slechte kamer voor mooi geluid ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een persoonlijke ervaring:

Ik had loeigrote 125 liter 3-weg zelfbouwers met een 15" bas unit, mid en tweeter. Die stonden toen nog vrolijk op mijn kamertje bij mijn ouders. De basboost stond lekker aan en er kwam een stevig basje uit (met dikke bult @ 50 Hz :) ). De speakers stonden niet in de hoeken, dat kon niet echt (deur ene kant, kast andere kant) en ze stonden voor schuifdeuren, die voor een kast stonden, die mijn kamer en mijn broers kamer gescheiden hield. Behoorlijk brak achter'muurtje' dus ;)

Anyway, de bas kwam er uiteindelijk wel uit. Toen verhuisde ik naar mijn studentenhok waar fatsoenlijke muren waren en een perfecte vierkante kamer. De speakers in de hoek en blazen maar. Ditmaal ging de basboos meteen uit en de basknop nog even wat lager. In die kamer ging de bas er eventjes veel makkelijker uit.

Moraal: het is enorm belangrijk je speakers mooi in de hoeken te zetten en bovenal een stevige muur te hebben.

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
ikke niet hebben, dus ik zal het hier op een andere manier moeten oplossen, ben druk bezig en het gaat steeds beterder klinken :P

get rich or die try'in

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
Je kamer staat ten eerste veel te vol (maar daar kan je waarschijnlijk niet veel aan veranderen) waardoor je (te) veel demping hebt.

Je speakers zou ik op spikes zetten om ze te ontkoppelen.

Je speakers iets naar voren

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
kermi011 schreef op 08 maart 2003 @ 22:08:
Je kamer staat ten eerste veel te vol (maar daar kan je waarschijnlijk niet veel aan veranderen) waardoor je (te) veel demping hebt.

Je speakers zou ik op spikes zetten om ze te ontkoppelen.

Je speakers iets naar voren
ik ben nog steeds aan het opruimen dus dat komt wel goed :P
ze moeten nog steeds op spikes, maar die laat ik wel maken bij de marine, das goedkoper als in de winkel :P en ze kunnen nog wel wat naar voren idd

get rich or die try'in

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
hmmmmmmmm ik moet een NTU hebben volgens multikabel
ik zoek me lam op het web maar ken niks vinden :( ook de hele stad al af geweest, is alles gewoon dicht op maandagochtend, de idioten }) woensdag maar weer kijken

iemand idee-en waar ik zo'n ding ken halen :?

http://www.btibremi.nl/br...ct/framesetproductnl.html

het is de NTU 862/35

btw de spikes zijn in de maak :P

[ Voor 6% gewijzigd door ModmaN op 10-03-2003 12:46 ]

get rich or die try'in

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
zoals al eerder gezegd, je hebt teveel zooi in je kamer (bed, kast, bureau, etc...) als je goed geluid wilt hebben raadt ik je aan een "luisterhok" in te richten. Ik heb ook zoiets gedaan maar dan met een projector erbij, zodat ik een perfect HTtje heb!

Mijn HT kamer is 3x3x2.3. Met als enig spul erin:

Sub (neemt het grootste gedeeltje van de kamer in >:)) (400 watt)
5 surround speakers (ieder 60 watt)
Een projector (Infocus LP730)
Een klein kastje met amps en pc en videorecorder
Een bank

Da's het enige. En het geluid wat daar vanaf komt... Je wordt er stil van :P

Verwijderd

Weet niet of dat al ter sprake gekomen is, maar heb je je speakers op de grond staan? Dat kan ook de oorzaak zijn namelijk. Een speaker moet over het algemeen ongeveer een derde van de hoogte van de totale speaker van de grond staan. Zet ze eens op een verhoging neer en kijk dan eens of dat voldoende effect heeft. (paar bierkratjes als speaker tafel moet toch wel te regelen zijn :D )

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 17:24:
Weet niet of dat al ter sprake gekomen is
Ja dit is veelvuldig ter sprake gekomen, twee posts hierboven heeft de topicstarter het weer over spikes, graag voortaan eerst ff iets meer topic lezen.
Pagina: 1 2 Laatste