U-320 SCSI controller chip wordt erg warm

Pagina: 1
Acties:

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik het een Tyan Thunder i7505 (s2665) UANF plankje. De SCSI hostadapter chip van adaptec heeft een mooi klein groen heatsinkje, maar dat ding wordt ongeloofelijk warm. Je kunt je vinger er max 5 sec op houden (warmer dan de northbridge dus). Is dat normaal? Ik heb waterkoeling in een Lian-Li PC75 kast en dus niet zoveel luchtverplaatsing in de kast. Maar ik denk dat in een normale kast de temp niet zoveel zal verschillen omdat die chip helemaal onderin op het mobo zit, daar waar alle kabels ook aangesloten worden. Of moest ik maar eens een waterblokje op de SCSI chip plakken?

PS: kast temp enzo weet ik niet, de tempsensors op dit bord willen (nog) niet meewerken met MBM5 :(

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 15:08

FastBunny

Give it the Works !

Als er standaard geen koelblokje op zit kan het geen kwaad. Scsi kaarten zijn ervoor gemaakt om 24/7 te kunnen draaien. misschien een simpel socket 7 koelertje erop monteren?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ultra320 SCSI heeft de dubbele frequentie van Ultra160 SCSI. Ik kan me voorstellen dat de controllers daardoor ook een stuk heter worden. De Ultra320 controllers van Tekram worden geleverd met een ventilator. Dat zal niet zonder reden gedaan zijn.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
probeer eens het tooltje van tyan, ze hebben ook een temperatuur monitor progje.

specs

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Jammer genoeg staat mijn mobo niet in het rijtje ondersteunde mobo's van het Tyan system monitoring tooltje. Maar ik ga het toch eens proberen.

Trouwens, staat de SCSI chip ook in U-320 mode als er alleen U-160 HDDs aan hangen?

/edit: Ik moet schijnbaar nog ff wachten totdat mijn mobo door Tyan's tooltje ondersteund wordt :(

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 03-03-2003 18:44 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD