nieuw service centre xs4all

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 14:53
xs4all heeft een nieuw service centre https://service-test.xs4all.nl/ daarin kun je ook verbruikstatistieken bekijken. Met leuke grafiekjes erbij. Het is zo ongeveer realtime want je kan de stats van vandaag ook gewoon bekijken :)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29

scorpie

Supra Addict

damn, dit is verrekte handig :)
dit vond ik altijd weer een pluspuntje van planet, dat je je verbruikgrafieken kon zien :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:01

FireFlash

need a light?

Handig idd, nooit geweten dat ik nog zoveel download per maand :*)

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:21
hehe handig... :) wist niet dat ik zoveel GB's heb gedownload...

Ik vraag me af wat dit nou betekend (die /32): 213.xx.xxx.167/32

[ Voor 40% gewijzigd door koos.d op 01-03-2003 21:10 ]

Verwijderd

zeker handig jah! als ik mn statisstieken vergelijk met die van DU-METER dan komen ze overigens niet overeen....maar aangezien de teller van xs4all minder aangeeft lijkt me dat geen probleem :)

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Hey leuk, xs4all rules! Maar met DU meter kan je deze gegevens ook boven water krijgen (echter zonder die mooie grafiekies...).

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DeXToR_122 schreef op 01 March 2003 @ 21:07:
Ik vraag me af wat dit nou betekend (die /32): 213.xx.xxx.167/32

/32 = subnetmask
Beun_de_Haas schreef op 01 March 2003 @ 21:11:
Hey leuk, xs4all rules! Maar met DU meter kan je deze gegevens ook boven water krijgen (echter zonder die mooie grafiekies...).

Niet als je, zoals wij, via een router (in ons geval Alcatel SpeedTouch HomePro) verbonden zit.

[ Voor 46% gewijzigd door blackd op 01-03-2003 21:13 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
Handig, en duidelijk, beter dan de bekende www.xs4all.nl/~user/statistics waarvan je zelf de .stats file moest aanmaken :P

• koos.d
  • Laatst online: 20:21
ok bedankt! weer wat geleerd :)

• oscardt
yGiDoRp schreef op 01 maart 2003 @ 21:11:
hey thanks voor de info :).

code:
1
2
3
4
5
6
7
VERBRUIKSTATISTIEKEN ADSL Fast abonnement

Periode      Upstream       Downstream
2003         39.434 GB      104.770 GB
januari      22.548 GB       48.603 GB
februari     16.835 GB       53.321 GB
maart         0.050 GB        2.846 GB

het valt me nog mee trouwens 8)
Je hebt in 1 dag al 2.8 gb gerealiseerd, en de dag is nog niet eens om. Das best veel. Je hebt zeker adsl-fast.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:21
DeXToR_122 schreef op 01 March 2003 @ 21:13:
ok bedankt! weer wat geleerd :)
/xx is het aantal bits wat op 1 staan in het subnet mask. /24 is dus hetzelfde als 255.255.255.0 en /32 zal dus 255.255.255.255 zijn :)

Maar nu XS4All zichtbaar kan zien hoeveel je verbruikt, zouden ze nu dan ook beter op hun FUP gaan controleren? Oftewel: grootverbruikers gaan inseinen (of erger) ?

• eborn
Oscar538 schreef op 01 maart 2003 @ 21:20:
Je hebt in 1 dag al 2.8 gb gerealiseerd, en de dag is nog niet eens om. Das best veel. Je hebt zeker adsl-fast.
;)

• Icey
Oscar538 schreef op 01 March 2003 @ 21:20:
[...]

het staat er zelfs bij ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Icey op 01-03-2003 21:26 ]

• eborn
yGiDoRp schreef op 01 March 2003 @ 21:11:
het valt me nog mee trouwens 8)
Jij hebt iig gewonnen ;) Ik zit een tiental GB's lager. Maar ja, ik heb ook maar Basic he... :P

• blackd
  • Niet online
eborn schreef op 01 March 2003 @ 21:22:
/xx is het aantal bits wat op 1 staan in het subnet mask. /24 is dus hetzelfde als 255.255.255.0 en /32 zal dus 255.255.255.255 zijn :)
Mooi tabelletje:
http://kundinfo.telia.net/registry/ip13.html
Maar nu XS4All zichtbaar kan zien hoeveel je verbruikt, zouden ze nu dan ook beter op hun FUP gaan controleren? Oftewel: grootverbruikers gaan inseinen (of erger) ?
Moeten ze eerst een vaste grens van die oh-zo-wazige FUP vaststellen en IMHO ook effe naar de gebruikers communiceren.

• oscardt
Icey schreef op 01 March 2003 @ 21:24:
[...]

het staat er zelfs bij ;)
oops |:( |:( beter lezen de volgende keer.

[ Voor 22% gewijzigd door oscardt op 01-03-2003 21:27 ]

• eborn
Icey schreef op 01 March 2003 @ 21:24:
Nog leuker voor de webmensen odner ons, copy past, en je heb een mooi plaatje met live stats die je op je website kunt gebruiken :P
Ik denk niet dat je er zomaar bij kan toch? Anders zou ik door alleen de link aan te passen de gegevens van elke gebruiker kunnen zien :)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Oscar538 schreef op 01 March 2003 @ 21:20:
[...]

Ja ik heb inderdaad een FAST abotje.

Ik heb gisteravond voordat ik ging slapen mijn news proggie (GrabIt) aangezet en die heeft die 2,8 gieg naar binnengehaald. Moet ook af en toe gebeuren ;)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• eborn
blackd schreef op 01 maart 2003 @ 21:25:
Moeten ze eerst een vaste grens van die oh-zo-wazige FUP vaststellen en IMHO ook effe naar de gebruikers communiceren.
Zover ik weet heeft Chello dat ook nooit gedaan (althans, niet officieel). Maar er worden wel mensen terug naar 5 GB per maand gezet :P Nou verwacht ik niet dat XS4All moeilijk doet over 40GB per maand. Maar toch...

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52

beany

Meeheheheheh

Dit zou een voorbereiding van xs4all kunnen zijn om het dataverkeer enigsinds te gaan beperken. Tot nu toe hadden wij de smoes 'ikke niet kunnen zien hoeveel ikke op en neer laad'. Dat feest is dus nu echt voorbij...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

[b][message=17153076,noline]
[/nohtml]
Niet als je, zoals wij, via een router (in ons geval Alcatel SpeedTouch HomePro) verbonden zit.
:? Zo zit ik ook verbonden, en heb gewoon mijn totals onder DU meter...

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:57

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

mijn DU meter is stuk, de totals zijn bij xs4all net iets lager dan bij DU :P
maar is idd wel makkelijk dat je het nu ook bij xs4all zelf allemaal kan zien!

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• blackd
  • Niet online
eborn schreef op 01 March 2003 @ 21:27:
Zover ik weet heeft Chello dat ook nooit gedaan (althans, niet officieel). Maar er worden wel mensen terug naar 5 GB per maand gezet :P

Vreemd, het lijkt mij niet meer dan logisch dat wanneer je actief controleert op teveel dataverkeer, dat je dan ook een grens kenbaar maakt aan de klant... Nouja, time will tell ;)
Beun_de_Haas schreef op 01 March 2003 @ 21:29:
[...]

:? Zo zit ik ook verbonden, en heb gewoon mijn totals onder DU meter...

Dat zijn dan de totals van die enkele PC. Wij hebben hier minimaal 5 PC's die redelijk constant in verbinding staan met Internet, via die router. Het enige punt waar je het dataverkeer kunt meten, is dus op die router. Dat is geloof ik ook wel mogelijk, maar dan moet je weer ingewikkeld gaan doen enzo :o

[ Voor 38% gewijzigd door blackd op 01-03-2003 21:32 ]

• eborn
blackd schreef op 01 maart 2003 @ 21:31:
Vreemd, het lijkt mij niet meer dan logisch dat wanneer je actief controleert op teveel dataverkeer, dat je dan ook een grens kenbaar maakt aan de klant... Nouja, time will tell ;)
Ach, Chello is wel vaker vreemd ;) Zoals ik al zei, ik verwacht (en hoop) dat xs4all zich niet met dat soort praktijken in gaat laten.

Ik zou het op zich nog wel grappig vinden als je de reverse lookup van je ip-adres ook nog echt zou kunnen veranderen. Op dit moment is wel het hele veld met je hostname editable, maar zodra ik mijn echte domeinnaam invul gaat 't mis :)

• blackd
  • Niet online
eborn schreef op 01 March 2003 @ 21:39:
Ik zou het op zich nog wel grappig vinden als je de reverse lookup van je ip-adres ook nog echt zou kunnen veranderen. Op dit moment is wel het hele veld met je hostname editable, maar zodra ik mijn echte domeinnaam invul gaat 't mis :)

Hmm, wij hebben hier een custom hostname bij XS4ALL (wie niet ;)) en een domeinnaam. Vraag ik me af of wij vanaf die domeinnaam kunnen gaan surfen. Oftewel: hostname.xs4all.nl vervangen door domainname.nl.

• Icey
Ik heb iets moois in elkaar gedraaid... als je het het html documentje locaal opend (dus op je eigen computer) dan krijg je een mooi overzicht van wat je toaal heb, en alles op een rijtje per maand... hoef je niet iedere keer te klikken :P

Wiet niet presies hoe het verder werkt, volgens mij werkt het niet als je het ergens online heb staan... woa, probeer het uit :P

http://www.xs4all.nl/~icey/got/stats.zip

(ga er nog een layout omheen bouwen denk ik, en nog wat leuke shit, en in ieder geval de teksten duidelijker maken zodat je goed kan zien welke maand het is :P maarjah, dat komt later wel :P

belangrijk, mijn username veranderen voor die van je zelf natuurlijk ;)

edit: kom erachter dat het niet echt lekker werkt, je moet ingelogd zijn op de service pagina's. dan open je op je eigen pc mijn brouwsel, en heb je een mooi overzicht...

wja, minder leuk dan ik hoopte ...

[ Voor 39% gewijzigd door Icey op 01-03-2003 21:57 ]

• Jan Jaap
  • Laatst online: 20:02
Uit de ADSL FAQ:
In de tweede plaats is er een duidelijk technisch argument om niet tot absolute limieten over te willen gaan. Overal ter wereld schakelen breedbandproviders over op een nieuwe generatie netwerkapparatuur, die in plaats van megabytes per seconde, gigabytes verkeer per seconde kan verwerken. Dergelijke apparatuur is volstrekt niet geschikt om individueel verkeer bij te houden; daar gaan de processen veel te snel voor. Je kunt alleen met steekproeven werken, om -wat wij noemen- *extreem gebruik* eruit te filteren. XS4ALL vindt het haar plicht als provider om toekomstvaste en snelle systemen te gebruiken, waarmee we onze abonnees een zo eerlijk mogelijk aanbod kunnen doen.
En nu ineens wel dataverkeer meten :?
Beetje vaag..

• PolarBear
  • Niet online
Hmmm hij doet het even niet ofzo:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, nsabeheer@xs4all.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.27 Server at service-test.xs4all.nl Port 443
Lama hij doet het al weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door PolarBear op 01-03-2003 22:11 . Reden: fixed ]

• oscardt
Super__Nerd schreef op 01 maart 2003 @ 22:05:
Uit de ADSL FAQ:

[...]

En nu ineens wel dataverkeer meten :?
Beetje vaag..
Ja dat had ik ookal gelezen, vond het ook nogal tegenstrijdig. Maar ik vind dit ook wel een stukje service wat xs4all bied. Alleen moeten ze er geen consequenties aan gaan verbinden 8).

[ Voor 34% gewijzigd door oscardt op 01-03-2003 22:09 ]

• oscardt
Misschien kan dit nieuwe service centre nog niet zoveel aanvragen aan:? . Aan de link te zien is het nog in test fase.

[ Voor 77% gewijzigd door oscardt op 01-03-2003 22:14 ]

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
Jongens, discussieren is goed; het posten van je resultaten niet. Dan wordt het zo'n opsomtopic, en het draagt ook niets bij ;)

Vandaar dat ik een aantal reply's getrashed heb :)

• PolarBear
  • Niet online
Ik heb de onderstaande opties, mis ik iets of is eigenlijk alleen het verbruik nieuw ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
LOGIN GEGEVENS
Ingelogd als PolarBear

SERVICE
Adresgegevens
XS4ALL nieuwsbrief 
XS4ALL marktonderzoek 
Ondersteuning 

E-mail automatisch laten doorsturen 
E-mailbeantwoorder 
easyM@il GSM e-mail notificatie 
POP-mailboxen en E-mailaliassen
Spamfilters 

ADSL
Verbruikstatistieken 
Hostnaam 

PRIVACY & VEILIGHEID
Wachtwoord ********
Homepage beschrijving 
Maak uw homepage zichtbaar 
Domain editor  
Inbel-filter 

SOFTWARE VOOR PRIVACY & VEILIGHEID
Microsoft Windows Win 95, Win 98, Win 2000, Win NT, Win XP
Apple Macintosh vanaf Macintosh II
UNIX / LINUX / DOS

• scorpie

scorpie

Supra Addict

klik rechts naast Verbruikstatistieken :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mwah, handig is het wel, bruikbaar... ik betwijfel het. Overigens had ik al eenzelfde functionaliteit in mijn (Freesco) routertje zitten, die veel preciezer is. :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• PolarBear
  • Niet online
Scorperito schreef op 01 March 2003 @ 22:21:
Dat bedoel ik dus :)
s dat het enigste dat toegevoegd is ?

• scorpie

scorpie

Supra Addict

PolarBear schreef op 01 March 2003 @ 22:36:
[...]

Dat bedoel ik dus :)
s dat het enigste dat toegevoegd is ?
uuuh ja, dat is het enige (sorry, had je vorige post een beetje met 1 oog gelezen :))

• Dennahz
  • Laatst online: 23:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Mm best wel handig zulke features jammer dat Chello niet zoeits heeft. Maar wat niet is kan nog komen :)

Twitter

• miss_bleu
  • Laatst online: 12-02-2025
Oe heeeeel handig dit

k mag wel zeggen dat hier erg blij mee ben :)

[ Voor 54% gewijzigd door miss_bleu op 02-03-2003 11:27 ]

• eborn
En er gaan natuurlijk in de nieuwsgroepen nu alweer veel 'geruchten' over een nieuwe FUP regeling. Ik denk dat Demon er dan heel veel (voor hun vervelende) klanten bij gaat krijgen :) Het valt me aan de andere kant ook wel op hoeveel mensen er zulke enorm 'lage' hoeveelheden dataverkeer hebben. Je leest al van verschillende kanten dat er zat mensen met 'maar' 1 - 5 GB per maand zijn, zelfs gebruikers van een Fast abonnement.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

eborn schreef op 02 March 2003 @ 15:09:
Het valt me aan de andere kant ook wel op hoeveel mensen er zulke enorm 'lage' hoeveelheden dataverkeer hebben. Je leest al van verschillende kanten dat er zat mensen met 'maar' 1 - 5 GB per maand zijn, zelfs gebruikers van een Fast abonnement.
Nou, daar ben ik er dus één van. En inderdaad, ik denk dat sommige gebruikers nu veel meer zullen gaan downloaden. Normaal deed ik het altijd vrij rustig aan. Geen streaming radio via internet luisteren, en nog meer van dat soort dingen. Omdat m'n router elke 4GB (32 bit unsigned integer dus) z'n trafficcounter reset, had ik er nooit echt een goed beeld van hoeveel ik eigenlijk download. Ik had altijd het idee dat ik ergens rond de 30GB per maand downloadde, maar dat bleek dus nog geen 8GB te zijn.

Nu merk ik bij mezelf al dat ik gewoon veel minder rustig doe met downloaden. Vannacht begonnen Gentoo-distfiles binnen te slurpen en te syncen en dat soort onzin. En ja, 'k luister al de hele dag online radio etc. Het zou me absoluut niet verbazen als m'n traffic vanaf nu rond de 70 tot 80GB per maand komt te liggen. Natuurlijk vrij redelijk gezien de prijs die ik per maand voor m'n verbinding betaal, maar het drukt denk ik aardig de winst die ze op mij als user hadden.

Natuurlijk, voor veel gebruikers zal dit niet gelden, maar ik denk toch dat XS4ALL zichzelf keihard in de vingers snijdt door trafficstats zo zichtbaar te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door intoxicated op 02-03-2003 15:22 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Orac
  • Laatst online: 20:42

Orac

Ik mis je papa.

Ondersteuning voor "Bits of Freedom" heb ik ook aangezet. Had ik ook niet eerder gezien.

• eborn
voxx schreef op 02 March 2003 @ 15:28:
Ondersteuning voor "Bits of Freedom" heb ik ook aangezet. Had ik ook niet eerder gezien.
In het oude service center stond het al wel vermeld.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Overigens, iets wat me toevallig net opviel op de site van DSLTV:
Dataverkeer
De proef met DSL-TV staat open voor iedereen in Nederland met een breedband internetverbinding. Deelname aan de proef is gratis. Door te kijken naar DSL-TV veroorzaak je wel dataverkeer via je verbinding. Kijk je niet via een XS4ALL-verbinding? Dan gelden de eventuele limieten van het abonnement bij je eigen provider. Die kan je daarover informeren.

XS4ALL hanteert het principe 'fair use' voor de abonnementen Basic en Fast ADSL. Als je geregeld een uurtje naar DSL-TV kijkt, blijf je gewoon binnen de fair use.
"Geregeld een uurtje" kijken naar een stream van 768kbps klinkt als een vrij kleine hoeveelheid data. En ze hebben het dus niet expliciet over "als je elke dag een paar uur kijkt". Erg vervelend, dat XS4ALL nou nooit eens duidelijk zegt wat wèl en wat niet onder de FUP valt. Zeker als ik nu op Usenet de speculaties allemaal lees (die natuurlijk ook grotendeels uit de grote duim komen, maar toch, dit soort kleine dingetjes doen me altijd twijfelen).

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• eborn
intoxicated schreef op 02 maart 2003 @ 15:22:
Nou, daar ben ik er dus één van. En inderdaad, ik denk dat sommige gebruikers nu veel meer zullen gaan downloaden. Normaal deed ik het altijd vrij rustig aan. Geen streaming radio via internet luisteren, en nog meer van dat soort dingen. Omdat m'n router elke 4GB (32 bit unsigned integer dus) z'n trafficcounter reset, had ik er nooit echt een goed beeld van hoeveel ik eigenlijk download. Ik had altijd het idee dat ik ergens rond de 30GB per maand downloadde, maar dat bleek dus nog geen 8GB te zijn.
Dat is waar, maar mensen die weinig nodig hebben zullen nu echt niet allemaal slurp-eenden worden :)
Nu merk ik bij mezelf al dat ik gewoon veel minder rustig doe met downloaden. Vannacht begonnen Gentoo-distfiles binnen te slurpen en te syncen en dat soort onzin. En ja, 'k luister al de hele dag online radio etc. Het zou me absoluut niet verbazen als m'n traffic vanaf nu rond de 70 tot 80GB per maand komt te liggen. Natuurlijk vrij redelijk gezien de prijs die ik per maand voor m'n verbinding betaal, maar het drukt denk ik aardig de winst die ze op mij als user hadden.
Ik weet niet welke verbinding je hebt, 'ook' Fast?
Natuurlijk, voor veel gebruikers zal dit niet gelden, maar ik denk toch dat XS4ALL zichzelf keihard in de vingers snijdt door trafficstats zo zichtbaar te maken.
Ik denk het niet, omdat ze nu ook de echte grootverbruikers kunnen gaan aanpakken. Een kleine quote uit één van de berichten uit de newsgroup:
> Ik hoop niet dat door het beschikbaar maken van deze data xs4all een stap
> verder gaat: de fair use pol. een 'concretere' vorm geven.

Alles op z'n tijd. Eerst maar eens zorgen dat deze statistieken werken
en over het algemeen mensen vertrouwen hebben in de inhoud van de data.
Zodra dat allemaal goed lijkt en mensen ermee hebben kunnen spelen
kan ik me goed voorstellen dat we zullen aangeven wat wel en niet fair is.
Je kan dan zelf vrij goed in de gaten houden of je daar wel of niet binnen
blijft in een bepaalde maand.
Het zegt natuurlijk allemaal niets, maar het feit is wel dat ze het nu kunnen. Ik zit zelf ook rond de 50GB per maand met mijn Basic abonnement. Daar zitten dan wel vier pc's achter, maar dat maakt natuurlijk voor het eindresultaat niet uit. Als er straks een limiet komt voor Basic kan het voor mij best een dure grap gaan worden. Ik kan natuurlijk ook de mensen hier thuis wat manieren bij gaan brengen, maar dat is denk ik al een verloren zaak :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

eborn schreef op 02 maart 2003 @ 15:45:
[...]
Dat is waar, maar mensen die weinig nodig hebben zullen nu echt niet allemaal slurp-eenden worden :)
Uiteraard niet, maar ik had toch enige terughoudendheid m.b.t. het gebruiken van dingen die veel traffic genereren. Zo stond er een mooie firewall rule op m'n router die m'n broertje ervan weerhoudt KaZaA te gebruiken, en de dingen die ik hierboven noemde. Dat soort dingen zullen bij veel users nu toch wel wegvallen.
[...]
Ik weet niet welke verbinding je hebt, 'ook' Fast?
Ja, ook Fast. En aangezien de datalimiet bij Power ADSL à 119 euro per maand ligt op 150GB, vind ik het absoluut niet onredelijk om met mijn Fast-lijntje van 90 euro circa de helft te downloaden. Sterker nog, aangezien m'n snelheid 5 keer zo laag is dan bij Power ADSL, vind ik het zelfs niet onredelijk als ik gewoon fijn aan de 100GB zou komen te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door intoxicated op 02-03-2003 15:51 ]

- Pastor Richards @ VCPR

• eborn
intoxicated schreef op 02 March 2003 @ 15:44:
"Geregeld een uurtje" kijken naar een stream van 768kbps klinkt als een vrij kleine hoeveelheid data. En ze hebben het dus niet expliciet over "als je elke dag een paar uur kijkt". Erg vervelend, dat XS4ALL nou nooit eens duidelijk zegt wat wèl en wat niet onder de FUP valt. Zeker als ik nu op Usenet de speculaties allemaal lees (die natuurlijk ook grotendeels uit de grote duim komen, maar toch, dit soort kleine dingetjes doen me altijd twijfelen).
Speculaties van Cor Bosman kun je toch wel redelijk vertrouwen :) Verder is dit natuurlijk een leuk punt:

Bron: https://oms.xs4all.nl/adsl/vraagantwoord.php4#fairuse
Hoe houdt XS4ALL de 'fair use' bij?
XS4ALL houdt op zich geen individuele ADSL gebruikersstatistieken bij. Wel zien we in het algemeen - over het totaal van alle ADSL-klanten - een enorme toename van het dataverkeer, zowel up als down, in vergelijking met klanten die inbellen via modem of ISDN. Dat is conform onze verwachtingen. We hebben enige ervaring met breedbandinternet opgedaan in Amstelveen, waar we sinds juni 1998 110 klanten bedienen via kabelinternet. Vanuit die ervaring hebben we voor de introductie van ADSL veel extra bandbreedte ingekocht. Wij streven niet naar het bijhouden van individuele statistieken, maar naar het vaststellen van een redelijk gemiddelde. Vervolgens kun je abonnees die een factor X (bijvoorbeeld 10 keer) meer verbruiken dan dat 'redelijke' gemiddelde, op een andere manier laten betalen voor de kosten dan de 'gewone' abonnees. Dat kan zijn een tarief per extra mega of gigabyte, of overschakeling naar een ander, bijvoorbeeld zakelijk, abonnementstype waar het 'gemiddelde' hoger ligt. Op dit moment hebben we nog te weinig ervaring en te weinig betrouwbare statistieken om dat redelijke gemiddelde vast te stellen.
Maar eigenlijk spreekt dit bericht zichzelf al tegen. Ze streven niet naar het bijhouden van individuele statistieken, maar ze willen vervolgens wel abonnees die een factor X boven het 'redelijke' gemiddelde liggen daarom kunnen aanspreken. Daarvoor heb je zover ik weet toch echt weer de individuele statistieken nodig :P

Maar goed, we wachten het wel af. Veel kunnen we er toch niet aan doen ;)
En als je dan al die leuke posts leest van mensen in zweden die $ 35 voor een 10mbit verbinding betalen... zucht ;)

Verwijderd

hmm bij mij kloppen de statistieken niet :)

van elke maand een paar dagen "maar" gemonitored en de rest allemaal op 0 :)

• eborn
intoxicated schreef op 02 March 2003 @ 15:51:
Uiteraard niet, maar ik had toch enige terughoudendheid m.b.t. het gebruiken van dingen die veel traffic genereren. Zo stond er een mooie firewall rule op m'n router die m'n broertje ervan weerhoudt KaZaA te gebruiken, en de dingen die ik hierboven noemde. Dat soort dingen zullen bij veel users nu toch wel wegvallen.
Misschien. Maar als ik bij mezelf kijk heb ik eigenlijk nooit dingen echt afgeschermd (behalve qua upload omdat dat je verbinding vernietigd). En dan kloppen de statistieken bij XS4All eigenlijk nog niet helemaal, omdat mijn eigen router 1,5x zoveel aangeeft (60GB ipv 40GB). Ik denk dus dat er minstens net zoveel mensen zullen zijn die zich er al niets van aantrokken. En daar zou XS4All nu iets tegen kunnen gaan doen. Waardoor ze er uiteindelijk misschien op vooruit gaan.
Ja, ook Fast. En aangezien de datalimiet bij Power ADSL à 119 euro per maand ligt op 150GB, vind ik het absoluut niet onredelijk om met mijn Fast-lijntje van 90 euro circa de helft te downloaden. Sterker nog, aangezien m'n snelheid 5 keer zo laag is dan bij Power ADSL, vind ik het zelfs niet onredelijk als ik gewoon fijn aan de 100GB zou komen te zitten.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar is het niet zo dat snelheid in principe niet veel extra kosten met zich meebrengt? Ik weet niet hoe het zit met de overboeking bij de Power ADSL verbinding (of de bandbreedte dus ook echt beschikbaar is). Maar volgens mij is het grootste gedeelte van de kostprijs toch het dataverbruik? Misschien dat iemand met wat financiele kennis hier een antwoord op zou kunnen geven :? :)

• eborn
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 15:56:
hmm bij mij kloppen de statistieken niet :)

van elke maand een paar dagen "maar" gemonitored en de rest allemaal op 0 :)
In de niewsgroup wordt ook al gezegt dat de gegevens niet altijd kloppen. Er zijn namelijk ook wel eens wat gegevens verloren gegaan tijdens het testen. Maar bij jou is het dan wel heel extreem. Ik mis de afgelopen twee maanden ongeveer 4 dagen. Maar dat zegt natuurlijk niets over de compleetheid van de andere dagen :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Scorperito schreef op 01 March 2003 @ 22:21:
Ik zie niks staan. Ik ben ook wel benieuwd hoeveel m'n webspace + newszilla account aan verkeer verbruikt, ookal heb ik een inbelaccountje :+
Icey schreef op 01 maart 2003 @ 21:12:
Handig, en duidelijk, beter dan de bekende www.xs4all.nl/~user/statistics waarvan je zelf de .stats file moest aanmaken :P
Hmm, dat doet hier niks? Leg eens uit? :P

🌞🍃

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

DataBeest schreef op 02 maart 2003 @ 16:43:
[Knip - quote over .stats]

Icey haalt 2 dingen door elkaar. Hij heeft het namelijk over het statistiekensysteempje voor homepage-traffic:
http://www.xs4all.nl/help...faq/statistieken_faq.html

- Pastor Richards @ VCPR

• eborn
DataBeest schreef op 02 March 2003 @ 16:43:
Ik zie niks staan. Ik ben ook wel benieuwd hoeveel m'n webspace + newszilla account aan verkeer verbruikt, ookal heb ik een inbelaccountje :+
De statistieken worden alleen maar op basis van ADSL ip nummers berekend. Zonder ADSL krijg je dus ook geen statistieken te zien. Ook niet als je een normale account hebt voor bijv. Newszilla.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
eborn schreef op 02 maart 2003 @ 17:23:
[...]
De statistieken worden alleen maar op basis van ADSL ip nummers berekend. Zonder ADSL krijg je dus ook geen statistieken te zien. Ook niet als je een normale account hebt voor bijv. Newszilla.
Wee, dus inbellers mogen onbeperkt downloaden :D :+

intoxicated: In zo'n faq, had ik zelf ook op kunnen zoeken dus |:(, bedankt :)

🌞🍃

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Xs4all ruled echt :). Ik heb nu een maand een Fast abbo, en 't is super. Leuke reversed hostnames, stabiel, snel, een ping van 12ms naar m'n dozen in a'dam, en dat alles in 't oosten :P.

• eborn
jep schreef op 02 March 2003 @ 18:22:
Xs4all ruled echt :). Ik heb nu een maand een Fast abbo, en 't is super. Leuke reversed hostnames, stabiel, snel, een ping van 12ms naar m'n dozen in a'dam, en dat alles in 't oosten :P.
Reversed hostnames :? ;)

• jep

jep

eborn schreef op 02 maart 2003 @ 19:21:
[...]
Reversed hostnames :? ;)
Wijsneus :+

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nu dat er toch een topic uit is over de XS4ALL gebruikers heb ik twee vragen :) :

Ik heb thuis een ADSL fast abbo, bevalt me uitstekent. Alleen nu krijg je zo'n mooie ftp maar het adres is zo bagger, is het niet mogelijk om ipv van xs4all.nl/~hostname hostname.xs4all.nl te gebruiken? En dan bedoel ik dus niet zelf een server hosten maar via xs4all ? Zelf een server hosten is na mijn idee niet te doen? Moet je toch minimaal een 10mbit verbinding hebben ofzo?

Daarnaast heb ik problemen met mijn ip, ik ben als het ware onzichtbaar op het internet? :D. Erg fijn zou je zeggen, maar als ik een server host voor gamen of dergelijke kunnen ze die gewoon niet vinden?. Zelfs het pingen van mijn ip lukt niet.

Ik heb helemaal geen firewalls draaien, ligt dit nou aan de router(de nieuwe thompson modem) of aan xs4all? Zo ja kan deze worden uitgeschakeld?

[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 02-03-2003 21:10 ]

Mijn V&A

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

OC-Addict schreef op 02 maart 2003 @ 21:09:
Nu dat er toch een topic uit is over de XS4ALL gebruikers heb ik twee vragen :) :

Ik heb thuis een ADSL fast abbo, bevalt me uitstekent. Alleen nu krijg je zo'n mooie ftp maar het adres is zo bagger, is het niet mogelijk om ipv van xs4all.nl/~hostname hostname.xs4all.nl te gebruiken? En dan bedoel ik dus niet zelf een server hosten maar via xs4all ? Zelf een server hosten is na mijn idee niet te doen? Moet je toch minimaal een 10mbit verbinding hebben ofzo?

Daarnaast heb ik problemen met mijn ip, ik ben als het ware onzichtbaar op het internet? :D. Erg fijn zou je zeggen, maar als ik een server host voor gamen of dergelijke kunnen ze die gewoon niet vinden?. Zelfs het pingen van mijn ip lukt niet.

Ik heb helemaal geen firewalls draaien, ligt dit nou aan de router(de nieuwe thompson modem) of aan xs4all? Zo ja kan deze worden uitgeschakeld?
kun je beter een ander topic voor openen. en een beetje zoeken kan ook geen kwaad.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PipoDeClown schreef op 02 March 2003 @ 21:16:
[...]

kun je beter een ander topic voor openen. en een beetje zoeken kan ook geen kwaad.
offtopic:
Je hebt gelijk, ik ga aan de slag :)

De verbruikstatistieken zijn zeer behulpzaam voor mij, jammer dat xs4all geen schatting kan geven van het aantal GB's. Het is toch zo dat je eerst een waarschuwing krijgt en niet gelijk een rekening ?

Mijn V&A

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Voor iedereen die niet bij XS4ALL zit heb ik even een paar van die grafiekjes online gezet, inclusief een screenshotje uit het overzichtje van traffic. Zoals je ziet, niet echt de prachtige grafiekjes die je met RRDTool of MRTG tevoorschijn tovert, maar het kan ermee door :P
Kclickt allen hier :D

Voor de oplettende usert, ja, ik begin de maand goed :P

- Pastor Richards @ VCPR

• Jan Jaap
  • Laatst online: 20:02
DataBeest schreef op 02 maart 2003 @ 16:43:
[...]

[...]

Dat geldt alleen voor de webspace, is wel ergens op hun website info over te vinden.

• eborn
Naja, het klonk gewoon vreemd. Maar serieus. Kun je de reverse name van je ip adres dan wel aanpassen? Mij is dat nog nooit gelukt :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

eborn schreef op 02 March 2003 @ 22:53:
[...]
Naja, het klonk gewoon vreemd. Maar serieus. Kun je de reverse name van je ip adres dan wel aanpassen? Mij is dat nog nooit gelukt :)
Ehm... In het nieuwe service centre kan je het niet over het hoofd zien, en in het oude vind je het gewoon bij "Hostname van uw vaste ipadres". In ieder geval, nadat ik daar een leuk naampje invulde werd het gewoon een reverse DNS name.

- Pastor Richards @ VCPR

• eborn
intoxicated schreef op 02 March 2003 @ 23:01:
[...]
Ehm... In het nieuwe service centre kan je het niet over het hoofd zien, en in het oude vind je het gewoon bij "Hostname van uw vaste ipadres". In ieder geval, nadat ik daar een leuk naampje invulde werd het gewoon een reverse DNS name.
Hmm, en kon je toen ook de hele naam veranderen? :) Of alleen het gedeelte voor .xs4all.nl?

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Hopelijk gaan ze ook een optie inbouwen zodat je ipv6 hosts kan toevoegen :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 21:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

eborn schreef op 02 March 2003 @ 23:03:
[...]
Hmm, en kon je toen ook de hele naam veranderen? :) Of alleen het gedeelte voor .xs4all.nl?
Alleen het gedeelte voor de .xs4all.nl ;)

Het kan alleen wel een tijdje (dag) duren voordat het gewijzigd is.

• eborn
Vae Victis schreef op 02 March 2003 @ 23:07:
Alleen het gedeelte voor de .xs4all.nl ;)
Het kan alleen wel een tijdje (dag) duren voordat het gewijzigd is.
Ah, ok. Ik dacht al dat ik iets miste :)

Het is nu namelijk mogelijk om je hele naam te veranderen, maar je krijgt nog een foutmelding.

• eborn
Witsflow schreef op 02 maart 2003 @ 23:04:
Volgens mij waren ze daar idd naar aan het kijken :)

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

eborn schreef op 02 March 2003 @ 23:22:
[...]
Ah, ok. Ik dacht al dat ik iets miste :)

Het is nu namelijk mogelijk om je hele naam te veranderen, maar je krijgt nog een foutmelding.
Ik zie dat dat idd mogelijk is.
Was me nog niet opgevallen. Denk wel dat dat een foutje is.
Of dat die nog express niet werkt.

• jep

jep

Witsflow schreef op 02 March 2003 @ 23:04:
Waarom? Dat kun je zelf doen, voor je ip's. :)

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

jep schreef op 02 maart 2003 @ 23:55:
[...]

Waarom? Dat kun je zelf doen, voor je ip's. :)
Omdat ik geen bak heb die 24/7 aanstaat. Plus dat de nameservers van xs4all zelf waarschijnlijk iets stabieler zullen zijn :)

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 09:05
Je kan nou wel je domeinnaampje als hostname gebruiken!
Ik voerde hem net nog een keer in en kreeg dit:
Hostname voor vast IP adres gewijzigd:

Deleted 248.101.126.80.in-addr.arpa PTR server.adrenix.net.
Added 248.101.126.80.in-addr.arpa PTR adrenix.net.
Alleen wordt het dan volgens mij zoiets: adrenix.net.248.101.126.80.in-addr.arpa :(

edit:

Ha netjes! :)
Net ff lookup gedaan op deze site en daar kreeg ik dit:

248.101.126.80.IN-ADDR.ARPA domain name pointer adrenix.net

[ Voor 23% gewijzigd door Octopuz908 op 05-03-2003 13:25 ]

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Is zoiets er ook voor Quicknet / Sonera / Multikabel / Multiweb (of hoe het dan ook heet tegenwoordig)?

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09
Het is wel grappig dat ik nu stats kan zien wat ik ongeveer verbruik , maar het maakt me toch beetje "bang" ...

Ik heb voorheen zeelandnet gehad en die begonnen met globaal tellen, en toen konden we nog tussen de "headends" gratis versturen :P
Later gingen ze dat ook tellen.

Nu xs4all ook gaat testen met tellen wordt ik toch beetje bang dat ze ook naar een vaste limiet zullen overstappen, al zal die denk ik niet zo laag zijn als de 5 of 10 gieg van zeelandnet omdat velen hier ver boven zitten volgens mij :+

• Tukk
  • Laatst online: 15:35

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

intoxicated schreef op 02 maart 2003 @ 15:22:
[...]
<KNIP>

Daarentegen betaal je ook iets meer bij xs4all voor een abbo.
Ik kan veel goedkopere/snellere providers vinden. Toch blijf ik bij xs4all vanwege hun service, ze zijn open, eerlijk en ik vertrouw ze gewoon.

Dat vind ik nogal belangrijke eigenschappen voor een isp, met mij zijn er bljkbaar vele. Er is dus een markt voor....

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• NoReseth
Doordat xs4all die trafficstats nu zichtbaar maakt wordt je een stuk bewuster van het internetgebruik.

Toen ik nog zeelandnet had moest ik altijd kijken kan ik het nog wel downloaden , ga ik dan niet over mijn limiet ...

Doordat ze dit nu zichtbaar maken zullen sommigen mensen schrikken van de hoeveelheid en minder gaan downloaden, en anderen zien dat ze amper wat verbruikten en zullen meer gaan downloaden [denk ik] :+

-- edit --

maar zoals ik al eerder postte , ik vraag me nu echt af waarom xs4all dit nu doet :?

[ Voor 11% gewijzigd door NoReseth op 05-03-2003 14:08 ]

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

pvanwelt schreef op 05 March 2003 @ 14:07:
ik vraag me nu echt af waarom xs4all dit nu doet :?
Waarschijnlijk willen ze de FUP aan banden gaan leggen. Kijk maar eens op de nieuwe adsl site van xs4all:

Wat is het gemiddelde gebruik voor mijn abonnementsvorm?
Voor Lite ADSL is de datalimiet: 2 GB per maand
Voor Basic ADSL is het gemiddelde gebruik: 3 GB per maand
Voor Fast ADSL is het gemiddelde gebruik: 6 GB per maand
Voor PowerADSL is de datalimiet: 150 GB per maand

Slik :r

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
Sgt_Pepper schreef op 05 March 2003 @ 14:45:
[...]
Waarschijnlijk willen ze de FUP aan banden gaan leggen. Kijk maar eens op de nieuwe adsl site van xs4all:

Fast ADSL 6 GB per maand?? HAHAHAHAHAHA wat een grap!! Dat kan je binnen 10 uur binnen halen! Dit is absoluut niet reel!!
Kan ik als gebruiker iets doen om de kosten voor XS4ALL te beperken?
Ja, dat is mogelijk. Probeer grote downloads zoveel mogelijk buiten de piektijden (piektijden zijn tussen 18:00 en 24:00) plaats te laten vinden.
Pfff, valt mee, gewoon na 12 uur 's nacht Grab-It aanzetten >:)

[ Voor 19% gewijzigd door urk_forever op 05-03-2003 14:52 ]

Hail to the king baby!

• NoReseth
WaaaaaaaaT dit kunnen ze echt niet maken :(:(
Dat zou gaan inhouden dat over een tijdje nergens meer internet te krijgen is zonder lage limiet :'(

• Octopuz908
Waar slaat dat #$@^@#$!@ op? :(
Basic is notabene 3x zo snel als Lite en de limiet is een half keer hoger :?

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Octopuz schreef op 05 March 2003 @ 15:12:
Basic is notabene 3x zo snel als Lite en de limiet is een half keer hoger :?
Er staat heel mooi 'het gemiddelde gebruik' en niet limiet. Lees de site maar eens door. Het blijft nog een beetje vaag.

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

• NoReseth
ik kan me ook herinneren dat ik ergens heb gelezen dat het qua dataverkeer niet zou uitmaken of je basis of fast zou hebben , het enige verschil zou dus de snelheid zijn ...

basic 3GB per maand
fast 6GB per maand

klopt ook niet veel van dus.

Als ik zie dat ikzelf nu tussen de 15GB en 20GB per maand gebruik en er velen anderen zijn die misschien wel > 20GB zitten, dan vraag ik me af wat voor gevolgen dat gaat hebben ...

• Octopuz908
Sgt_Pepper schreef op 05 March 2003 @ 15:15:
[...]
Er staat heel mooi 'het gemiddelde gebruik' en niet limiet. Lees de site maar eens door. Het blijft nog een beetje vaag.
Weet ik, maar:
Abonnees die significant meer dataverkeer gebruiken dan het gemiddelde voor die abonnementsvorm kunnen een waarschuwing van XS4ALL verwachten.
Dus ik denk dat 40GB (wat de meeste wel hebben geloof ik) toch wel daaronder valt.

• NoReseth
met andere woorden op den duur ga je net zoiets krijgen als bij zeelandnet ...
te veel data == dokken :(

en alle isp's van adsl hebben een FUP, dus iedereen kan xs4all zonder probs volgen :'(

Verder vind ik het raar dat het niet uitmaakt of je het van de binaries download of dat je het van internet trekt ...
Het lijkt me voor xs4all veel voordeliger als hun binaries meer benut worden, dat hoeven ze volgens mij zelf maar 1x binnen te halen

[ Voor 42% gewijzigd door NoReseth op 05-03-2003 15:23 ]

Verwijderd

vind dit toch een beetje zuur. Had juist gekozen voor xs4all omdat ze bekend staan om kwaliteit en klantgerichtheid. Ook de verschillende kopjes dat ze alleen steekproefsgewijs gingen controleren speelde mee......

Nu nog een lite abo met 10 gig in de maand aan down + up.....hmmmmmmm

• eborn
Octopuz schreef op 05 maart 2003 @ 12:33:
Je kan nou wel je domeinnaampje als hostname gebruiken![/edit]
Ja, dat is vanaf gisteren of maandag actief. Alleen is het wel jammer dat je niet én een hostname én een reverse kunt instellen. Als ik nu mijn ip de naam van mijn eigen domein invul ben ik wel weer mijn xs4all.nl subdomein kwijt. En daar ontvang ik soms ook mail op :)

• PolarBear
  • Niet online
Ik zit nu al door de fair use policy heen. Zelfs de Chello fair use is nog ruimer (bij Basic ADSL). En in vergelijking zijn de XS4all pakketten ook niet het goedkoopst.

Verwijderd

PolarBear schreef op 06 maart 2003 @ 10:01:
Ik zit nu al door de fair use policy heen. Zelfs de Chello fair use is nog ruimer (bij Basic ADSL). En in vergelijking zijn de XS4all pakketten ook niet het goedkoopst.
nee ik vind het ook allemaal vreemd.....veel providers (vooral bbned en babyxl) komen juist met veel ruimere limieten

• NoReseth
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 10:17:
[...]

nee ik vind het ook allemaal vreemd.....veel providers (vooral bbned en babyxl) komen juist met veel ruimere limieten
Valt opzich nog wel mee, overal gebruiken ze een FUP, en geen harde limieten zover ik weet.

Bij poweradsl heb je daarintegen wel een harde limiet ,maar die is 150GB dusjah daar kom je niet zo snel aan.

Verder gebruikt cistron ook harde limieten, en verder geen providers zover ik weet,
dus elke adsl provider die een FUP gebruikt kan gewoon limieten gaan stellen,
wat denk ik ook wel gaat gebeuren :'(

• Tukk
  • Laatst online: 15:35

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Indien ze gaan zeuren over het feit dat ik een 15G per maand up/down, dan ga ik denk ik weg.

Ze zijn Anderhalf keer zo duur als bv een demon, ik ben toch gebeleven vanwege de ruime denkwijze van xs4all. Dat is de reden waarom ik bereid ben meer te betalen.

Maar.... Ik denk dat het een storm in een glas water is. Mischien hebben ze de regels zo streng opgesteld om makkelijker de echt moeilijke gevallen aan te kunnen pakken... ? :?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• NoReseth
Tukk schreef op 06 March 2003 @ 13:20:

Maar.... Ik denk dat het een storm in een glas water is. Mischien hebben ze de regels zo streng opgesteld om makkelijker de echt moeilijke gevallen aan te kunnen pakken... ? :?
Ik ben juist al overgestapt van zeelandnet op xs4all vanwege een limiet, ik hoop niet dat ze echt hard gaan optreden.

Maar als ze dat gaan doen lijkt het me logisch dat ze eerst de extreme heavy users aan zullen pakken die bijv > 50 GB in de maand gebruiken en niet de mensen die tussen de 10GB en 20GB zitten :+

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

pvanwelt schreef op 06 March 2003 @ 13:22:
[...]
Maar als ze dat gaan doen lijkt het me logisch dat ze eerst de extreme heavy users aan zullen pakken die bijv > 50 GB in de maand gebruiken en niet de mensen die tussen de 10GB en 20GB zitten :+
Maar ook 50GB zou ik een onacceptabel laag limiet vinden. Voor zover ik weet is het inderdaad zo, dat bbNed qua traffic een goedkopere oplossing is voor providers dan KPN. Maar dan nog, ik denk dat je 't als provider gewoon niet aan je klanten kan uitleggen dat een abonnement dat 40% duurder is, een datamiliet zou hebben dat 3 keer zo hoog is. Een limiet voor Fast zou wat mij betreft op tenminste 80GB moeten komen.

Edit: Ben ik overigens de enige waarbij de traffictellers sinds gistermiddag niet meer zijn ge-update?

[ Voor 11% gewijzigd door intoxicated op 06-03-2003 14:07 ]

- Pastor Richards @ VCPR

• Octopuz908
intoxicated schreef op 06 maart 2003 @ 13:27:
Edit: Ben ik overigens de enige waarbij de traffictellers sinds gistermiddag niet meer zijn ge-update?
Bij mij ook dus je bent niet de enige :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Octopuz schreef op 06 March 2003 @ 15:40:
[...]
Bij mij ook dus je bent niet de enige :)
Vreemd overigens, een kennis van me heeft namelijk wel stats van vandaag. 'k Zal XS4ALL er eens over mailen als dit nog een tijdje duurt.

- Pastor Richards @ VCPR

• PolarBear
  • Niet online
intoxicated schreef op 06 maart 2003 @ 15:45:

[...]
Vreemd overigens, een kennis van me heeft namelijk wel stats van vandaag. 'k Zal XS4ALL er eens over mailen als dit nog een tijdje duurt.
This nog een test dus ik zou je nog nergens druk om maken voorlopig.

Verwijderd

hmm kijk ook eens op: http://www.xs4all.nl/adsl/faq.php#fairuse9

Krijgen Basic en Fast ADSL ook een datalimiet?
Op dit moment (februari 2003) is dat nog niet besloten. XS4ALL wil zich beperken tot een fair-use-policy indien het hiermee mogelijk blijkt het totaal aan dataverkeer te beheersen.

Lijkt me dus nog niet iets om je echt zorgen om te maken :)

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

[...]

Lijkt mij waarschijnlijker dat ze daar paar 0len zijn vergeten.
en dat het basic/fast respectievelijk 30/60 zou moeten zijn.
En dat is het gemm. niet iedereen zit veel te downloaden.

Dat is wat ik er van denk.

• TigZ
  • Laatst online: 20-05 21:48

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Statistieken zijn idd leuk, maar het werkt bij mij niet goed. Ik heb een power en een fast adsl abbo onder dezelfde gebruikersnaam.

Bij de fast adsl krijg ik statistieken die opzich goed lijken. Bij de power adsl klopt er totaal niets van. Ik heb over 2003 een upload van 2.927 GB en een download van 0.023 GB :?

Nu is het niet zo dat ik hele dagen aan het downloaden ben met mijn poweradsl verbinding maar dit is wel extreem weinig.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Verwijderd

...Volledig overbodig zie ik nu....

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 01:03 . Reden: overbodig ]

Verwijderd

PolarBear schreef op 06 March 2003 @ 16:11:
[...]

This nog een test dus ik zou je nog nergens druk om maken voorlopig.
Ja, en die als het goed is wordt ingevoerd eind 1e kwartaal 2003 dus over 6 weken al!
Ofwel: gaat XS4ALL ons nu ook al naaien zoals Chello en sommige van die andere k*tproviders doen??
Ik vind dit echt belachelijk! WEER een provider die weer zit te sleutelen aan van alles en nog wat :(
Pagina: 1 2 Laatste