Gforce 440 64 MB TV out

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• SvennieB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-08 09:22
IK heb net tv tool gedownload, maar die kan de tv chip op de kaart niet vinden, dus toen heb ik het via nview van nvidia geprobeerd en dit werkt perfect, alleen nu komt het probleem:

Al het beeld krijg ik te zien op de tv, alleen als ik een film ga afspelen, dan krijg ik de film niet te zien, maar alleen zwart beeld en dat is natuurljik niet de bedoeling.

Weet iemand hiet een oplossing voor?

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

heb je wel de goede codex voor de film ?

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:59

ranzige pad

kwaaak kwaak

stel je tv-out in op PAL B/G het klopt dat tv-tool je tv-out niet vindt, bij mij is het zelfde het geval. De nvidia driver moeten gewoon werken en dat doen ze ook.

HT & NAS & Inventaris

• SvennieB
Moet ik de pal b of g selecteren of gewoon even proberen, kijken welke wel werkt?

• SvennieB
Ik heb dus net Pal N en Pal G geprobeerd maar nog steeds geen film te zien op de tv, dus daar ligt het niet aan. Maar wat ik niet snap hoe kan dat het enige zijn wat de tv niet laat zien en de rest wel?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

zoals te lezen is op de faq van tvtool, worden de meeste geforce 4mx kaarten niet ondersteund.
Which graphics cards are supported by TVTool?
All nVidia based cards are supported from TNT-1 to GeForce 4. (It is not planned to support other cards like S3 or ATI so far!)

Exception GF4-MX:

Usually the TV-chip is a single independent chip on the graphics card from a third party manufacturer like Conexant. These are supported by the tool. But with the GF4-MX nVidia introduces an own TV-chip NV17 which is integrated in the VGA chip and which is probably cheaper and less powerful than the external chips. For this chip there is no documentation available at all because nVidia refuses it. Without documentation a support cannot be integrated in TVTool!

Some GF4-MX460 cards come with the usual external chips by the way. How to find out which TV chip is on your card have a look here.
wat je probleem betreft van een zwart beeld, dit heeft te maken met de overlay instellingen. staat wel uitgebreid uitgelegd in de grote tv-out faq.
uit de tv-out faq: Wanneer ik een film afspeel, krijg ik alleen zwart beeld op tv

Dan moet je de overlayfunctie gebruiken. Zoek bij je instellingen op 'overlay' en er gaat een wereld voor je open

Overigens : als je NetMeeting of een andere applicatie gebruikt die overlay's gebruikt, dan kan je je mediaplayer het beeld niet fullscreen weergeven op je TV omdat hiervoor de overlay gebruikt moet worden. Je doet er dus goed aan om alle applicaties die overlay's gebruiken af te sluiten en niet in de achtergrond te laten draaien.
ohja, en je topic staat in het verkeerde sub-forum, dit hoort in [VB]

[ Voor 31% gewijzigd door job op 01-03-2003 12:07 ]

• SvennieB
Kan het liggen aan de verkeerde driver van nvidia? nee toch?

• SvennieB
Want ik heb gewoon de graphics driver gedownload van nvidia, hiermee moet het toch gewoon lukken?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Svenska schreef op 01 March 2003 @ 12:08:
Want ik heb gewoon de graphics driver gedownload van nvidia, hiermee moet het toch gewoon lukken?
kijk even 2 postings naar boven.
daar heb ik net uitgelegd wat het probleem is.

• SvennieB
IK snap nun dat het aan de overlay ligt, maar hoe kan ik die instellingen wijzigen, want hier ben ik helemaal nieuw mee, wnat bij mij thuis werkt het gewoon met tv tool vandaar.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09

Eraser127

Nijkerk

misschien niet van toepassing, maar heb gister m'n tv aan m'n Radeon8500 gehangen via composiet, tv als prim. monitor als sec. toen ik een dvd'tje startte en ik het venster naar m'n monitor verschoof (dus secundair) bleef het beeld ook zwart.

misschien heb je er wat aan, zoniet, dan kun je lapje text als tijdverspilling beschouwen :)

My Discogs

• SvennieB
Nee heb ik idd niks aan, maar die overlay functie zit die in het programma waarmee je de film opstart of moet die te vinden zijn bij de instellingen van de videokaart?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[search=overlay gf4 440 instellen]

Ik had het antwoord binnen vijf seconden op m'n scherm staan, probeer het ook eens ;)

edit:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif is trouwens een erg handig knopje :)

[ Voor 38% gewijzigd door Rataplan op 01-03-2003 12:55 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Mijn probleem is anders: mijn tv wordt niet gedetecteerd.

Volgens deze pagina heb ik een driver probleem, aangezien als ik bij opstarten mijn monitor-kabel eruit haal ik wel beeld krijg op mijn tv. Handmatig aanzetten werkt ook, maar nview dus niet.

Ik gebruik nu de 31.40 driver (nieuwste). Met degene van de cd was precies hetzelfde aan de hand.

Met mijn vorige videokaart werd wel herkent dat mijn tv aan stond.

Ik heb uiteraard al gezocht op inet en de search van hier, maar geen antwoord kunnen vinden.

Mijn kaart is de Asus V9180 TD, welke een s-video uitgang heeft; maar met bijgeleverde s-video naar composite-kabel ga ik via een dubbel female plug naar mijn al voorheen gebruikte ~5 m lange coax-kabel met dubbel male cinch, die uitkomt in de scart-plug.

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Niels.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Svenska, lees even De grote tv-out FAQ of kijk op eerder genoemde pagina's. Probeer ook de search even, deze vraagt komt namelijk vaker voorbij (het hoort overigens in: Videoplanken & Beeldkanonnen)

ScorpionXX, gelieve even te kijken of je je antwoord hier ergens kunt vinden, anders een nieuw topic openen in VB.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.