Home cinema SPEAKERS

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

• RiBeye
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07-2020
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een set home cinema speakers van een bedrag van circa 1000 euro. Op de eerste plaats staat natuurlijk GELUIDSKWALITEIT maar waar ik ook veel waarde aan hecht is het DESIGN. Een paar voorbeelden die ik gezien heb zijn de setjes:

- MISSION fs1 AV en fs2
- infinitity MODULUS MS1

Heeft iemand ervaringen hiermee en zijn er eventueel "betere" alternatieven?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

op wat voor versterker wil je ze op aansluiten :?

En de tip van de dag : Ga naar een winkel en beluister wat setjes :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• RiBeye
  • Laatst online: 22-07-2020
Op een versterker van rond de 700 euro van Onkyo, Pioneer, Harman Kardon of iets dergelijks. Die moet ik ook gelijk gaan kopen.
Het nadeel van het beluisteren is dat het op een bepaalde versterker draait en dan kan het natuurlijk tegenvallen. Ik wil goede ervaringen weten van gebruikers.

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
als je vooral hecht aan geluidskwaliteit kun je beter voor zuiltjes/plankspeakers gaan.
B.v Tannoy mx-serie die zijn nu al zo in prijs gedaald dat je die inclusief zuilen kunt kopen onder de 1000 euro!

en echt inclusief sbw spelen ze de meeste sateliet/subwoofer setjes in HT gebruik er uit. in stereo zowieso.

[ Voor 22% gewijzigd door Dnc1n op 01-03-2003 10:44 ]

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 11:08
Zelf heb ik Mordaunt-Short speakers:

Afbeeldingslocatie: http://www.mordaunt-short.co.uk/pix/906.jpg(klik)

Die voor, z'n kleinere broertje achter, en deze center:
Afbeeldingslocatie: http://www.mordaunt-short.co.uk/pix/905c_350.jpg(klik)

Deze heb ik zelf in het zwart; zwart + zilver is kewl :) Ik heb een Onkyo receiver, en ze klinken goed daarop vind ik. Ik heb ze geruild voor speakers uit de mission M70-serie; die vielen tegen (een beetje "schel"; op mijn receiver tenminste).

Maar je kan geen speakers kopen zonder ze te beluisteren op de receiver die jij wilt gaan kopen :) Ga een keer naar de winkel, als je zo'n bedrag uit wilt geven wil een verkoper uit een wat betere winkel je wel een paar uurtjes de verschillende speaker/receiver-combinaties laten beluisteren. Neem wel je eigen muziek mee dan. Succes ;)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03

4POX

Everybody is wired

Surround moet je nooit op surround gaan oordelen. DIt omdat het geluid van alle kanten komt. Ga eerst luisteren naar 2 speakers in stereo mode. Je kunt dan een idee krijgen hoe de speaker klinkt

Ik ben zelf ook op zoek naar speakers. En ik kwam in een winkel die alle speakers blind hebben aan gesloten, Je gaat daar lekker zitten luisteren. Maar je weet niet welke speaker er aan staat.

Je kunt nu wel lezen wat andere users er mooi vinden uitzien, of nog belangerijker, mooi vinden klinken. Maar ik is en blijft JOUW smaak die de uiteindelijke keuze maakt.. Misschien vind jij iets geweldigs klinken wat ik weer zware bagger vind en andersom.

Ga luisteren. En het liefst blind.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Niemand gaat hier lopen verkondigen dat de speakers die ze zelf hebben gehaald helemaal niet klinken ;).

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 13:28
Misschien is de Mission m70 serie ook leuk om eens naar te kijken. Voor een budget van 1000 euro zijn dit speakers die goed binnen je budget vallen. Zelf heb ik afgelopen week de m73 gekocht, en die bevallen me uitstekend, maar dat is natuurlijk subjectief.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 11:43
Je kunt ook denken aan Hepta. Erg mooie zuilen en strak vorm gegeven. Daarnaast klinken ze ontzettend goed (wel afhankelijk van de plaatsing, daar zijn ze erg gevoelig voor). Zelf heb ik de Hepta Spring, was rond de 1600 gulden toen, iets van 740 euro of zo. Maar je kunt ook kijken naar de wat grotere broers van de Hepta Spring.

Verwijderd

Al aan Quadral gedacht????

Verwijderd

Dit soort topics zijn altijd een beetje kansloos. Iedereen prijst wat aan, maar daar heb jij niks aan.

Ga gewoon wat zoeken op Internet en wat je bevalt qua design (is belangrijk neem ik aan ;) ) en prijs ga dat luisteren.

Hier een mooie opsomming van 5.1 setjes in jouw prijsklasse: [rml][ HiFi]20 - 5.1 speaker sets vergeleken met pics en specs[/rml]

Nog even over het complete boxen en 5.1 dilemma. Wat buiten kijf staat is dat een full-range speaker veel beter muziek kan neerzetten dan een 5.1 setje waarbij alle hoge en midden tonen uit een klein boxje moeten komen. Nu ga ik niet zeggen dat alle 5.1 setjes onbruikbaar zijn bij muziek, dat is zeker niet zo, maar als je muziek belangrijk vindt ga dan zeker ook eens luisteren naar normale speakers.

Een complete set luidsprekers is ook neer te zetten binnen jouw budget, je zal dan wel moeten bezuinigen op een subwoofer, maar die kan je er later altijd nog bijkopen. In de tussentijd zal je zeker niet zonder bas zitten, afhankelijk van je front speakers heb je bij muziek zoiezo geen sub nodig.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Het probleem met topics als deze is dat vaak iedereen zijn eigen set opnoemt, erbij verteld dat het helder en strak klinkt en je deze aanraad ook te kopen. Dat schiet niet op, meningen zijn vrij subjectief, je weet ook niet waarmee iemand ze vergeleken heeft en uiteindelijk moet je zelf ergens gaan luisteren. Om je op weg te helpen is alles over home theatre speakers e.d. zoveel mogelijk in één topic gezet, namelijk: Centraal HomeTheatre topic
Als je deze doorleest ben je al weer een heel stuk verder. Daarnaast is er nog dit topic voor complete sets: [rml][ HiFi]20 - 5.1 speaker sets vergeleken met pics en specs[/rml]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.