Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben nieuw hier en ben via via naar jullie forum verwezen. Ik weet niet of ik uniek ben met de foutmeldingen die ik hier ga melden, maar dat merk ik vanzelf bij jullie reacties.

Alleerst wat statistieken:

Ik heb een Pentium 4, 1,5Ghz.
256MB RAM
GeForce 2 MX 400
Windows 98 SE (Shit edition ;))

Nu mijn foutmeldingen:

Ik heb geregeld dat mijn computer vastloopt, per dag minstens tussen de 5 en 10 keer. Ik heb geen flauw idee wat ik ermee doe of wat ik fout doe, maar blijkbaar gaat 't altijd fout met mij en computers terwijl alles altijd prima werkt bij vrienden.

Hoe dan ook, mijn foutmeldingen krijg ik altijd plotseling. Buiten Office applicaties om (die nog wel eens foutmeldingen willen geven omdat ze niet goed in m'n register staan (ik kan ze ook niet opnieuw instaleren -- CD kapot)). Soms krijg ik plotseling blauwe schermen. Zonder twijfel een fenomeen dat iedere Windows gebruiker kent. Hoe dan ook, Altijd is en iets met 0E, VXD en soms bij opstarten een klacht over te weinig Stackpagina's (de laatste is gelukkig een zeldzame).

Wat nog veel erger is, is als de computer fataal vastloopt zonder enige reden. Je zit gewoon rustig een spelletje te spelen (komt vaak voor bij de Half-Life mod: Natural-Selection) of zit gewoon wat te surfen of je vader z'n computer start gewoon op. (we hebben een netwerk, hij heeft de server computer, ik de client. Heb zijn comp nodig om het net op te kunnen, etc.)

Hebben jullie een idee wat deze fatale hangers geeft? Een tijd geleden zat de heatsink van mijn GeForce 2 kaart los. Deze is gelukkig gerepareerd door de oude heer met behulp van wat superlijm en koelpasta. Die zou dus geen hangers meer moeten geven. (Deze hangers zijn ook anders dan die van een overhitte GeForce. Met een overhitte GeForce krijg je of een zwart scherm met veel groene streepjes of je computer start automatisch opnieuw op).

In de ComputerTotaal stond tevens dat je computer te hebben aangesloten op een ge-aard stopcontact heel veel van dit soort hangers kan voorkomen. Deze week komt er bij ons dus ook een electricien langs die een aardekabel komt trekken. Maar buiten dat om, hebben jullie nog andere suggesties voor me? Ik begin ondertussen behoorlijk wanhopig te worden en ik weet niet of mijn toetsenbord nog veel knallen van mijn vuist gaat overleven.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Greetz,
Steven

P.S.: Helpt upgraden naar Windows XP veel? Ik heb er wel aan gedacht maar vanaf gezien omdat veel mensen zeiden dat 't niet goed zou werken met spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Welkom bij GoT , ik zie dat je net nieuw bent :)

Ondanks een nette openingspost wil ik je toch nog even wijzen op de FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
en op de WOS faq:
Windows Operated Systems - FAQ - Updated 11-10
misschien dat je daar nog wat in kunt vinden

Maar het aarden kun je heel simpel doen. Gewoon eens proberen een draadje (geleidend) van de pc naar de verwarming leggen. Dan is je pc direct geaard en kun je zien of dat het probleem is. Verder helpt het upgraden naar windows XP wel wat , maar dan moet je daarvoor ook het systeem hebben. Post je systeem eens (voor insiders: specs)
Wat je ook kunt proberen is de error in google invoeren (de letters VXD.... etc etc) en dan kijken wat daar uit komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Raku op 02-03-2003 23:27 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.simmtest.com brak geheugen is vaak de oorzaak.

anders overstappen op Win2k? 98 is wat ahterhaald vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

98 is niet achterhaalt, maar heb je op zeker alle drivers geïnstalleerd ?
Ik mag aannemen dat het om een i845 chipset gaat...
Dan heb je iets van:
- INF installer
- Aplication accelerator

Maar probeer ook eens een andere videodriver of zet eens wat BIOS settingen iets trager zoals je SDRAM settingen (CAS)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 23:27:
www.simmtest.com brak geheugen is vaak de oorzaak.

anders overstappen op Win2k? 98 is wat ahterhaald vind ik.
Win2k is nou ook niet het spellenplatform bij uitstek...

Windows XP daarentegen gaat bij mij met de meeste spellen prima. (GP3/GP4/C&C/Battlefield1942/UT)

Maar ik vrees dat als je PC niet stabiel draait in Windows 98se dat het onder ieder ander besturingsysteem ook problemen zou kunnen gaan geven.

Zelf denk ik dan toch aan een vaag moederbord, defecte geheugenmodule of een overspannen processor.
Het is gewoon een kwestie van vervangen en testen of andersom...
Breng 'm anders ff bij me langs op de zaak, kijk ik er wel ff naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 23:58:
[...]

Windows XP daarentegen gaat bij mij met de meeste spellen prima. (GP3/GP4/C&C/Battlefield1942/UT)

Maar ik vrees dat als je PC niet stabiel draait in Windows 98se dat het onder ieder ander besturingsysteem ook problemen zou kunnen gaan geven.

Zelf denk ik dan toch aan een vaag moederbord, defecte geheugenmodule of een overspannen processor.
Het is gewoon een kwestie van vervangen en testen of andersom...
Breng 'm anders ff bij me langs op de zaak, kijk ik er wel ff naar ;)
* Raku draait win2k no probs :)

Win Xp = win2k met nutteloze features imo

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 17:58

Deem

Ontcijfer mij!

Ik raad je ook aan om minimaal win2k of xp erop te zetten, naar mijn weten heeft win98 vaaker moeite met snelle processors.

Maar zoals iemand hier ook aan adviseerde, test even je geheugen, dan kan je dat al uitsluiten.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 16:10

tweakerbee

dus..?

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Goeiemorgen... koffie?

[ Voor 45% gewijzigd door Han op 03-03-2003 08:41 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

naimed schreef op 03 March 2003 @ 00:08:
Ik raad je ook aan om minimaal win2k of xp erop te zetten, naar mijn weten heeft win98 vaaker moeite met snelle processors.

Maar zoals iemand hier ook aan adviseerde, test even je geheugen, dan kan je dat al uitsluiten.
mwah, ik draai hier win98 op een Athlon 1666 met 1024MB ram, gaat zonder problemen hoor.
ik denk dat er toch iets mis zit met de bak van de TS.

wie zich afvraagt waarom iemand win98 draait op zo'n snelle bak..... er staat een dualboot op hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat er toch iets mis zit met de bak van de TS.
Whoa! Ik ben in vergelijking met de doorsnee NL'er een stuk beter met comps, maar als je in afkortingen gaat praten ben ik snel n00b :P Wat bedoel je met de TS? Momenteel ben ik trouwens mijn memory aan 't testen, nog 0 fouten na 8 passes. Tevens heb ik mijn specs al bij m'n eerste post gegeven. Zijn er nog meer die jullie willen weten? Ik zal ze ff herhalen:

• 256 MB RAM (Of DRR of DIMM)
• Pentium 4 processor: 1,5 Ghz, standaard 478 socket (ik neem de echte technische dingen zoals DRR en sockets over uit de handeiding, BTW ;))
• Heb een P4 Titan moederboord van Gigabyte. (GA-6SR533 series) met een SiS 645 chipset.
• Onboard geluidskaart, vraag me daarvan niet de specs (ik wil toch een creative een keer kopen).
• Een 32MB GeForce 2 MX 400. Ik weet daarvan even de chipset niet, maar die zal wel de standaard zijn in vergelijking met andere GeForce 2 kaarten.
• Heb Windows 98 SE met alle laatste patches, server packs. Mijn grafische drivers zijn ook helemaal up to date en ik draai momenteel DirectX 9.

Voor de rest vindt ik Windows 98 SE niet zo oud hoor. Ik weet dat het op deze forums vol zit met fanatiekelingen die alle laatste versies hebben, maar ik ben wat wantrouwig tegenover nieuwe windows producten (hoe kunnen ze immers zo snel achter mekaar nieuwe OS'en releasen en ook nog garanderen dat er geen bugs in zitten en dat ze volledig werken?) Trouwens, XP is ook niet waterdicht, een vriend meldde mij laatst nog met veel schok dat hij er een blauw scherm op had gekregen :P

Hoe dan ook, memory pass ondertussen bij 11 en 0 fout. Het zal wel goed zitten, tenzei hij plotseling bij de laatste check opeens een verborgen fout vindt...

Greetz,
Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, iemand, suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 22:48
Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 23:58:
[...]

volgens mij draaien toch wel bijna alle spellen op win2k (sommige mischien na een patch), alleen dos games doen het standaard niet 8)7 zal je een dos emulatortje voor moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Windows 2000 of Windows XP. Ik zou voor Windows XP gaan.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Aan de testresultaten te zien is je geheugen in orde. Van de praktijkgevallen met instabiliteitsproblemen die ik gezien heb worden verreweg de meeste veroorzaakt door :

1. driverproblemen
2. virussen en spyware
3. overvloedige hoeveelheden opstartprogramma's

Driverproblemen zijn op te lossen door te controleren of je de juiste drivers hebt voor je hardware. Neem niet de betaversies die regelmatig uitlekken, maar kijk naar stabiele (WHQL gecertificeerde) versies. Deze zijn veelal te vinden op de website van de betreffende hardwarefabrikant.

Spyware is tegen te gaan met het gratis hulpprogramma AdAware van LavaSoft. Zoek op google naar AdAware voor downloadlokaties.

Opstartprogramma's kunnen gecontroleerd worden door MSConfig te starten (start>uitvoeren>msconfig) en bij de sectie opstarten de onderdelen uitvinken die je niet meer gebruikt.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
[persoonlijke mening modus]
Ik denk dat het topic van dit topic al 100% genoeg zegt ;)
[/persoonlijke mening modus]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1