Shotgun: het moge misschien 4u 's ochtends voorbij zijn, maar dat is geen reden om onzin te posten. Volgende keer ipv zuipen->GoTten->slapen de volgorde omkeren naar zuipen->slapen->GoTten

- en ik hoop voor jou dat jij niets met die DOS te maken hebt
MeAndMyself: of ik deze topic open laat is een beetje een gewetensvraag. Op zichzelf genomen kan hij door de beugel, daarom gaat hij toch niet dicht. Maar Shotgun heeft in zoverre een punt dat GoT een forum is, geen helpdesk. Zoals Maria Montessori al zei: "Help mij het zelf te doen" is een veel betere benadering. Een zeer groot gedeelte van jouw posts is in topics die je zelf geopend hebt. Dat mag natuurlijk, maar je leert er ook zelf meer van als je meer in het forum terugstopt. Misschien iets om in het achterhoofd te houden, want een rampzalig percentage van die topics zijn ook dichtgegooid, meestal omdat je niet genoeg zoekwerk vooraf verricht hebt.
Maar goed, on-topic:
Als we deze niet dichtgooien moeten we hem op het goede spoor zetten. Ik heb de topic wat specifieker gemaakt (de fout van Shotgun maak je snel als er niet bijstaat waar die FSB van is).
Verder over de specs: mobo- en CPUnaam zijn duidelijk genoeg, maar RAM niet

Zoek eens op welke timings dat reepje aan hoort te kunnen (vooral: CAS latency van 2 of 2.5) en/of op hoeveel ns de chips gerate zijn (meestal de laatste twee cijfers van de eerste regels tekst op de chips zelf). Tenslotte de vraag of specifiek dit module door Epox voor dit moederbord gecertifieerd is?
Daarnaast is de vraag waarom je bij een dual-channel mobo maar een enkele DIMM gebruikt (al is dat niet direct relevant voor de stabiliteitsissue)
Het is leuk om te weten dat het een Award BIOS heeft (dat is overigens ook uit het mobotype te herleiden). Relevanter is op welke settings (m.n. de mem timings en überhaupt de mem clock) hij staat.
Zeker als je alle voor de hand liggende dingen geprobeerd hebt zijn dit geen overbodige details. Wij zijn niet helderziend. Wel zijn we allemaal bereid te helpen waar we kunnen als jij ons informatie geeft waar we wat mee kunnen.
Oh, en met dit knopje

kun je voorkomen dat je 2x achter elkaar hoeft te posten
[edit]
Maar nadat ik dus dat 'By PSD' zo had ingesteld gaf hij dus 166mhz aan (niet als FSB Frequency voor de duidelijkheid...). Betekend dit dat ik eigenlijk mijn FSB Frequency op 166mhz moet zetten en de CPU Clock Ratio op 10? Of moet ik de FSB op 133 en de CPU ratio op 12,5?
Alsjeblieft mensen, ik weet echt NIET meer wat ik moet doen...
In eerste instantie kalmeren

Vervolgens bij alles wat je niet snapt een search (hier op GoT of Google) doen. We zijn wederom geen helpdesk...
Tip: zet die SPD ff UIT en stel alles handmatig in. SPD wil niet altijd even goed werken. Gewoon multiplier op 12.5, mem handmatig op 133MHz (166MHz kan altijd later als het goed werkt) en alle timings zo conservatief mogelijk, en dan kijken of 133MHz FSB goed gaat.
[
Voor 16% gewijzigd door
dion_b op 03-03-2003 05:24
]