[XP] NTFS: mappen beveiligen met wachtwoord *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

Topicstarter
Ik heb m'n hd omgezet naar NTFS omdat ik bepaalde mappen ontoegankelijk wil maken voor anderen. Nu lees ik in de XP-help dat ik erop moet rechtsklikken, kiezen voor Eigenschappen en vervolgens op Geavanceerd. Maar er staat helemaal geen geavanceerd!

Hoe kan ik nou een map beveiligen met een password???

Als ik ga naar de tab Delen en beveiliging is er een optie om een map alleen toegankelijk te maken voor jezelf (persoonlijke mappen) maar het vakje dat je aanmoet vinken is grijs en werkt niet.

Werkt dit alleen als je werkt met verschillende profielen? Ik was van plan met 1 profiel te werken (zoals ik nu nog gewoon doe) en dan een bepaalde map gewoon beveiligen via een password voor onbevoegden. Kan dat niet? Moet ik nou echt gaan zitten klooien met verschillende profielen en passwords bij het opstarten?

Gadver... Ik kreeg toch echt de indruk dat je heel simpel een map kon beveiligen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP?
Dit ook al geprobeerd?

Verder even je topictitel iets minder...ehm...schreeuwerig gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Nee het is idd niet erg simpel.. Ik heb destijds een proggie gebruikt met de naam Best-Crypt... :) Als je de search gebruikt kun je vast wel meer proggies vinden :)

Misschien heb je hier nog wat aan:
Mappen beveiligen met w8woord.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Volgens mij is het omzetten niet gelukt,of je bent gaan administrater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Standaard zit in Windows XP Home (heb je andere topic gelezen, [rml][ XP] NTFS convert vragen[/rml]b) geen EFS (Encryptie File Systeem) aangezien dit alleen in de XP Professional versie zit.

Je kan op schijfnivo wel rechten zetten (every one deny ofzo), en jezelf rechten geven.

Als je echt wil beveiligen met passworden kan je ook naar PGP 8 kijken en is freeware in prive gebruik. PGP 8 (Pretty Good Privacy) kan je vinden en downloaden op www.download.com.

[ Voor 10% gewijzigd door aReaRe op 02-03-2003 18:17 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

Topicstarter
Compubiter schreef op 02 maart 2003 @ 18:11:
Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP?
Dit ook al geprobeerd?

Verder even je topictitel iets minder...ehm...schreeuwerig gemaakt ;)
Ja, excuses voor het gebruik van al die onleesbare leesteken... ;)

Maar eh.. ik moet dus opstarten in Safe mode? En dan kan ik in Safe mode wel een password toekennen dat onder normale omstandigheden ook werkt...? Ik had helemaal niet door dat ik dus eigenlijk XP Pro had moeten hebben... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58469

everyone explicitiet deny zou ik trouwens niet doen, dan wordt het heel lastig om erin te komen, ik neem aan dat je het serieus bedoelde, er stond geen smiley bij.

Eerst jezelf toevoegen en rechten geven, dan everyone wegdonderen,
maarja we hebben het hier over home

misschien is dit een leuke link, wel een omweg, want je hoeft niks te sharen:
http://www.wown.com/j_helmig/wxpnetsh.htm

dit is zonder third-party software of onnodige sharing, maar wel iets meer werk:

http://www.der-keiler.de/...ty.misc/2002-03/0846.html

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 58469 op 02-03-2003 18:35 ]

Pagina: 1