[ONETELNET]ver over de 50 uur, maar toch geen extra kosten!?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:26
We hebben sinds een paar maand onetelnet (50 uren pakket voor 25 euro), maar afgelopen maand zijn we volgens mij echt VER over de 50 uur gegaan. Bijna dagelijks een uur of 3 ofzo, zelfs een dag bijna 10 uur vanwege werkzaamheden aan de website.
Ik had verwacht dat we een flinke rekening zouden krijgen, maar ik heb zojuist op de site van onetelnet gekeken naar de laatste rekening, en die staat netjes op 25 euro :?

Heb ik me gewoon zwaar verrekend, of zijn er meer gebruikers die dit zelfde 'probleem' hebben? Ik ga het maar niet uitproberen door nog langer te internetten, maar zoals het nu gaat vind ik het niet erg >:)

Wat trouwens wel irritant is, is dat op de rekening niet staat hoeveel uur er geinternet is. Ik neem aan dat de eventuele extra kosten direct worden verrekend, want naar mijn mening kunnen ze het niet maken om over een paar maand ineens alle extra kosten op 1 rekening te prakken.

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenTheStig op 01-03-2003 17:04 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Als ik jou was zou ik het niet gaan 'uitproberen', het kan zijn dat ze gewoon de rekeningen niet up-to-date houden en dat je over een maandje of 3 opeens de volle pond moet gaan betalen..

$$$ :)

Verwijderd

BoKToR schreef op 01 March 2003 @ 16:56:
We hebben sinds een paar maand onetelnet (50 uren pakket voor 25 euro), maar afgelopen maand zijn we volgens mij echt VER over de 50 uur gegaan. Bijna dagelijks een uur of 3 ofzo, zelfs een dag bijna 10 uur vanwege werkzaamheden aan de website.
Ik had verwacht dat we een flinke rekening zouden krijgen, maar ik heb zojuist op de site van onetelnet gekeken naar de laatste rekening, en die staat netjes op 25 euro :?

Heb ik me gewoon zwaar verrekend, of zijn er meer gebruikers die dit zelfde 'probleem' hebben? Ik ga het maar niet uitproberen door nog langer te internetten, maar zoals het nu gaat vind ik het niet erg >:)
rekening komt altijd een maand later.

• JeroenTheStig
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 17:03:
[...]

rekening komt altijd een maand later.
ja idd, maar volgens mij zitten we al maanden over de 50 uur... En tot nu toe hebben we 5 keer een rekening van 25 euro gehad, terwijl we volgens mij al vanaf het begin er overheen zitten..

Verwijderd

ze zijn met een nieuwe administratie systeem bezig. Wees niet bang het komt wel :>

Verwijderd

Had ik dus ook. Ze hebben nooit iets extra's gerekend. Totdat ik mijn abonnement had opgezegd. Ik kreeg 3 maanden daarna een rekening van 30 euro ofzo, dat was voor die extra uren.

Ze hadden nu een nieuw systeem waar ze wel die extra uren konden zien. Ik heb het geld terug laten boeken en tot nu toe heb ik niks meer gehoord...

Oppassen dus...

• JeroenTheStig
hmm ja, ik heb zojuist nog een oude topic over onetel gelezen, en dat ziet er niet best uit. Ik ga dit abonnement ook opzeggen, omdat we in mei adsl hebben. Misschien is het handig om dan direct de automatische machtiging te laten blokkeren?

Verwijderd

Ja, dat zou ik wel doen. Lees anders even de voorwaarden door van onetelnet.
Ik heb met ze gemaild (want je krijgt ze niet aan de lijn). Heb gezegd dat ik NIKS op hun facturen iets heb terug gezien over extra uren. De facturen heb ik netjes betaald en mijn abonnement opgezegd. Naar mijn mening hebben ze dus niks meer met mij te maken, want ik heb mijn verplichtingen gedaan. Hadden ze die extra uren maar op hun facturen moeten zetten. Daar hadden ze niks meer op te zeggen, want op DIE mail reageerden ze niet meer.

Verwijderd

Ik heb nog steeds ruzie met onetel. Is een heel lang verhaal maar komt hier op neer:

eerste maand (maart vorig jaar) wordt er 40 euro teveel afgeboekt. Ik bellen, schrijven enz enz.

Het geld is 3 dagen geleden teruggestort. bijna jaar later dus. Leuk detail, ik heb al maanden geen onetel meer, heb geld teruggeboekt en rekening geblokkeerd. Nu krijgen ze dus weer geld van mij, benieuwd hoe ze dat op gaan lossen......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 17:18:
Ja, dat zou ik wel doen. Lees anders even de voorwaarden door van onetelnet.
Ik heb met ze gemaild (want je krijgt ze niet aan de lijn). Heb gezegd dat ik NIKS op hun facturen iets heb terug gezien over extra uren. De facturen heb ik netjes betaald en mijn abonnement opgezegd. Naar mijn mening hebben ze dus niks meer met mij te maken, want ik heb mijn verplichtingen gedaan. Hadden ze die extra uren maar op hun facturen moeten zetten. Daar hadden ze niks meer op te zeggen, want op DIE mail reageerden ze niet meer.
geloof me, onetel is HEEL selectief in het reageren op brieven, telefoontjes/mailtjes enz. Als het te moeilijk wordt reageren ze gewoon niet. En zelfs als je een ondertekende brief in huis hebt dat je gelijk hebt, kan je 7 maanden op je geld wachten

• JeroenTheStig
hmm... klinkt erg leuk allemaal, dat zal een enorme domper zijn als dat gaat gebeuren als ik straks m'n abonnement op ga zeggen. Tot nu toe erg tevreden met alles, maar we moeten Onetel straks voor zijn >:)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
BoKToR schreef op 01 March 2003 @ 17:11:
Misschien is het handig om dan direct de automatische machtiging te laten blokkeren?
Waarom zou je dat doen? Je weet dat het je extra geld kost als je meer dan 50 uur per maand internet en je weet dat als die kosten niet meteen worden verrekend dat ze later vast wel worden verrekend. Als je weigert te betalen, kan het alleen maar escaleren en dat voor enkele tientallen €'s ?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• JeroenTheStig
pven schreef op 01 March 2003 @ 17:38:
[...]

Waarom zou je dat doen? Je weet dat het je extra geld kost als je meer dan 50 uur per maand internet en je weet dat als die kosten niet meteen worden verrekend dat ze later vast wel worden verrekend. Als je weigert te betalen, kan het alleen maar escaleren en dat voor enkele tientallen €'s ?
Normaal gesproken horen die extra kosten direct op de facturen te staan. Ik bedoel, KPN komt toch ook niet 4 maanden later nog eens met de telefoonkosten die ik gemaakt heb in de vorige 4 maanden?
Ik vind het niet kunnen als ze straks met alle extra kosten van het afgelopen half jaar komen. 1 keer 120 euro kom vele malen harder aan dan 6 keer 20 euro.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je inderdaad een principe-kwestie van maakt, gewoon je poot stijf houden...

Verwijderd

BoKToR schreef op 01 March 2003 @ 17:42:
[...]

Normaal gesproken horen die extra kosten direct op de facturen te staan. Ik bedoel, KPN komt toch ook niet 4 maanden later nog eens met de telefoonkosten die ik gemaakt heb in de vorige 4 maanden?
Ik vind het niet kunnen als ze straks met alle extra kosten van het afgelopen half jaar komen. 1 keer 120 euro kom vele malen harder aan dan 6 keer 20 euro.
normaal gesproken ?? het is meer iets wat de meeste bedrijven doen. Maar niet allemaal dus. iig onetel niet.

Blokeren lijkt me niet slim. of je moet een paar honderd euro aan een of ander incassoburo willen betalen

Verwijderd

Blokeren lijkt me niet slim. of je moet een paar honderd euro aan een of ander incassoburo willen betalen
Normaal sturen ze eerst een brief.

Verwijderd

eindelijk mn formuliertje weer eens gevonden waar mn klantnr enzo opstonden :p

kheb dus ook maar eens gekeken bij die telefoonrekeningen van onetel afgelopen tijd
vond het al gek dat er rekeningen van 110+ euro kwamen laatste 2 maanden... zat al minder op internet en nog erover heen... is dus me zusje met der klote mobiel geweest >:)

naja anyway.. ik heb van 23-08-2002 t/m 22-9-2002 extra kosten gemaakt (naast die 100 uur) voor 25 euro... schijnbaar

en verder niets

moet ik me hie dan zorgen om gaan maken? niet dat ook IK zometeen een rekening van het restant ga krijgen wat dan over een jaartje opeens 15x 20 euro ofzo is :/

voor mn eigen gevoel & weten ga ik toch echt over mn 100 uur heen

Verwijderd

Ik vind het maar triest hoor. We krijgen amper een precieze specificatie van de gemaakte kosten. Ze schrijven maar wat geld af. Ik heb het iig laten terugboeken.

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15

headout

Oi oi!

BoKToR schreef op 01 maart 2003 @ 16:56:
Ik neem aan dat de eventuele extra kosten direct worden verrekend, want naar mijn mening kunnen ze het niet maken om over een paar maand ineens alle extra kosten op 1 rekening te prakken.
Dat kunnen ze blijkbaar wel maken: Topic

Verwijderd

hmm ok, het kan dus zijn dat zodra je ermee stopt je iets van die extra kosten krijgt.

Maar wat ik dus gewoon iedereen aanraad: ALS je ermee stopt.. zorg dan dat je ALLE rekeningen van OneTel ergens apart bijdehand houd voor het geval ze ermee komen. Dan kun je iig zeggen dat jij niets van die kosten weet en er niets van betaald. Dit zal waarschijnlijk ook voldoende bewijs zijn zou er een deurwaarder oid aan te pas komen aangezien je kunt nawijzen dat die kosten nergens op de factuuur staan (dat hoort er dan immers op)

Ik ben iig van plan die online telefoonrekeningen gewoon even in een mapje op te slaan, en die iig te bewaren naast de per post gestuurde facturen
Pagina: 1