Sinds mijn lokale pc-boer een nieuw mobo in mijn pc heeft gezet (nu een MSI KT400 omdat ik met Abit KG7 veel problemen had) is Windows XP errug traag met opstarten. In totaal duurt het zeker 3 minuten voordat ik iets kan doen (mag toch sneller met een Athlon 1900, toch?). Het Windows XP bootscherm (met de blauwe blokjes van XP Pro lopende) blijft zeker een minuut staan met de blokjes stilstaand. Daarna volgt er een halve minuut een zwart scherm voordat de rest verdergaat. Ligt dit aan het moederbord of moet ik ergens anders aan denken?
Zit er een netwerkkaart op het mobo? Eentje waarvan het IP-adres dynamisch is, maar waarvoor geen DHCP-server beschikbaar is? Zo ja: klop dan even zelf een IP in (control panel -> network connections --> properties van lan connection --> tcp/ip --> properties). Als je toch geen netwerk gebruikt, kan je bijv. het adres 192.168.0.1 gebruiken.
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Verwijderd
met google zoeken naar Bootvis en deze draaien . klik je trace en optimize system en haal je netwerk kaart dr eens uit ofzow
ik had dat ook met die blauwe blokjes... 
had met die detonatordrivers te maken..probeer het maar es uit, verwijder ze maar es voor de gein
v40.71 is de enigste laatste versie die soepel opstart...
had met die detonatordrivers te maken..probeer het maar es uit, verwijder ze maar es voor de gein
v40.71 is de enigste laatste versie die soepel opstart...
AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space
nvidia driver helper service oid uitzetten.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
k zie in je spec dat je 2 hd's in je systeem hebt, als deze beide aan dezelfde IDE poort zitten wil het ook wel eens langer duren dan normaal voordat XP is opgestart. Probeer dan eens de 2de HD uit te zetten of aan de secundaire IDE poort te hangen...
inderdaad AAD
Even voor de duidelijkheid: heb je XP herinstalleerd sinds de mobo is vervangen?
Eens even zien ... Allereerst bedankt voor alle reacties! Ik heb geen netwerkkaart op het mobo, dus dat kan alvast uitgesloten worden. Verder is XP netjes opnieuw geinstalleerd (na format). De 2 hd's (die voorheen RAID0 waren), zitten nu inderdaad beiden op de primary IDE. Het kan best wel aan de NVidia drivers liggen. Ik heb nu 41.09 geinstalleerd. Zal ik eens verlagen naar ... Hmm ... ik zie dat ik hier alleen nog 23.11 heb liggen! Ik zal 40.71 eens installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 21:06 ]
Verwijderd
door bootvis duren de processen van je taakbalk langer om op te laden.weird!?Ik wil dat terug hoe!? bootvis.exe verwijderen helpt niet 
en heb dit ook al gedaan
NB: This is just an FYI. I am *NOT* recommending you delete all of the items listed below. If you
aren't "system savvy", just delete BootVis.exe, and its BIN files.
* On my system, BootVis added these registry keys:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\PerfVis
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WMI\GlobalLogger (do NOT delete anything
under HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet*)
* The directory c:\WINNT\system32\LogFiles, with a WMI subdir and a trace.log file in it.
* The file c:\WINNT\system32\wbem\Logs\wmiprov.lo_.
* Some files under c:\WINNT\Prefetch\ (which aren't to be worried over)...
Beyond that, you just need to delete the BootVis.exe file, the BIN files it created, and the entire
directory it was in, if applicable (i.e. if you created the directory just for BootVis).
hij start wel sneller op maar je moet dan wel langer w8en tot je taakbalk helemaal geladen is
en heb dit ook al gedaan
NB: This is just an FYI. I am *NOT* recommending you delete all of the items listed below. If you
aren't "system savvy", just delete BootVis.exe, and its BIN files.
* On my system, BootVis added these registry keys:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\PerfVis
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WMI\GlobalLogger (do NOT delete anything
under HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet*)
* The directory c:\WINNT\system32\LogFiles, with a WMI subdir and a trace.log file in it.
* The file c:\WINNT\system32\wbem\Logs\wmiprov.lo_.
* Some files under c:\WINNT\Prefetch\ (which aren't to be worried over)...
Beyond that, you just need to delete the BootVis.exe file, the BIN files it created, and the entire
directory it was in, if applicable (i.e. if you created the directory just for BootVis).
hij start wel sneller op maar je moet dan wel langer w8en tot je taakbalk helemaal geladen is
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 21:48 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 21:20:
En ja hoor ... het lag aan de NVidia drivers. Echt supersnel vergeleken met de Abit is ie nog steeds niet, maar toch heel veel sneller dan straks! Ik ga dat Bootvis trouwens nog even proberen ... just for fun!
Ik kon de resultaten van BootVis niet echt analyseren, omdat ik er weinig van begreep. Ik denk nu trouwens wel dat alles naar behoren functioneert en dus laat ik het er maar bij. Ik overweeg trouwens nog wel om de tweede HD te verplaatsen naar SecIDE.
heel verstandig, niet alleen je PC wordt er sneller van, ook de transferrate tussen je HD's wordt een stuk snellerVerwijderd schreef op 04 March 2003 @ 11:24:
Ik overweeg trouwens nog wel om de tweede HD te verplaatsen naar SecIDE.
Deze plek is te koop.
Keez: Hoet moet je dan als je 2 HD's en 2 Cd's hebt ?
Wordt het dan:
(ide-master-slave)
ide1: hdd1-dvd-r
ide2: hdd2-cdrw
of is dat niet goed ?
En @ topicstarter. Wat voor problemen had je met de KG7 ? Ik heb die mobo ook en de laatste tijden doet de pc erg rare dingen. Maar volgens mij is de oorzaak van mij een ouwe 20 gig 5400 RPM hd die nu in een halve coma ligt of zo want divxjes starten niet op en je kan niet eens van die schijf branden...raar jahh..
Wordt het dan:
(ide-master-slave)
ide1: hdd1-dvd-r
ide2: hdd2-cdrw
of is dat niet goed ?
En @ topicstarter. Wat voor problemen had je met de KG7 ? Ik heb die mobo ook en de laatste tijden doet de pc erg rare dingen. Maar volgens mij is de oorzaak van mij een ouwe 20 gig 5400 RPM hd die nu in een halve coma ligt of zo want divxjes starten niet op en je kan niet eens van die schijf branden...raar jahh..
Verwijderd
Hier moet toch wel de oplossing tussen zitten!
Booten XP traag
Booten XP traag
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 11:05 ]
Pagina: 1