Ik zal een poging wagen...Ik heb Windows ME wel als Windows verzamelaar in mijn bezit, maar ik heb het nog nooit geïnstalleerd, en ik heb het speciaal voor jou geprobeerd om het via
VMWare geïnstalleerd te krijgen, maar dat mislukte.
Heb nou maar het ganse internet afgezocht naar een paar plaatjes die jou zouden kunnen ondersteunen. 'k Hoop dat je er uit komt zo...
++++
We gaan even uit van de Engelse variant, ik neem aan dat je de vertalingen wel weet te gokken
1] Ga naar 'Start' > 'Settings' > 'Control Panel'
2] Kies voor 'Network'. Indien je deze icoon niet hebt klik dan even links op 'View all Control Panel Options'
3] Selecteer het tabblad 'Configurations' als je daar nog niet al was.
4] Kies de juiste versie van het TCP/IP-protocol uit het lijstje bovenin. Indien je maar 1 netwerkkaart erin hebt zitten zul je waarschijnlijk maar 1x TCP/IP ertussen hebben staan. Als je meerdere netwerkkaarten hebt, zorg dan dat je de TCP/IP kiest van de juiste kaart (naam staat er dan achter vermeld).
5] Klik op 'Properties'
6] Op het tabblad 'DNS Configuration' selecteer je 'Enable DNS'
7] Vul halverwege het venster op de plek waar je reeds vier punten ziet staan het IP-adres van je WinXP machine in.
7] Klik op 'Add'
8] Ga naar het tabblad 'Gateway'
(heb hier geen plaatjes van, maar volg hier even de Win98 manier)
9] Vul weer bij de vier afgebeelde puntjes het IP-adres van je WinXP machine
10] Klik op 'Add'
11] Klik op 'OK'
++++
Even een reboot eroverheen en dan 's kijken of je internet het wel doet. Het zou kunnen dat je ICS al diverse waarden heeft ingevuld op je 'Gateway' en 'DNS' tabbladen. If so, controleer dan of ze het IP-adres van je WinXP machine hebben.
[
Voor 7% gewijzigd door
DUX op 29-03-2003 02:04
]