Toon posts:

[EPOX 8RDA non-plus] 6CH enablen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: EPOX 8RDA

Probleem: Ik heb dit bordje in m'n kastje gegooit, alles draait goed. De nieuwste nForce drivers geinstalled. En normaal zou er dan in je Config Scherm een icoontje bij moeten komen met "NVIDIA nForce Control Panel". Echter heb ik deze dus niet :( En kan ik ook niet het 6Channel sound enablen.
Is dit een bekend probleem ? Ik heb dus vanacht een schone install van Windows XP erop gegooit.

P.S. Ik heb de search gebruikt en vele topics doorgelezen, waaronder "Het Grote 8RDA topic (deel 1 2 en 3 )" maar heb niks kunnen vinden.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De nonPlus versie heeft 6 channel ondersteuning. Maar de geluidschip die daar op zit is in ieder geval geen SoundStorm APU van NVIDIA. Het nonPlus bord bevat enkel de ALC Codec, welke het geluid compleet verzorgd waar op het Plus bord ook een deel hardwarematig door de NVIDIA APU wordt verzorgd. Het is dus logisch dat je het mooie NVIDIA control panel niet ziet aangezien jouw geluidschip waarschijnlijk andere drivers gebruikt.

Maar volgens mij had je dit toch allemaal in het grote Epox 8RDA+ topic kunnen vinden. :P ;)

[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-03-2003 12:57 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Nja k'heb snel die topic door zitten pluizen maar kon het niet echt vinden :P

Mja is er een manier om het toch tevoorschijn te halen ? :)

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nee, dat gaat echt niet werken omdat je geen NVIDIA Soundstorm op je bord hebt. Het zit zo ongeveer in elkaar (iemand moet me ff corigeren als ik het fout heb).
8RDA+
Windows speelt geluidje -> SoundStorm APU -> ALC Audio chippie -> Speakers

8RDA
Windows speelt geluidje -> ALC Audio chippie -> Speakers

Bij de + verzorgt de SoundStorm APU alle geluid behalve het omzetten van digitaal naar analoog voor de speakers. Dat doet de ALC chip.
Bij de non+ verzorgt de ALC chip al het geluid en moeten er dus andere drivers geinstalleerd worden, dus geen SoundStorm configuratiepaneel. Helaas :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Lekker lomp dan :P haha :)

Maar is het wel mogelijk om 6ch sound uit m'n mobo te halen ?

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja volgens de website van Epox wel:
http://www.epox.com/html/...sp?product=EP-8RDA&lang=1

Staan er op het CD'tje dat je bij je mobo kreeg geen drivers voor de geluidschip?

[ Voor 29% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-03-2003 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm HD was gecrashed :)

Mja, ik heb dus wel een CD'tje... Maar daar staan gewoon de standaard NVIDIA nForce drivers op. En die enablen geen 6ch geluid. Heel raar :(

Verwijderd

Topicstarter
-foutje-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 23:21 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Waarom ga je niet gewoon hier door, dit is namelijk niet de bedoeling. Anyway, ik laat het maar zo maar de volgende keer niet weer doen graag ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.