Toon posts:

PCI Geforce4 mx440 64 mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello ppl,

Ik heb de volgende probleem... Ik heb namelijk een onboard video kaart maar nu ik een PCI Geforce4 heb gehaald en hem op mijn moederbord heb geplaats en men pc aanzette werkte ie niet :s er daarma bedoel ik dat men pc helemaal nix deed alleen dat de lichtjes van power en hdd aan gingen en de rest helemaal NIX:@

En als ik dan de Geforce er weer uit haal werkt ie weer normaal! en gaat alles open.
Ik heb in bios ook dingen veranderd dat first boot PCI is... Maar hij werkt nog steeds niet!
anyone can help ?

mzzlz,

GHoOosT

Verwijderd

GF eruit... onboard disablen in BIOS... uitzetten... GF erin... aanzetten...

Al geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan alleen dat disablen in bios niet vinden :S

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:05

JWO

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 23:25:
ja ik kan alleen dat disablen in bios niet vinden :S
hoeft er niet perse in te zitten, kan ook automatisch of via een jumper op je moederbord, verder is je voeding wel zwaar genoeg ?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

vertel eens wat meer over je systeem.
misschien dat we je dan beter kunne helpen

Verwijderd

Topicstarter
umm ik heb een Pentium III 800 met 256 sd ram een western digital 7200 rpm 40 gig, wat betreft men moederbord das onbekend het is een onboard moederbord met chipset van cmedia, en dan men voeding ummm ik zou men god niet weten of ie ut aan kan...
mijn onboard video kaart haalt de video geheugen af van mijn RAM geheugen...
is dit genoeg info of ??

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
is je onboard videokaart PCI of AGP? indien AGP dan:

first init display device op PCI zetten deze staat nu op AGP

[ Voor 34% gewijzigd door ExcaliburDexter op 28-02-2003 23:37 ]

Verwijderd

Lees ook: * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * & FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen

Mogelijk een verkeerde videodriver geinstalleerd of een hardwarefout in de videokaart. Houd tijdens opstarten F8 ingedrukt en kies voor veilige modus. Heb je dan wel beeld? Installeer de juiste drivers voor de kaart. Reset ook je BIOS.

Succes. ;)

Verwijderd

Topicstarter
mijn onboard is AGP maar dat heb ik al geprobeerd te veranderen maar nog steeds lukt het niet....
Wat betreft Alex T. huhuhu als ik men kaart erin gooi krijg ik totaal geen beeld dus kan ik moeilijk ff op F8 drukke om in veilege modus to kome....

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 23:37:
Lees ook:
Mogelijk een verkeerde videodriver geinstalleerd of een hardwarefout in de videokaart. Houd tijdens opstarten F8 ingedrukt en kies voor veilige modus. Heb je dan wel beeld? Installeer de juiste drivers voor de kaart. Reset ook je BIOS.
Hij krijgt geen beeld zegt hij!!!!! dus ook geen bios.

dus:
1) first init display op PCI zetten
2) Onboard videokaart in je bios uitzetten

hoeft niet perse combinatie van beidde te zijn.
hoe je het moet instellen zie de handleiding van je mobo.

geen handleiding?
schroef je kast open en schrijf dan het type nummer op, google will be your friend :)

• loodgieter

loodgieter

staat er tussen je PCI sloten geen naam (type) van het moederbord?
of ergens anders om het bord?

[ Voor 20% gewijzigd door loodgieter op 28-02-2003 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
hahaha ja ik weet niet watvoor mobo ik hem heel gaar en ik zie geen nummer ofso...
zoals jullie al ongeveer kunnen merke ben ik best wel een newb met hardware...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel een boekje het heet m754LMR Mainboard Manual kan het zijn dat dit hem is hij zeggt wel mainboard maar m754LMR is dit een merk ? :s

• loodgieter

loodgieter

uhm...je hebt die kaart vast bij een computerboer oid gekocht
Ga dan eens met je PC (+VGA-kaart natuurlijk :)) daar naartoe en zeg dan wat het probleem is. En misschien kunnen die je verdre helpen. aangezien je nog niet zoveel weet van Hardware e.d.

wat ik lees op deze site kan je bord maar max 32Mb grafisch geheugen aan?

[ Voor 22% gewijzigd door loodgieter op 28-02-2003 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah nee ahaha ik heb um gewoon uit de winkel :) maar ik ga denk wel ff naar de winkeltje terug en vragen blabla:) maar men buurjonge die weet ook wel best veel van hardware anders kloten ik met hem ook ff mja ik kijk wel :)

Thnx everybody for helping :)

Verwijderd

Topicstarter
huhuh dus ik ken niet hoger als 32 mb :((( het kan dus ook daar aan ligge dat hij geen 64 mb aan kaan :|

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Twix schreef op 28 February 2003 @ 23:46:
wat ik lees op deze site kan je bord maar max 32Mb grafisch geheugen aan?
is dat niet het maximale toewijsbare mb's voor z'n huidige onboard videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
heee jaa dat hoop ik dan :D hihhi
dit moet ff uitgezocht worden :)

• loodgieter

loodgieter

JaY- schreef op 28 February 2003 @ 23:53:
[...]

is dat niet het maximale toewijsbare mb's voor z'n huidige onboard videokaart?
Highest Performance, 128-bit 3D AGP Graphics Accelerator with 32MB(MAX.) frame buffer embedded in North bridge, up to 1920x1200 16M resolution; AGP Rev. 2.0 Spec. Compliant

inderdaad dit is mijn fout. Sorry! Dan heb ik niet goed gelezen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 23:39:
mijn onboard is AGP maar dat heb ik al geprobeerd te veranderen maar nog steeds lukt het niet....
Wat betreft Alex T. huhuhu als ik men kaart erin gooi krijg ik totaal geen beeld dus kan ik moeilijk ff op F8 drukke om in veilege modus to kome....
Huhu... Niet goed gelezen, sorry. 8)7 Heb je deze wel gelezen? Mijn PC boot niet met mijn nieuwe videokaart... mischien heb je hier de oplossing.

Succes verder. ;)

• loodgieter

loodgieter

ff wat gegoogled

Geforce2 mx 400 PCI - no boot

Ati radeon 7000 PCI

hoop dat je hier wat aan hebt. Het zijn dan wel oudereVGA-kaarten maar als het daar ook al niet mee werkte dan denk ik dat je GF4 zekers niet gaat werken

Verwijderd

Topicstarter
ik zal s kijken, maar tog denk ik dat mijn voeding het niet aankan. want als ik de geforce erop zet werkt niks meer me cdrom krijgt geen stroom nix....

Verwijderd

Topicstarter
Btw ik heb heel men bios uitgespit en ik kan nergens vinden van disable onboard card.... en in ut boekje van men mobo staat dat het nix moet uitmaken dat er een 2 kaart in komt(The defualt PCI setting still lets the onboard dsplay work and alows the use of a second display card installed in a PCI slot)

Verwijderd

Hier is ook nog een leuk stukje faq over geschreven:

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Klik op "Mijn PC boot niet met mijn nieuwe videokaart..."

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 11:12 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05
Had hetzelfde probleem met m'n GF2 440 MX toen ik de oude PCI videokaart verving door een nieuwe AGP. Probleem was opgelost door de oude kaart terug te plaatsen, keer te booten (ACPI oid update), oude kaart eruit, keer te booten (ACPI oid update) , nieuwe kaart erin, booten. Maar met een onboad card werkt zo'n procedure natuurlijk niet als je 'm niet kan disablen.

Verwijderd

Topicstarter
ja drom ik kan nergens vinden om um te uitschakeln wel shit zooi

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik heb de video kaart in de 1e 2e en de 3e slots geprobeerd, en hij reagerde bij de 1e en de 3e het zlefde hij deed namelijk nix :s maar toen ik hem um op de 2e zette reageerde men cdrom en daar bleef het ook bij jammer genoeg :(

Verwijderd

Topicstarter
nog mensen met ideeën ???

Verwijderd

Topicstarter
niemand ??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ga eerst ajb de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) lezen.. onderdeel topic schoppen :/

Verwijderd

Doe je je beeldscherm kabel in je onboard videokaart of in de Geforce???
Probeer ze alletwee eens en kijk eens of je beeld krijgt :D

Verwijderd

Topicstarter
alle 2 geprobeerd ja zodra ik mijn geforce erin zet doet ie nix meer dus alleen zwart beeld....

Verwijderd

Topicstarter
ff kieke of men logo komt :D :D
Pagina: 1