Ik hoop dat dit topic niet gesloten word, het lezen van de faq heeft mij een stuk geholpen maar niet voldoende om het formuliertje van mijn Router in te vullen.
Mijn adsl verbinding loopt heerlijk alleen heb ik een aantal problemen :
* Kan geen game servers draaien
* MSN Filetransfers onmogelijk, ook met de nieuwste versie.
* Kan geen ftp server draaien
Bovenstaande is dus poortmappen voor nodig (correct me if I'm wrong)
Maar hoe stel ik dit nou in op mijn modem/router?
Mijn adsl setup :
Provider :XS4ALL - Fast
NT1 --------> Speedtouch 510 V4 (Router functie ingeschakeld) -----------> Uplink 5 poort hub --------> Clients
Ip word via DHCP verdeeld, en alles is standaard. KPN cd geinstaleerd en alleen maar volgende gedrukt
. Ik meen dat het iets van PTPT was.
Heb helemaal niks ingesteld, en zo ziet het er nu bij mij uit :

Inside is netwerk ip, dat is duidelijk. Maar ik werk niet met statische ip's hier thuis, ze worden dmv dhcp uitgedeeld. Dus dan zou ik een soort ip range inmoeten stellen? Kan dit? Of moet dit anders?
Inside poort en ip? Zie hierboven.. heb geen statische ip's dus hoe ga ik hier te werk?
Outside ip is dus mijn ip wat op mijn XS4all papieren staat aangegeven. Outside port is de poort van het programma dat ik wil poortmappen?
Stel ik wil msn filetransfers laten werken op de clients? FAQ geeft aan dat ik poorten 6891 t/m 6900 moet poortmappen? Hoe stel ik dit in het bovenstaande formuliertje in?
Andere programma's en spellen spreken dan voor zich zelf, dus als iemand mij een handje op weg zou kunnen helpen zou ik zeer dankbaar zijn
Mijn huidige netwerk ip is : 10.0.0.151 het is dus 10.0.0.x ip reeks.
Mijn adsl verbinding loopt heerlijk alleen heb ik een aantal problemen :
* Kan geen game servers draaien
* MSN Filetransfers onmogelijk, ook met de nieuwste versie.
* Kan geen ftp server draaien
Bovenstaande is dus poortmappen voor nodig (correct me if I'm wrong)
Maar hoe stel ik dit nou in op mijn modem/router?
Mijn adsl setup :
Provider :XS4ALL - Fast
NT1 --------> Speedtouch 510 V4 (Router functie ingeschakeld) -----------> Uplink 5 poort hub --------> Clients
Ip word via DHCP verdeeld, en alles is standaard. KPN cd geinstaleerd en alleen maar volgende gedrukt
Heb helemaal niks ingesteld, en zo ziet het er nu bij mij uit :

Inside is netwerk ip, dat is duidelijk. Maar ik werk niet met statische ip's hier thuis, ze worden dmv dhcp uitgedeeld. Dus dan zou ik een soort ip range inmoeten stellen? Kan dit? Of moet dit anders?
Inside poort en ip? Zie hierboven.. heb geen statische ip's dus hoe ga ik hier te werk?
Outside ip is dus mijn ip wat op mijn XS4all papieren staat aangegeven. Outside port is de poort van het programma dat ik wil poortmappen?
Stel ik wil msn filetransfers laten werken op de clients? FAQ geeft aan dat ik poorten 6891 t/m 6900 moet poortmappen? Hoe stel ik dit in het bovenstaande formuliertje in?
Andere programma's en spellen spreken dan voor zich zelf, dus als iemand mij een handje op weg zou kunnen helpen zou ik zeer dankbaar zijn
Mijn huidige netwerk ip is : 10.0.0.151 het is dus 10.0.0.x ip reeks.