Toon posts:

[win98] Beveiliging van Toshiba

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Staat hier een Toshiba Satellite 4060 XCDT, waarop ik win98 SE wou installeren. Ding geeft echter aan dat besturingssysteem niet bij de laptop is geleverd en daarom niet mag worden geïnstalleerd.

Weet iemand of deze beveiliging is te omzeilen? Kan in de bios niks fatsoenlijks vinden. Zou updaten helpen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

heb op werk veel toshiba satelietjes staan maar wat jij nu zegt heb ik nog nooit meegemaakt. installeer trouwens ook alleen windows2000/xp. Ga us kijken bij Toshiba zou ik zeggen.... wel vaag dat een hardware fabrikant je gaat verbieden wat je wel/niet op je eigen hardware mag installeren...het moet niet nog gekker worden.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

die versie van windows 98 is (zeer waarschijnlijk) een of andere OEM versie die alleen op 1 bepaalde type pc's mag, en dus niet op deze laptop bijvoorbeeld.
Je moet dus een andere versie hebben.
omzeilen is illegaal

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Is een "beveiliging" van MS, niet van Toshiba. Waarschijnlijk heb je een upgrade versie van 98SE. BIOS heeft er geen donder mee te maken.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanx mensen... ik ga es kijken of ik een andere win98 versie op kan trommelen...

stom trouwens dat ik daar niet zelf opgekomen ben... dat het gewoon een M$ beveiliging is |:(

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 20:33:
Ok, thanx mensen... ik ga es kijken of ik een andere win98 versie op kan trommelen...

stom trouwens dat ik daar niet zelf opgekomen ben... dat het gewoon een M$ beveiliging is |:(
offtopic:
wat voor een beveiliging :?
M$ ken ik niet, maar als dat een flame richting Microsoft is, waarom wil je dan Windows installeren :?

Verwijderd

Erkens schreef op 01 March 2003 @ 20:38:
[...]

offtopic:
wat voor een beveiliging :?
M$ ken ik niet, maar als dat een flame richting Microsoft is, waarom wil je dan Windows installeren :?
een beveiling in de windows software die er voor zorgt dat die specifieke cd alleen geinstalleerd kan worden op de pc waar hij bij hoort. staat heel duidelijk uitgelegd op http://www.computist.com/news/messages/163.html

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 20:56:
[...]

een beveiling in de windows software die er voor zorgt dat die specifieke cd alleen geinstalleerd kan worden op de pc waar hij bij hoort. staat heel duidelijk uitgelegd op http://www.computist.com/news/messages/163.html
ik doelde op die "M$ beveiliging" ;)

Verwijderd

Erkens schreef op 01 March 2003 @ 21:17:
[...]

ik doelde op die "M$ beveiliging" ;)
ik ook. die beveiliging, die er dus voor zorgt dat een bepaalde versie van windows alleen op de pc kan worden gezet waar hij bij hoort, zit erin omdat de oem's dat moeten van microsoft.

[zeik]
en dan is er natuurlijk altijd de algemene beveiliging: met een oem versie kun je nooit updaten.
[/zeik]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 21:54:
[...]

ik ook. die beveiliging, die er dus voor zorgt dat een bepaalde versie van windows alleen op de pc kan worden gezet waar hij bij hoort, zit erin omdat de oem's dat moeten van microsoft.

[zeik]
en dan is er natuurlijk altijd de algemene beveiliging: met een oem versie kun je nooit updaten.
[/zeik]
WOS Policy
Gaarne weer ontopic verder :).

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 21:54:
[...]

[zeik]
[/zeik]
*zucht* ik was offtopic gegaan vanwege die flamende $ ;)
Compubiter schreef op 01 March 2003 @ 21:55:

[...]
WOS Policy
Gaarne weer ontopic verder :).
kwil niet vervelend zijn maar hier gaat het toch ook over, die beveiliging.
ik wist btw niet dat dat over die $ in de faq stond :X
daarnaast was het solved, en dus kan het topic rustig afzakken nu :)
Pagina: 1