik heb nu de originele drivers die bij het moederbord zaten geinstalleerd en nu lijkt ie stabieler te werken. Ik hoop wel dat de mensen van EA aan deze bug werken want op deze manier benadelen ze enorm veel gebruikers... beetje jammer... 8)7

Ow en MixingMastersM ik heb gewoon een standaard koeler op de processor zitten...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 09:07 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je zegt dat die nu 166/33 loopt? Moet dus 133/33 worden...

Tweakers Discord

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
volgens mij niet hoor tweakdude 166 is goed als hij een nieuwe 2700+ heeft

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een A7V8X met een GeForce3Ti200, 350 Watt Enermax voeding. Bij mij loopt Generals als een zonnetje. Misschien dat toch je voeding niet helemaal lekker is? of je vid. kaart. Bij mij loopt het geheugen en de fsb niet synchroon. Maarja ik heb dan ook geen Radeon. Echt veel heb je er niet aan ik weet het :P
Suc6

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Dit is dus duidelijk weer de ATi/kt400 bug, ik heb hier ook last van gehad.
Bij mij zat de oplossing in:
Start-Uitvoeren-Smartgart

Alles aanvinken.
Restart.
En toen werkte alles bij mij :)

Verwijderd

ik heb een AMD xp2600+ proc. en een Radeon 9600 pro en een Epox mobo met een KT333 chipset en bij mij werkt generals onder windowXP ook niet (crached bij het main-menu).

Op de zelfde pc heb ik win98 geinstalleerd (bual-boot) een daar werkte het wel goed zonder updates en standaard drivers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 21:09:
3. VIA CHIPSET USERS

We found that users with VIA motherboard chipsets for AMD and Intel CPUs will encounter crash problems with Command & Conquer Generals. If you own such a motherboard, please go to http://www.viaarena.com and download the latest 4-in-1 drivers. If you continue to experience problems with the game after installing the 4-in-1 drivers, download VIA's version 4.38 of the 4-in-1 drivers. Not having the correct VIA drivers could manifest itself in the form of a "Serious Error" message, and/or a blue screen crash.
Specs hier:
Amd Duron1600@1937mhz(166mhz FSB)
2*256Mb Infineon PC3200@PC2700(moet eerst nieuw mbo hebbe :()
Msi KT4V-L, Via KT400 Chipset dus
Radeon 9700 Pro 128Mb
1* 40Gb IBM
1* 80Gb Maxtor
1* 16*40 Lite-On DvD-Rom
1* 52*24*52 Aopen brander
Arctic Super Silent Pro, Stressed ongeveer 46C, Idle 40
Standaart 300 Watt voedingkje

Drivers, Via drivers zijn standaart geinstalleert en paar weken terug geupdate met Live! Monitor van MSI, Geen enkele game loopt bij mij vast
Catalyst V3.8

Dus of het echt een bug is van de chipset is lijkt me niet zo zeker, lijkt me eerder aan het moederbord te liggen. Ik hoop voor je dat het dr drivers zijn.. anders zou ik niets kunnen bedenkten dan de Mbo&Gpu combo die niet lekker wilt lopen
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 20:16:
ik heb een AMD xp2600+ proc. en een Radeon 9600 pro en een Epox mobo met een KT333 chipset en bij mij werkt generals onder windowXP ook niet (crached bij het main-menu).

Op de zelfde pc heb ik win98 geinstalleerd (bual-boot) een daar werkte het wel goed zonder updates en standaard drivers.
Zal het dan aan het OS liggen? ik draai hier overigens Win2k(al is het maar om die teletubbie zooi te negeren en alle andere geintregreerde eng troep :X)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 22:32 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13
probeer eens Catalyst 3.4 erop te zetten of 3.6
Pagina: 1