Toon posts:

Radeon 9700 Pro geflashed...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij dit forum heb ik het probleem gevonden waar ik zo'n twee weken mee heb zitten klooien. Mijn Radeon 9700 pro... Ik heb 1 van de eerste versies en sinds kort een nieuw moederbord (inderdaad 8xAGP). Nu heb ik mijn bios geflashed met atiflash. Ik vraag me alleen af, of het goed is gegaan (ja, ik heb beeld). Ik bedoel of ik nu ook daadwereklijk de nieuwe bios op mijn Radeon heb staan.

Ik gebruikte het commando atiflash.exe -p endanhetbestand.rom
Toen ik dit deed fliste er twee regels tekst voorbij en stond er dos4gw etc etc.
Ik vraag me af of ik ergens kan zien of die bios succesvol is geflashed. Het opstarten gaat zo snel, daar kan ik het niet zien.

Ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft....
Greetz

Verwijderd

waarom heb je geflasht ?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn PC steeds vastliep. Is een probleem met de Radeon 9700 pro, geloof met de eerste twee edities. Zit een fout in het AGP gebeuren... nieuws: ATi bekent AGP8x problemen Radeon 9700 Pro ... ik wil nu checken of bij mij de problemen zijn opgelost, of de videokaart goed is geflashed!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55
Bij de meeste videokaarten krijg je direct bij het opstarten te zien wat de Bios versie van je videokaart is (ik heb zelf geen Ati, weet dus niet of dat ook vaa Ati's geldt).
Dit is echt het allereerste wat je ziet, dus voordat je Ram geteld wordt etc..

Verwijderd

Topicstarter
mmmm, hij start bij mij zo snel door, ik zie dat niet eens... :(

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55
Probeer de [Pause] toets

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

GFM schreef op 23 februari 2003 @ 14:53:
Probeer de [Pause] toets
Werkt niet in de bios van de vga kaart

Probeer het op een oude monitor die niet op standby kan gaan, die geeft meestal meteen beeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Fairy op 23-02-2003 14:55 ]

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik vraag me nu af, na jouw verhaal of je het in windows(dosbox) of in msdos geflashed hebt...

Als je het onder windows gedaan hebt, probeer het dan nog maar eens met een windows opstartdiskette.

Dos4gw.. Dosbox dus.

[ Voor 6% gewijzigd door XthinkZ op 23-02-2003 14:56 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:06

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 14:12:
Dankzij dit forum heb ik het probleem gevonden waar ik zo'n twee weken mee heb zitten klooien. Mijn Radeon 9700 pro... Ik heb 1 van de eerste versies en sinds kort een nieuw moederbord (inderdaad 8xAGP). Nu heb ik mijn bios geflashed met atiflash. Ik vraag me alleen af, of het goed is gegaan (ja, ik heb beeld). Ik bedoel of ik nu ook daadwereklijk de nieuwe bios op mijn Radeon heb staan.

Ik gebruikte het commando atiflash.exe -p endanhetbestand.rom
Toen ik dit deed fliste er twee regels tekst voorbij en stond er dos4gw etc etc.
Ik vraag me af of ik ergens kan zien of die bios succesvol is geflashed. Het opstarten gaat zo snel, daar kan ik het niet zien.

Ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft....
Greetz
Display Properties --> Settings --> Advanced --> Options --> Details... Daar vind je ook welke BIOS versie er op je kaart zit.

Verwijderd

je kunt je bios nummer terug zien onde windows bij eigenschappen van desktop dan setting en dan advanced bij het tabblad options en dan details klikt dan staat daar netjes je bios nummer en vanwanneer hij is :*)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Display Properties > Settings > Advanced > Options > Details > BIOS Version

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• KneoK

KneoK

Stepzand en yGiDoRp >>> Lezen jullie wel ??? Exact wat jullie zeggen heb ik PAL boven jullie al gezegd...

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:20
haha, kijk naar de tijden.. binnen 3min, misschien typt 1 van jullie niet snel genoeg?

• KneoK

KneoK

jpvk007 schreef op 23 February 2003 @ 16:38:
haha, kijk naar de tijden.. binnen 3min, misschien typt 1 van jullie niet snel genoeg?
Ah, :) , niet naar de tijden gekeken... O-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 15:02:
je kunt je bios nummer terug zien onde windows bij eigenschappen van desktop dan setting en dan advanced bij het tabblad options en dan details klikt dan staat daar netjes je bios nummer en vanwanneer hij is :*)
Prima, dat is me gelukt, ik heb dus blijkbaar 8004, Wat ik wel gek vind , is dat er bij bus type 1x AGP, 2x AGP, 4 xAGP staat en dat bij bij de current setting 2x AGP is. In mijn BIOS staat de setting toch echt op 8x AGP.... Hij zou nu toch op 8x agp moeten kunnen draaien?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 23:08 ]

• Marsman83
  • Laatst online: 08:23
als je verder geen andere videokaart hebt is het adapter num altijd 0. Voor de rest is je command line wel goed.
Dus gewoon weer onder DOS opnieuw flashen dan werkt het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu inmiddels gelukt, ik heb nu in mijn details ook Bios 8004 staan. Alleen staat 8x AGP er niet bij. Alleen 1x, 2x en 4x. Mijn current Setting is 2x... waar kan je dit, behalve in de bios, nog meer instellen? Moet ik het wel ergens anders instellen?

Ik heb de Via Arena AGP drivers geinstalled... De nieuwste. Ik heb zo'n gevoel dat mijn 8x AGP niet geinstalleerd is ofzo... Omdat mijn Current Bus Type 2x AGP is... lijkt me niet helemaal lekker...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 23:24 ]

• Marsman83
Misschien moet je eff je driver opnieuw instaleren. Pak de catalyst 3.1 maar. En heb je een via chipset? Dan moet je eff de nieuwe hyperion 4.45 instaleren die je hier kan halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Marsman83 op 23-02-2003 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste VIA Arena drivers geinstalleerd. De nieuwe Catalyst drivers heb ik over de oude heengeinstalleerd en no effect!
Moet ik ze eerst deinstalleren?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 23:34 ]

• Marsman83
Ja dat is vaak wel het beste! Dus gewoon eff uninstallen, opnieuw opstarten, alle ati bestanden wegpleuren (C:\ATI) en dan opnieuw de catalyst 3.1 instaleren, opnieuw opstarten en dan het control panel instaleren, weer opnieuw opstarten en klaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Fraggler schreef op 23 February 2003 @ 23:52:
Ja dat is vaak wel het beste! Dus gewoon eff uninstallen, opnieuw opstarten, alle ati bestanden wegpleuren (C:\ATI) en dan opnieuw de catalyst 3.1 instaleren, opnieuw opstarten en dan het control panel instaleren, weer opnieuw opstarten en klaar ;)
Your So Right Mister!
Ik heb net de nieuwe Catalyst Drivers van Hercules zelf ff gedownload, en geinstalleerd, na die oude drivers verwijderd te hebben. Nu staan er in mijn details, 4xAGP en 8xAGP.... Current Setting 8xAGP!!!!!

WOEHOE!!!

• Marsman83
Oke dan! Blij dat het is opgelost :)
Pagina: 1