[Speedtouch 510V4]Poortmappen

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik hoop dat dit topic niet gesloten word, het lezen van de faq heeft mij een stuk geholpen maar niet voldoende om het formuliertje van mijn Router in te vullen.

Mijn adsl verbinding loopt heerlijk alleen heb ik een aantal problemen :

* Kan geen game servers draaien
* MSN Filetransfers onmogelijk, ook met de nieuwste versie.
* Kan geen ftp server draaien

Bovenstaande is dus poortmappen voor nodig (correct me if I'm wrong)

Maar hoe stel ik dit nou in op mijn modem/router?

Mijn adsl setup :

Provider :XS4ALL - Fast

NT1 --------> Speedtouch 510 V4 (Router functie ingeschakeld) -----------> Uplink 5 poort hub --------> Clients

Ip word via DHCP verdeeld, en alles is standaard. KPN cd geinstaleerd en alleen maar volgende gedrukt ;). Ik meen dat het iets van PTPT was.

Heb helemaal niks ingesteld, en zo ziet het er nu bij mij uit :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/thomson2.gif

Inside is netwerk ip, dat is duidelijk. Maar ik werk niet met statische ip's hier thuis, ze worden dmv dhcp uitgedeeld. Dus dan zou ik een soort ip range inmoeten stellen? Kan dit? Of moet dit anders?

Inside poort en ip? Zie hierboven.. heb geen statische ip's dus hoe ga ik hier te werk?

Outside ip is dus mijn ip wat op mijn XS4all papieren staat aangegeven. Outside port is de poort van het programma dat ik wil poortmappen?

Stel ik wil msn filetransfers laten werken op de clients? FAQ geeft aan dat ik poorten 6891 t/m 6900 moet poortmappen? Hoe stel ik dit in het bovenstaande formuliertje in?

Andere programma's en spellen spreken dan voor zich zelf, dus als iemand mij een handje op weg zou kunnen helpen zou ik zeer dankbaar zijn :)

Mijn huidige netwerk ip is : 10.0.0.151 het is dus 10.0.0.x ip reeks.

Mijn V&A

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 14:13
OC-Addict schreef op 03 March 2003 @ 20:42:
Ik hoop dat dit topic niet gesloten word, het lezen van de faq heeft mij een stuk geholpen maar niet voldoende om het formuliertje van mijn Router in te vullen.

Mijn adsl verbinding loopt heerlijk alleen heb ik een aantal problemen :

Mijn adsl setup :

Provider :XS4ALL - Fast

NT1 --------> Speedtouch 510 V4 (Router functie ingeschakeld) -----------> Uplink 5 poort hub --------> Clients

Ip word via DHCP verdeeld, en alles is standaard. KPN cd geinstaleerd en alleen maar volgende gedrukt ;). Ik meen dat het iets van PTPT was.

Heb helemaal niks ingesteld, en zo ziet het er nu bij mij uit :

[afbeelding]

Inside is netwerk ip, dat is duidelijk. Maar ik werk niet met statische ip's hier thuis, ze worden dmv dhcp uitgedeeld. Dus dan zou ik een soort ip range inmoeten stellen? Kan dit? Of moet dit anders?

Inside poort en ip? Zie hierboven.. heb geen statische ip's dus hoe ga ik hier te werk?

Outside ip is dus mijn ip wat op mijn XS4all papieren staat aangegeven. Outside port is de poort van het programma dat ik wil poortmappen?

Stel ik wil msn filetransfers laten werken op de clients? FAQ geeft aan dat ik poorten 6891 t/m 6900 moet poortmappen? Hoe stel ik dit in het bovenstaande formuliertje in?

Andere programma's en spellen spreken dan voor zich zelf, dus als iemand mij een handje op weg zou kunnen helpen zou ik zeer dankbaar zijn :)

Kijk eens hier helpt je misschien iets Probleem met portmappen eMule en MSN
Mijn MSN doet het trouwens ook niet ;) en verder bij mijn modempje de alcatel speedtouch 570 had ik em eerst ook op dhcp staan maar ik kreeg nooit een ander ip op mijn pc dus je hoeft dan geen range in te stellen met ip's (volgens mij kan dit ook niet met dezelfde poorten) lijkt mij tenminste anders moet je toch maar statisch instellen ;)

suc6

• Workaholic
  • Niet online
*schopje*

offtopic:
Afwezig geweest, sorry voor het late schopje.

Ik ben er nog steeds niet uit, zie mijn eerste post.

Mijn V&A

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 21:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

OC-Addict schreef op 03 maart 2003 @ 20:42:

Poortmappen idd
Staat in handleiding en is wel te vinden hoe je dat in moet stellen.
Aller eerst zie ik al een fout in je config.
Bij UDP: moet je niet naar je IP verwijzen maar naar 10.0.0.0!!
Bij TCP verwijs je naar IP van pc waar service op draait.
Wil je poortmappen moet je statische IPs gebruiken.
Je kunt geen range's instellen, werk met statische IPs.
Elk poort moet je appart instellen, je kunt niet een range instellen.

Volgens mij moet je er zo wel uitkomen :)

succes.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Je moet gewoon zorgen dat je statisch ips gebruikt voor de pc waar je servers op host stel hier bijvoorbeeld 10.0.0.254 Moet dus boven de dhcp lease bereik vallen.

Zie daarvoor de dhcp tab van je modem Wat ook mogelijk is is dhcp in je modem uitschakelen en alle systemen vast ip te geven.

Dan geef je op outside ip 0.0.0.0 inside ip 10.0.0.254 poorten die je opgeeft moet je achter halen bij je gameinfo (site van game / google /watever )

En dan gebruik je voor de poorten allebei hetzelfde

Voorbeeld FTP Server

outside 0.0.0.0
inside 10.0.0.254
inside port 21
outside port 21

Voor msn doet je dit

outside 0.0.0.0 inside 10.0.0.254 inside port 6891 outside port 6891 TCP
outside 0.0.0.0 inside 10.0.0.254 inside port 6892 outside port 6892 TCP
outside 0.0.0.0 inside 10.0.0.254 inside port 6893 outside port 6893 TCP
outside 0.0.0.0 inside 10.0.0.254 inside port 6894 outside port 6894 TCP
outside 0.0.0.0 inside 10.0.0.254 inside port 6895 outside port 6895 TCP
outside 0.0.0.0 inside 10.0.0.254 inside port 6896 outside port 6896 TCP
outside 0.0.0.0 inside 10.0.0.254 inside port 6897 outside port 6897 TCP
outside 0.0.0.0 inside 10.0.0.254 inside port 6898 outside port 6898 TCP
outside 0.0.0.0 inside 10.0.0.254 inside port 6899 outside port 6899 TCP
outside 0.0.0.0 inside 10.0.0.254 inside port 6900 outside port 6900 TCP

Het modem ondersteund gewoon UPNP en dus zou het met XP en MSN 5 gewoon moeten werken. Zonder Portmaps maar echt stabiel is dat niet dacht ik.

WAAR JE BIJ JE GAMES OP MOET LETTEN IS DAT ER VERSCHIL ZIT TUSSEN UDP EN TCP En dat je dat wel goed opgeeft bij het mappen

• Workaholic
  • Niet online
Beide bedankt voor de reacties.

Statisch heb ik in het verleden al geprobeerd maar de modem heeft wel is de bedoeling om mijn instellingen te verwijderen? Vandaar dat alles op standaard draait, omdat alles telkens word terug gezet?

Mijn V&A

Verwijderd

ik moet zeggen dat het dan nog niet werkt :( ik heb ook alles al geprobeerd het beste is als je er "verstand" van hebt is een backup draaien en daar alles handmatig inzetten :) want gamespy werkt niet command & conquer generals werkt niet
terwijl spellen zoals unreal tournament (2003) wel gewoon werken ik heb er bijna 200 mappings instaan maar veel dingen werken gewoon niet :(

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 21:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 14:52:
ik moet zeggen dat het dan nog niet werkt :(
Wat werkt niet?
ps.
niets moet ;)
ik heb ook alles al geprobeerd het beste is als je er "verstand" van hebt is een backup draaien en daar alles handmatig inzetten :) want gamespy werkt niet command & conquer generals werkt niet
Wat 'alles' heb je dan geprobeerd?
terwijl spellen zoals unreal tournament (2003) wel gewoon werken ik heb er bijna 200 mappings instaan maar veel dingen werken gewoon niet :(
200 mappings?
Waarvoor heb je zoveel mappings nodig? Lijkt mij overkill.
Als er veel naar 1 pc gaan kun je ook gewoon een default server instellen.

Graag wel even wat duidelijker wat er nou niet werkt, want hier kan niemand wat mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Vae Victis op 08-03-2003 15:04 ]

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Je moet ook je outside adres opgeven in de router anders werkt het niet. www.whatismyip.com voor je outside adres

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
Padje schreef op 08 maart 2003 @ 15:07:
Je moet ook je outside adres opgeven in de router anders werkt het niet.
En juist als ik dat doe werkt het bij mij niet meer :)
www.whatismyip.com voor je outside adres
offtopic:
We zitten hier in nederland.......
www.watismijnip.nl :+

[ Voor 32% gewijzigd door Xander op 08-03-2003 16:11 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1