Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
die ga ik dus niet trashen...
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met een oude pentium 90 erop. Als het misgaat is het jammer dan, wat kost een superso7 bord ongeveer?
Maar hoe moet ik dat bord op 100mhz zetten? dat p100 bord heeft een maximale bus van 66mhz, terwijl de IBM cpu een 83mhz bus wilt hebben. Het bord met het kapotte bios wil alleen starten met en bootblock. hierin mislukte het flashen doordat de eerste sectoren corrupt waren.tweak_freak schreef op 01 March 2003 @ 10:37:
Dat wekt wel hoor als je de cpu gewoon op 100mhz zet dan herkent de bios het moBo wel
op het p100 bord kun je ook geen multiplier instellen. het enige wat er staan is een tabelletje met 2 jumpers:
_______
|:| 75m |
-----------
|:| 90m |
-----------
|:|100m|
-----------
die getallen geven dus de cpu snelheid aan, niet de bus. het moederbord is een SOYO waarover nix te vinden valt.
cool, dat was ik al van plan.Lekkere Kwal schreef op 01 maart 2003 @ 10:44:
Je kan beter ff op internet opzoeken welke capaciteit beide chips hebben. Als de capaciteit hetzelfde is én het voltage (12 of 5v) dan kan je hem zonder problemen gebruiken. Alleen betwijfel ik of de boel wil opstarten met dat bios uit een heel ander moederbord. Zo ja, gelijk flashen naar de bios die bij het moederbord hoort.
ik kan nix vinden over de voltages, maar volgens mij is het allebei 12volt (of weet iemand dit zeker???)
Dit tabelletje geeft dus de bus aan.. Kennelijk heb je een socket5 mobo waar alleen de multiplier 1,5 op zit; dit tabelletje geeft dus de 1,5xFSB aan.. Van boven naar beneden moet je dus lezen als 50, 60, 66 MHz.mentalmadnizz schreef op 01 March 2003 @ 10:48:
[...]
Maar hoe moet ik dat bord op 100mhz zetten? dat p100 bord heeft een maximale bus van 66mhz, terwijl de IBM cpu een 83mhz bus wilt hebben. Het bord met het kapotte bios wil alleen starten met en bootblock. hierin mislukte het flashen doordat de eerste sectoren corrupt waren.
op het p100 bord kun je ook geen multiplier instellen. het enige wat er staan is een tabelletje met 2 jumpers:
_______
|:| 75m |
-----------
|:| 90m |
-----------
|:|100m|
-----------
die getallen geven dus de cpu snelheid aan, niet de bus. het moederbord is een SOYO waarover nix te vinden valt.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Niets over een Soyo te vindenmentalmadnizz schreef op 01 maart 2003 @ 10:48:
[...]
Soyo is een van de weinige merken waarover wel altijd eea te vinden is, ook uit de duistere vroege So5 periode. Probeer eens hier te kijken:
http://th99.too.it/
Verder heb ik hier stapels oude EEPROMs liggen van defecte mobo's. Als je precies vertele welke So7 bord je hebt (liefst fabrikant+modelnr, maar chipset+form factor (AT/ATX) zouden ook genoeg moeten zijn) kan ik nagaan of ik kan helpen
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Award is de maker van de software, niet van de chip zelf. Onder de stickers kan je het typenummer aflezen, hopelijk zijn de eigenschappen met google te vinden. Wat je wil weten zijn het voltage, de grootte (1Mbit of 2Mbit, niet de fysieke grootte) en de pinout.mentalmadnizz schreef op 01 maart 2003 @ 11:03:
Ik heb dat 486 bord nu vast. het is een SiS 496. op de bioschip van de 486 staat: AWARD C0125474 (c) award software inc. Op de kapotte 586 chip staat: AWARD (c) 1998 pci/pnp 586 2488332322.
ik kan nix vinden over de voltages, maar volgens mij is het allebei 12volt (of weet iemand dit zeker???)
Komen ze overeen dan kan je het het socket 7 bios op het 486 bord flashen, natuurlijk inclusief bootblock. Daarna pas de chip overzetten op het socket 7 bord en het zou weer moeten werken.
Natuurlijk is het aanbod van dion_b de makkelijkste oplossing, het juiste bios staat er dan al op. Mocht hij geen chip uit eenzelfde moederbord hebben dan kan een chip van hetzelfde type helpen, die zal dan wel gethotflashed moeten worden.
Ik heb de fabrikant gevonden. het bord is destijds gefabriceerd door bravobaby. dit bedrijf heet nu dus redfox technologies. het bord is een "AGP-ALI revisie F (of E, ik ga dalijk ff kijken). de handleiding staat op http://www.elhvb.com/mboards/fordlian/Garner.html.
dan onderaan bij manuals en dan op AGP-ALI klikken.
-----BIOS IMAGE STAAT HIER OOK!!!!!
[ Voor 29% gewijzigd door mentalmadnizz op 01-03-2003 19:04 . Reden: TYPE GEVONDEN!!! ]
Dat 486 bord is kapot. hij was immens onstabiel (na +/- 1 minuut hing die om onverklaarbare redenen). hier ga ik dus niet op flashen....Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 13:45:
[...]
Award is de maker van de software, niet van de chip zelf. Onder de stickers kan je het typenummer aflezen, hopelijk zijn de eigenschappen met google te vinden. Wat je wil weten zijn het voltage, de grootte (1Mbit of 2Mbit, niet de fysieke grootte) en de pinout.
Komen ze overeen dan kan je het het socket 7 bios op het 486 bord flashen, natuurlijk inclusief bootblock. Daarna pas de chip overzetten op het socket 7 bord en het zou weer moeten werken.
Natuurlijk is het aanbod van dion_b de makkelijkste oplossing, het juiste bios staat er dan al op. Mocht hij geen chip uit eenzelfde moederbord hebben dan kan een chip van hetzelfde type helpen, die zal dan wel gethotflashed moeten worden.
Duss: bravobaby AGP-ALI revisie E of F, met als chipset ALI ALLADIN 15xx (weet ik niet, heb bord nu bij iemand liggen die een AT kast en ram had liggen...) vanavond of morgenvroeg weet ik meer...dion_b schreef op 01 March 2003 @ 13:02:
[...]
Verder heb ik hier stapels oude EEPROMs liggen van defecte mobo's. Als je precies vertele welke So7 bord je hebt (liefst fabrikant+modelnr, maar chipset+form factor (AT/ATX) zouden ook genoeg moeten zijn) kan ik nagaan of ik kan helpen
voor meer info: http://www.redfox-online.com/
[ Voor 5% gewijzigd door mentalmadnizz op 01-03-2003 19:05 ]
mare het is heel simpel je MOET een EXACT de zelfde bios chip met een EXACT de zelfde bios versie hebben anders gaat dit gewoon niet lukken
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
het is echt een socket 7 bord, en het tebelletje geeft toch echt de processorsnelheid aan. ik heb het al eens geprobeerd...Chemist schreef op 01 March 2003 @ 12:35:
[...]
Dit tabelletje geeft dus de bus aan.. Kennelijk heb je een socket5 mobo waar alleen de multiplier 1,5 op zit; dit tabelletje geeft dus de 1,5xFSB aan.. Van boven naar beneden moet je dus lezen als 50, 60, 66 MHz.
erm zou je aub dementalmadnizz schreef op 01 March 2003 @ 19:11:
[...]
het is echt een socket 7 bord, en het tebelletje geeft toch echt de processorsnelheid aan. ik heb het al eens geprobeerd...
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
een AWARD bios kan dezelfde chip gebruiiken als een PHOENIX bios b.w.v.s
**UPDATE
Waarschijnlijk hebben jullie het al tezamen al opgelost, en is deze post een beetje te laat
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 19:28 ]
Ja, het geeft ook de processorsnelheid aan, maar je kan er alleen de bus mee regelen (op 50, 60 of 66 zetten).mentalmadnizz schreef op 01 March 2003 @ 19:11:
[...]
het is echt een socket 7 bord, en het tebelletje geeft toch echt de processorsnelheid aan. ik heb het al eens geprobeerd...
sorry voor de slechte kwaliteit maar ik heb een slechte scanner...
[ Voor 26% gewijzigd door mentalmadnizz op 03-03-2003 14:49 ]
Ja het staat in de posts hierboven, maar allerminst duidelijk
Bravobaby/Redfox AGP-ALi (ja, dat is het modelnaam)

Aladdin V chipet en:
Kijk, daar ziiten we al wat dichter in de buurt.2Mb Flash EPROM with AWARD Firmware
Ik heb een Jamicon bord met hetzelfde chipset (en een sterk erop lijkend layout), dus als ik ook een toepasselijke EEPROM heb, kan ik lekker gaan hot-swappen.
Kun je misschien die Award sticker van de (vermoedelijk brakke) BIOS peuteren om de chipgegeven te kunnen lezen?
Oslik blyat! Oslik!
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=66408
Je kunt zelf je pics hier neerzetten ipv irritante links door de volgende tags om je link te zetten:
[code]
[img]<zethierjelinknaarjepic>[/img][/code]
Staat overigens ook in de FAQ
Bingo:
Ik zit nu op m'n werk, maar als ik donderdagavond thuis ben ga ik kijken of ik een compatible EEPROM heb liggen...The BIOS is an SST 39SF020-90-4C-NH, a common 2Mbit EEPROM chip
Oslik blyat! Oslik!
De PC boer zei dat hij niet de apparatuur had om eeproms te programmeren, en hotswappen vond hij te riskant.
Een andere grotere winkel zei dat ze dit alleen deden als het bord bij hun was gekocht
De levenrancier was niet thuis. dit is nl. een particulier bedrijfje.
Het oude Bios uit de 486 werkte niet.
Oslik blyat! Oslik!
wat mij bertreft kan dr een slotje op.