[XP] Installatie begint steeds opnieuw

Pagina: 1
Acties:

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 16:08
Ik heb nu een tijdje een nieuwe harde schijf (zie ook dit topic) en vond het nu eens tijd om XP schoon op deze nieuwe schijf te installeren.
De installatie begon eerst gewoon normaal, maar als er dan opnieuw opgestart moest worden in de installatie begon ie weer helemaal opnieuw.

Vanuit DOS opstarten is zowiezo geen optie omdat hij de nieuwe schijf helemaal niet herkend. F-Disk kan dus ook niet.
Wat ik toen heb geprobeerd is (door de oude schijf erin te zetten waar nog XP op staat via Partition Magic) de partitie te verwijderen en deze dan aan te maken in de XP installatie. Ik kreeg toen deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://believeinx.gamepoint.net/install.jpg
Wat ik ook heb geprobeerd is vantevoren formateren met Partition Magic en tijdens de Win XP installatie in zowel FAT als NTFS formaat.

Wat kan het probleem hier zijn? Zou het zo zijn dat de schijf beschadigd is en hoe kan ik daar dan achter komen? Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad terwijl de schijf toch al geruime tijd aan mijn systeem hangt (voor extra schijfruimte, verder geen functie)...

Verwijderd

[open deur]
Ik zou de installatie eens op een andere schijf proberen.
[/open deur]

Verwijderd

heb je soms alleen de cd rom als boot optie, en niet de harddisk als tweede zodat hij telken weer van de cd rom boot

Verwijderd

In je BIOS staat alles goed?
Heb je de optie "druk f6 om een niet-microsoft scsi of raid driver te installeren" al geprobeerd?Bij het begin van de text-based portion van setup is dat

edit:Aan je sig te zien moet jij toch aan het carnavallen zijn

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 23:57 ]

• CeeDeeS
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 23:45:
[open deur]
Ik zou de installatie eens op een andere schijf proberen.
[/open deur]
Dat zal helaas niet gaan omdat 1 partitie met 100GB al volstaat met films, mp3's, backups, enz enz, en die andere van 20GB hda ik speciaal vrij gehouden voor de windows installatie. Het móét gewoon zo lukken, ff op een andere partitie installeren is not an option.
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 23:45:
heb je soms alleen de cd rom als boot optie, en niet de harddisk als tweede zodat hij telken weer van de cd rom boot
Hmm ik weet wel dat ik dit vantevoren even had veranderd en normaal let ik daar extra op... Maar het kan idd goed zijn dat er eerst naar de cdrom wordt gezocht en dan pas naar de harde schijf... Zou wel heel erg |:( zijn, maar ga het meteen ff checken.
edit: hmm, dus harde schijf mag ook als 2e staan? maar dan kijkt ie daar toch niet naar als de cdrom al bootable is?
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 23:46:
In je BIOS staat alles goed?
Heb je de optie "druk f6 om een niet-microsoft scsi of raid driver te installeren" al geprobeerd?Bij het begin van de text-based portion van setup is dat
Dat heb ik idd vaak langs zien komen maar heb er nooit wat mee gedaan. Zal het zo ook even gaan proberen als het niet aan het vorige ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door CeeDeeS op 28-02-2003 23:57 ]

• CeeDeeS
Ok het heeft dus allebei niet geholpen. Het 1e was gewoon goed insteld en bij het 2e wordt om een diskette gevraagd en die heb ik er niet bij gekregen of kunnen vinden op i'net.

Het probleem lijkt te zijn dat de schijf gewoon helemaal niet herkend wordt in DOS, dus ook bij het opstarten. Tijdens de Win XP installatie wordt de schijf wel gewoon herkend en ook op dit moment in Windows XP heb ik geen problemen.

• CeeDeeS
Tijdens de carnaval heb ik er weinig meer aan geprobeerd maar ik heb nou weer wat dingen geprobeerd zoals een partitie maken van 8GB omdat er bij Partition Magic wordt aangegeven als ik een grotere wil maken: "The partition crossed the 1024 cylinder boundary and may not be bootable".
Maar ook met <8GB boot ie nog verdomd weinig :/

Als ik de installatie dus start vanaf cdrom begint ie netjes, ik kan een partitie kiezen, de installatiebestanden worden ernaartoe verplaatst, maar bij de 1e reboot herkent ie de schijf niet bij het opstarten en gaat ie dus weer naar de cdrom speler en begint de installatie weer opnieuw.
Het probleem is dus dat de schijf niet herkent wordt bij het opstarten. Weet iemand hier raad mee of kan iemand mij helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door CeeDeeS op 06-03-2003 15:11 ]

• CeeDeeS
kickje

misschien verplaatsing naar ander forum (OM (vanwege niet herkennen van HDD) of NOS (vanwege niet herkennen van HD door DOS)) ?

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Probeer die schijf er is uit te halen die je niet gebruikt (met de films en mp3's dus)
Je hebt dan als ik het goed begrijp die 20GB over....

Probeer dan is vanaf CD XP te installeren, als dat niet lukt dan ff met PM of met het proggie "cfdisk" van een linux-cd(werkt altijd ;) ) die hele 20GB te ontdoen van -alle- partities en dan weer proberen te installeren.

Kijken dat dit gaat werken >:)

Heah what?!?? O, signature??

• CeeDeeS
remier schreef op 07 maart 2003 @ 23:00:
Probeer die schijf er is uit te halen die je niet gebruikt (met de films en mp3's dus)
Je hebt dan als ik het goed begrijp die 20GB over....

Probeer dan is vanaf CD XP te installeren, als dat niet lukt dan ff met PM of met het proggie "cfdisk" van een linux-cd(werkt altijd ;) ) die hele 20GB te ontdoen van -alle- partities en dan weer proberen te installeren.

Kijken dat dit gaat werken >:)
Ja maar ik wil dus juist XP erop hebben zónder die 20GB disk, dus op die 120GB schijf.
Want die oude was voor een andere pc in huis bestemd...

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Aha, ok

Hmm, wat voor PC heb je precies? Heb zelf een keer gehad bij een wat ouder PC (BIOS) dat schijven groter >20 of 40GB niet werden herkend...

Hoe laat het bios hem zien? als een 120Gb schijf of.....

[ Voor 18% gewijzigd door remier op 07-03-2003 23:14 ]

Heah what?!?? O, signature??

• CeeDeeS
remier schreef op 07 March 2003 @ 23:14:
Aha, ok

Hmm, wat voor PC heb je precies? Heb zelf een keer gehad bij een wat ouder PC (BIOS) dat schijven groter >20 of 40GB niet werden herkend...

Hoe laat het bios hem zien? als een 120Gb schijf of.....
Hmm... de pc is idd behoorlijk oud dus dat zou het best wel eens kunnen zijn...
Het is een P3 667 op een Supermicro mobo met intel 420 chipset.
ik zal anders de bios wel eens flashen, eens kijken of dat helpt...
Pagina: 1