DVD branden op 4x duurd 30 min

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb is nieuw voer voor mijn Sony DRU 500A gekocht bij opus namelijk de Datawrite 4x speed
Nu heb ik een dvd'tje gebrand met nero (5.5.9.17) en deze gaf gewoon aan dat ik dat op 4 speed kon doen.
Tijdens het brandprocess is mijn buffer continu gevuld geweest.
Aan het einde zei nero succesvol gebrand met 4x
Toch duurde het net zolang als met mijn Princo's 2x namelijk 30 minuten.
Iemand ervaring met de 4 speed dvd's ?
Ik koop toch geen duurdere dvd's om net zolang bezig te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm manske.... het is geen normale CD-R brander zoals die er nu zijn met 50 speed etc.... toen de CD-R`s net uit waren duurde 650 mb een half uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar 2 x zo snel zal in ieder geval tijdwinst moeten opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

ehm schumache, op 4x dvd branden hoort in 15 minuten klaar te zijn hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, maar als zijn 2 speed DVD brander er net zolang voor nodig had als zijn 4 speed, dan klopt er toch iets niet he. ;)

edit:

Damn, 2 replies te laat. :P

[ Voor 18% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-03-2003 00:28 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

kan die sony wel 4x branden? ik dacht dat die max 2x was? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hij zet er niet bij hoeveel GB hij gebrand heeft..... heeft hij 2x volledig 4,7GB gebrand?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Sick Nick schreef op 01 maart 2003 @ 00:27:
ehm schumache, op 4x dvd branden hoort in 15 minuten klaar te zijn hoor ;)
Je bedoelt 20 minuten voor een volle DVD. Vergeet de TOC en lead in en out (als dat nog zo heet) niet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sony is een 2x dus ik snap niet waar over al deze ophef is....

alleen DVD-R kan ie 4x DVD+R 2x

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

er is nieuwe firmware uit waardoor ie alles op 4x doet, overigens heeft ie er niet bij gezegd of ie +r of -r heeft gebruikt.
Burning a full 4.7 GB DVD will take around 25 minutes for a 2.4x drive. A 4x drive will burn the full 4.7 GB in about 15 minutes.
http://www.dvdr-digest.co....php?article_id=17&page=4

Dus 15 minuutjes voor een dvdtje op 4x ;)

[edit]
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 00:34:
Die sony is een 2x dus ik snap niet waar over al deze ophef is....
Het is dus een 4x brander, op alle formaten mits hij de nieuwste firmware heeft. Zo niet dan is het een 4x -r branden en een 2.4x +r brander.
Beide zou sneller moeten zijn dan een half uur op volle snelheid.

[ Voor 35% gewijzigd door Sick Nick op 01-03-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens de specs kan hij 4X : http://www.sony.nl/view.x...2467&prod=31576&loc=en_NL

Hmz. Schijnbaar afhankelijk van welke media je het ding voorziet.

-R : 4X
+R : 2X

edit:

Damn, dat hadden anderen ook al ontdekt. :P

[ Voor 49% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-03-2003 00:36 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op 01 March 2003 @ 00:34:
er is nieuwe firmware uit waardoor ie alles op 4x doet, overigens heeft ie er niet bij gezegd of ie +r of -r heeft gebruikt.

[...]

http://www.dvdr-digest.co....php?article_id=17&page=4

Dus 15 minuutjes voor een dvdtje op 4x ;)

[edit]

[...]

Het is dus een 4x brander, op alle formaten mits hij de nieuwste firmware heeft. Zo niet dan is het een 4x -r branden en een 2.4x +r brander.
Beide zou sneller moeten zijn dan een half uur op volle snelheid.
Precies! Nieuwe firmware wist ik nog niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 01 maart 2003 @ 00:34:

Damn, dat hadden anderen ook al ontdekt. :P
Snelle jongens he!?.... die tweakers.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

http://sony.storagesupport.com/freeupgrade/

Hier staat je upgrade in ieder geval
Free Firmware Upgrade - DRU-500A and DRX-500UL

--------------------------------------------------------------------------------

This new firmware will allow your Dual RW drive to record at 4X on 4X compatible DVD+R media as well as improve the DVD-ROM reading performance with DVD recordable/rewritable media.

Firmware Version 1.0g*

Read Instructions First
Download Updater - 500a10g.zip

*Important: This firmware upgrade is ONLY for DRX-500UL & DRU-500A. The upgrade is NOT compaible with DRX-500ULX or DRU-500AX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 16-09 19:18
Nero geeft een overzicht tijdens het branden.
Ik heb wel eens gezien dat 'ie halverwege het branden naar een lagere snelheid terug ging.
Met m'n Plextor heb ik wel gehad dat het branden op 10x effectief op 7.5x ging (CD branden dus) terwijl 'ie aangaf het op 10x te bakken. op 12speed ging het wel ook echt op 12x.

Mischien is het dus wel een firmware issue dat 'ie niet echt op de juiste snelheid gezet wordt.
Met mijn Pioneer heb ik nog geen 4x media mogen branden, dus ik kan je niet vertellen of dat bij die Nero versie hoort of ergens anders aan ligt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 17:00
Ik zou zoiezo ff de nieuwste nero erop zetten. Verder: Staat DMA aan op de brander? (lijkt me wel, maar goed)

Heb je ook de 1.0g firmware erop?

Ik heb zowel DVD-R (Datawrite) als DVD+R (merk weet ik niet meer) gefikt op 4x met die Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Filmware 1.0f heb ik en deze is al voor 4 x op zowel + als - r
datawrite -r heb ik gebruikt 4 speed
Ook nero geeft dus aan het eind aan dat die succesvol heeft gebrand op 4x
toch staat er ook in nero dat hij er 30 min en een beetje over gedaan heeft.
heb nu 2 ven die data write geschreven (bijna vol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer firmware 1.0g eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben nu aan het branden met filmware 1.0g 33% heeft die geschreven en is al 9:39 bezig
Werkt niet dus
winxp kan je toch niks doen met de DMA

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 16:41:
ben nu aan het branden met filmware 1.0g 33% heeft die geschreven en is al 9:39 bezig
Werkt niet dus
winxp kan je toch niks doen met de DMA
Heb je nu, zoals ik een paar reply's hierboven al zei, je Nero al eens geupdated??

Trouwens, DMA kan ook onder WinXP aan- en uitgezet worden, ga maar eens naar apparaatbeheer -> IDE controllers -> primaire of secundaire (whatever je fikker aanhangt) en klik door naar de eigenschappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de nieuwste maar ik zie dat er gisteren een update is uitgekomen van nero
En dma indien beschikbaar ingeschakeld
Ultra mode 2
Had ik bij het flashen uit moeten schakelen en niet gedaan
Maar hij werkt nog dus dat zal wel goed gegaan zijn

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook de allernieuwste nero heeft geen effect
Vreemd is dat die gewoon 4 x aangeeft
Met dvd decrypter heb ik het ook getest maar deze geeft wel2 x aan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 09:32:
Ook de allernieuwste nero heeft geen effect
Vreemd is dat die gewoon 4 x aangeeft
Met dvd decrypter heb ik het ook getest maar deze geeft wel2 x aan
Uh... DVDdecryptor is LEZEN... niet schrijven... en de 2x leessnelheid was bekend van dat ding, is gelocked op 2x.. Alleen dataDVD leest ie sneller

btw... Move.to/om ??

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 02-03-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 18:44
yup :) av -> om

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb ervaring met die Datawrite -R 4x DVDs en ze zijn altijd binnen een kwartier ongeveer klaar, ik heb de 1.0G firmware.
Er zei ook iemand dat DVD +R tot 2.4x gebrand kan worden maar met die nieuwe firmware kan er ook met DVD +R op 4x gebrand worden alleen dit heb ik niet geprobeerd omdat ik die +R 4x schijfjes veels te duur vind.
Programma's die ik heb gebruikt zijn oa DVDXcopy van 321 studios en Nero 5.5.10.0 ik heb nu versie 5.5.10.15 en die brand ook gewoon perfekt op DVD -R op 4x, dus ik vind het raar dat de topicstarter dit niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met dvd decrypter kan je wel degelijk branden
Mode->ISO->Write W
maar toch vaag, ik zou echt niet weten waar het aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik heb exact hetzelfde probleem als de topic starter! Alleen ik heb geen dru500a maar een dru500AX. Ik heb de firmaware 2.0c en de nieuwste nero. Ook bij mij geeft hij doodleuk aan dat hij op 4x aan het branden is terwijl hij er gewoon een halfuur over doet! Het vage bij mij is dat hij het soms wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMmm

Ik heb een DRU500AX firmware 2.0e, vriend van mij ook, ik heb een PIV hij een Athlon XP en we hebben beide hetzelfde probleem als waar jij mee kampt..

We hebben alleen nog maar geprobeert met Princo 4x (van opus) en die gaan ook niet goed.. Zegt 4x, maar gaat op 2x.. dma aan/uit, dat maakt geen fluit uit.. Op een ander ide kanaal, master/slave settings anders, ook dat interesseert hem niet veel.

Zou het probleem dan bij Sony liggen? Als jij inmiddels een oplossing hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
De software kan wel leuk tegen de brander zeggen dat het op 4x gebrand moet worden, maar als de brander vindt dat het geen 4x media is, dan schakelt die toch echt terug naar een lagere snelheid.

Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij de brander die die media niet als 4x certified herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb hier DVD-r's van Princo (hoe snel certified weet ik niet) die mijn Sony DRU-500AX maar op 1 speed brand, dus 1 DVD-r in 1 uur.

Daarnaast hoort ie CD-R's op 24 speed te kunnen fikken, maar doet hij er nog steeds 30 minuten over terwijl Nero aangeeft dat ie op 24 speed fikt. Ik gebruik Mitsui 48x Goldendye cd's
DMA staat aan, de brander is primary master... wie weet raad?

Afbeeldingslocatie: http://rganesh.op.het.net/nero.jpg

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even voor je getest, maar bij mij gaan de philips 48x's (die door m'n lite on 52x ook op 52x worden beschreven) wel goed..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/buikpijn/nero24x.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed..

Zou het dan toch aan de media liggen of zou de sony gewoon overgevoelig zijn voor vibraties, omdat ze daar ook al een firmwareupdate van uit hebben gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook inmiddels die princo 4 x besteld en hij doet er inderdaad nog steeds 30 minuten over
toch herkent de brander de media als 4x media en nero neemt die instelling over, echter in dvd decrypter brand die op 2x, wat klopt gezien de tijd die het process in beslag neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RezzZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 10:51
[quoteUh... DVDdecryptor is LEZEN... niet schrijven... en de 2x leessnelheid was bekend van dat ding, is gelocked op 2x.. Alleen dataDVD leest ie sneller[/quote]

uhh.... nee hoor dvddecryptor kan ook SCHRIJVEN, kijk maar eens onder mode - iso.

ohh was al gemeld. was vergeten de 2e pagina te lezen 8)7

heb hier trouwens hetzelfde probleem. 4x princo (oranje letters) en doet er een half uur over ook al zegt ie dat ie op 4x brandt.

De nieuwste firmware 2.0F helpt ook nix. Brandt nog steeds "slechts" op 2x

[ Voor 38% gewijzigd door RezzZ op 23-04-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Laatst online: 00:02
quote van opus.nl
BELANGRIJKE INFORMATIE !

VOOR HET BRANDEN VAN 4X DVD-R VAN DATAWRITE
EN PRINCO OP DE SONY RECORDERS HEEFT U FIRMWARE
2.0F NODIG.

U KUNT DE FIRMWARE HIER DOWNLOADEN.
http://www.sony.jp/produc...port/common/fw500a20f.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook na deze update nog steeds geen -R op 4 speed grrrr
Ik ben wel tevreden over de datawrite +r (niet over het gele uiterlijk)
deze fikt 2,4 speed media in zo'n 18 minuten (hoe dat nu kan? dit zou 25 min moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik heb dit probleem ook, ik wou eerst dus een nieuwe post maken maar toen zag ik dat er al eentje bestond die nog niet was opgelost. Ik heb dus ook een sony dru 500AX, en ik brande voorheen thats write dvd -R's op 2x wat een half uur duurde. Nu deze thats write's niet meer leverbaar zijn, en nu zijn geupgrade naar 4x, dacht ik nou dat is mooi, dan kan ik lekker in een kwartiertje branden.

Ik mailde opus dus met de vraag of deze op 4x gebrand kunnen worden op mijn sony, en ja hoor, dat zou kunnen mits ik de firmware geuprade had. Ik dus upgraden, en 2 spindels bestelt (welke nog duurder zijn dan voorheen) maar nee hoor, nog steeds doen ze er 30 minuten over. Terwijl nero zegt deze op 4x gebrand te hebben. Ook met copy2dvd geprobeerd en daar zegt ie ook 4x maar duurt ook nog een half uur. Er is dus helemaals niks veranderd alleen dat de dvdtjes duurder zijn geworden.

Wie o wie weet de oplossing voor dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb de Bulkpaq's dvd-r 4x en ik kan ze branden op 4 speed met firmware 2.0f.
Op cdfreaks of cdrlabs heb ik iets gelezen over de de gebruikte ide-kabel. Deze MOET van 80 aderig type zijn en niet de standaard 40.
Ik heb nl niet de kabel gebruikt die bij mijn Sony Dru500a zat maar mijn ata100/133 die al in mijn computer zat.
Het is het proberen wel waard denk ik :).

Nog ff over mijn Bulkpaq's 1/3 van wat ik tot nu gebrand heb gaf problemen op het einde +/- 80% van de DVD. Aangezien ik eerst een simulatie burn heb gedaan heb ik deze dan maar op 2x gebrand.
Iemand andere resultaten met goedkope 4x media? Ben dus erg benieuwd naar die That's Write op 4x.

[ Voor 5% gewijzigd door GrrRon op 15-05-2003 10:14 ]

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
GrrRon schreef op 15 mei 2003 @ 10:13:
Ik heb de Bulkpaq's dvd-r 4x en ik kan ze branden op 4 speed met firmware 2.0f.
Op cdfreaks of cdrlabs heb ik iets gelezen over de de gebruikte ide-kabel. Deze MOET van 80 aderig type zijn en niet de standaard 40.
Ik heb nl niet de kabel gebruikt die bij mijn Sony Dru500a zat maar mijn ata100/133 die al in mijn computer zat.
Het is het proberen wel waard denk ik :).

Nog ff over mijn Bulkpaq's 1/3 van wat ik tot nu gebrand heb gaf problemen op het einde +/- 80% van de DVD. Aangezien ik eerst een simulatie burn heb gedaan heb ik deze dan maar op 2x gebrand.
Iemand andere resultaten met goedkope 4x media? Ben dus erg benieuwd naar die That's Write op 4x.
Das mooi, ik ga vanmiddag even kijken welke kabels ik heb gebruikt. Die thats write branden probleemloos totzover, alleen dus nog niet op "echte" 4x. Als het werkt laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Nou ik heb nu de kabel geprobeerd die al in mijn computer zat, en die van de sony, beiden hebben hetzelfde resultaat. nog steeds 30 minuten dus. Ik weet niet zeker of die van mijn pc 80 aderig is, staat er niet op, maar mocht ik er eentje gaan kopen, is deze te gebruiken voor alle pc's (moederborden) ?

En is er iemand die bijvoorbeeld wel in 15 minuten kan branden met de sony en ook de standaard sony kabels erin heeft zitten ? dan kunnen we namelijk het een en ander uitsluiten. Mocht het inderdaad zo zijn dat het inderdaad aan de kabel ligt, dan vind ik het erg vreemd dat Sony niet standaard zo'n kabel meelevert.

[ Voor 14% gewijzigd door bones op 17-05-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb een nieuwe DVD-rom speler besteld. Zodra ik die binnen heb ga ik eens expirimenteren met de ide-kabels.
Een 80 aderige kabel herken je (meestal) aan de blauwe ide-connector die er aan een kant opzit (die op je moederbord/controller moet).

Die Bulkpaq's die ik heb zijn niet 100% betrouwbaar op 4x, daarom zei ik dat ik eerst een simulatie-burn liet doen. Ik heb maar 1 keer gehad dat een simulatie op 4x slaagde en vervolgens er maar met 2x gebrand werd.

Vraagje:
Uit welke fabriek komen die That's Write 4x eigenlijk?

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Nou een vriend van me heeft ook de sony druax met 80 aderige kabels, maar ook zijn 4x dvdtjes worden op 2x gebrand. Ik merk trouwens in het programmatje copy2dvd dat de dvd's maar op 4x gebrand kunnen worden, in nero geeft ie wel 4x aan. WIE O WIE weet een oplossing, ik neem aan dat er wel meerdere mensen zijn met een sony die op 4x willen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

dacht dat dit al bekend was maar in eerder topics en door quark is al verteld en dat is het... de sony is gewoon kieskeurig wat betreft zn media.. ik heb ook een spindel princo 4x en een dru500ax voorzien van de nieuwste firmware.. Het meerendeel van mn princo brandt hij netjes in 16 min maar soms doet hij er ook 30 min over.

Mijn conclusie is dat de dvd schijfjes niet allemaal van even goede kwaliteits zijn ... en of dat de sony brander niet allemaal van even goede kwaliteit zijn..

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Pagina: 1