Toon posts:

major netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,
kheb nog al een vrij groot probleem met mijn internet verbinding:

ik zit bij @home en heb 2 internet aanlsuitingen de A en B computer

mijn probleem:
1. Mijn computer ( B ) kan niet indirect op het internet (via HUB of via andere computer) de A computer daarintegen wel

2. Als ik de kabel van mijn comuter ( B ) rechtstreeks op de kabelmodem plaats kan ik wel verbinding maken met het internet

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
en hoop zeer speodig iets te horen

m.vr.gr.
Richard

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Welkom op GoT ;)

FAQ Network Troubleshooting
^^ moet je beslist even lezen.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:36
Gegroet, en welkom op GoT!

Lees eerst Hoe deel ik Internet ? eens door!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
jha das allemaal heel leuk en aardig maar kheb uitleg nodig en waar kan ik alles vinden.

of moet ik toevallig een router gebruiken ipv een HUB

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:41

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 15:46:
jha das allemaal heel leuk en aardig maar kheb uitleg nodig en waar kan ik alles vinden.

dat staat dus in de leuke linkjes :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 15:46:

heb je wel die faq gelezen :?

daar staat precies uitgelegd wat je moet doen ;)
ik krijg de indruk dat je die dus niet gelezen hebt en al helemaal niets gezocht met google en de search

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

[
DiedX schreef op 01 maart 2003 @ 15:41:
Gegroet, en welkom op GoT!

Lees eerst Hoe deel ik Internet ? eens door!
dit heeft de gebruiker niet nodig
hij maakt hier gebruik van 2 ip adressen. dit was voorheen met @home nog mogelijk.

RMCbarry, weet je zeker dat de hub goed werkt?
wat heb je allemaal al getest?
andere kabels geprobeerd (evt. de kabels van pc a en b wisselen) andere poort op de hub. branden de lampjes op de hub wel?

[ Voor 38% gewijzigd door job op 01-03-2003 15:56 ]

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:38

Leon

Rise Of The Robots

Als je eerst eens zou posten of je nou 2 ipadressen hebt aangevraagd dan zouden we wat meer kunnen doen voor je.. :)

ik ga er maar van uit dat je 2 ip-adressen hebt omdat je het over een A en B computer hebt.
  • heeft het wel altijd gewerkt?
  • zijn allebei de kabels die naar de hub toe gaan 1 op 1 (geen crosslink kabel)
  • branden de lampjes op de hub als alle computers en het modem eraan zitten? (dus 2 lampjes voor pc A en B en 1 voor de kabelmodem)
  • krijgen de computers wel een dhcp lease (in windows start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig of voor win9x "winipcfg")

[ Voor 4% gewijzigd door Leon op 01-03-2003 16:08 ]

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
okey de kabels zijn gewoon straight (dus geen cross) het heeft eerder altijd gewerkt, en ja ik heb 2 aansluitingen bij @home, lampjes op de HUB werken gewoon MAAR als ik mijn kabel ( B ) bij de A computer in doe (netwerk kaart) branden er geen lampjes op de kaart.

mijn vraag is dus gewoon:
hoe kan dat dat mijn computer alleen direct internet verbinding wil maken en niet indirect via een HUB bijv.

kheb trouwens alles al geprobeerd met kabels van de A en B te verwisselen maar tevergeefs, ik wil wel zoeken op google maar onder welke zoek criteria moet dat dan ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 19:53 ]

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 09:56
Weet je zeker dat je 2 aansluitingen heb , niet dat er 1 is afgesloten ?

Je zegt dat het altijd gewerkt heeft!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

MAAR als ik mijn kabel ( B ) bij de A computer in doe (netwerk kaart) branden er geen lampjes op de kaart.
Je weet toch als je 2 pc direct met elkaar verbind dat je een crosscable nodig hebt ?
Dat stond dus in die leuke linkjes :)

[ Voor 9% gewijzigd door Denhomer op 02-03-2003 19:55 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welkom!

Leuk dat je ook bij Gathering of Tweakers bent gekomen. Als je hier op een forum wil overleven heb ik een paar tipjes voor je.

Lees ten eerste eens de algemene FAQ door, dan weet je wat wij van jou verwachten, en wat je daar allemaal wel niet voor terugkrijgt lijkt me duidelijk. Staan ook nog wat tips en tricks in die ik hier niet allemaal kan opnoemen, maar ééntje leek me wel handig, aangezien die nu van toepassing is: Hoe deel ik Internet ?

Als je een vraag hebt over een onderwerp, in dit geval over een netwerk, zoek je eerst het juiste forum op. Dát is je al gelukt :) Maar als je daar aangekomen bent, is het vóór je begint te posten aan te raden om eerst de FAQ van dat forum nog eens door te bladeren. Dat is in dit geval de [rml][ old] FAQ Network Troubleshooting[/rml].

Daarnaast kijk je even met de search of de vraag die jij wil stellen toevallig niet al een aantal keer voorbij is gekomen. If so: lees de informatie die je dan vind eens door, dan heb je het antwoord al gevonden, en voorkom je irritatie bij de overige forumbezoekers, die een dergelijke vraag al duizende keren voorbij hebben zien komen.

Ik hoop dat je een leuke tijd op het forum tegemoet gaat! Succes!

Mocht je nog niet helemaal duidelijk zijn wat er mis is met je topicstart, zal ik hier even de puntjes behandelen :

- Het hoge 'help help' gehalte in je titel/topic
- Totaal onduidelijke topictitel
- Er staat niets vermeld over de eventuele oplossingen, die je met de search/google gevonden hebt, en waarom ze niet zouden werken

Hier even een linkje maar de algemene FAQ met wat handige info : Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.