Moederbord piepjes 1xlang 2xkort

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ja de titel zegt het inweze als alss ik namelijk mijn pc aanzet dan klinken er 1lange en 2 korte piepjes waarna het systeem gewoon doorboot (hdd gaat gewoon ratelen), maar geen beeld geeft ;(
Natuurlijk heb ik opgezocht wat de piepjes betekenen (awardbios) en erachter dat het temaken heeft met de videokaart of monitor aansluiting.
Het eerste wat ik dus gedaan heb is gechecht of alles goed vastzat en vervolgens weer gepoogd te booten wat weer in de piepjes resulteerde.
Mja oke dan moet haast wel de videokaart dood zijn dacht ik dus dauw ik er ff een nieuwe kaart in, maar nee hoor weer die 1xlang 2xkort :(
Oude videokaart ff in een ander systeem stoppen om te checken of het daar wel werkt en de boel liep als een trein echter nadat ik de oude kaart weer in mij systeem stopte kreeg ik weer de zelfde pieperror als ervoor.
Ik heb de bios ook al reset in de hoop dat dat misschien wat op zou leveren, maar geflasht heb ik hem nog niet simpel, omdat alles eerst wel zonder problemen werkte.
Mijn systeem is op het moment niet overclockt (eerst wat extra fan erbij ivm temp) en zoals ik al zei het werkte tot gisterenavond wel gewoon.
Wat kan er nog meer loos zijn :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan aan een brakke voeding of brakke mobo liggen. Probeer eens de voeding van de andere systeem, waarop de videokaart wel goed werkte. Als dat nog niet lukt, dan zou ik de mobo terugbrengen en garantie claimen. Sinds wanneer is dat overigens gebeurd :?

Verwijderd

mischien is je agp slotje wel brak

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, als dat zo was, dan nog zou hij zijn mobo moeten inruilen, zoals ik al opperde..
Een AGP slotje vervangen gaat beetje lastig hé :+

Verwijderd

****foutje****

Verwijderd

Offtopic:

Kort lang kort = S.O.S :D ?

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

videokaart kaduuk, probeer PCI