Toon posts:

Win ME - Win XP netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik probeer een netwerk tussen 2 computers te maken (crossed, geen hub)
Ik heb de Wizard Netwerkverbinding gedaan op de XP en ook vanaf de WinXP cd op de ME. Nu krijg ik echter als ik van de ME naar de XP dat ik een wachtwoord moet hebben voor IPC$. Ik heb dit echter nergens ingesteld. Waar kan ik dit vinden?

PS de verbinding van de XP naar de ME werkt wel gewoon naar behoren

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even een net view /workgroup:mshome gedaan en daar staan beide pc's in... Ik denk dat als ik dat IPC$ wachtwoord heb, alles naar behoren zal werken. Heeft iemand een idee waar dat te vinden is?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
[rml][ win2k/98]ipc$ problemen[/rml]

Op je XP PC moet je een account aanmaken, met dezelfde naam en wachtwoord als de account die je gebruikt op je ME PC :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Mmm het werkt nog steeds niet....

--------------------------------------
//XP is niet toegankelijk

Onbekende fout 31
--------------------------------------

???

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm ik heb even gezocht met de search:
-----------------------------------------------------------------------------
Om de onbekende fout 31 bij de Windows 98se client te verhelpen moet het gebruik van lege wachtwoorden toegestaan worden.

*Lokaal beleid -> beveiligingsopties.
Beleid:Nieuwe Instelling :
-accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console =Uit
-----------------------------------------------------------------------------

Is dit in Win ME ook zo? En waar zit dat lokaal beleid dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ooh heb het al gevonden... start-->help--> zoeken "lokaal beleid" :) werkt nu.......

Maaruh... kan niet internetten via de ME (XP heeft inet)

Hoe dit doen?

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-07 14:59
Wat voor internetconnectie heb je? Je kunt Internet Connection Sharing gebruiken. Rechtermuisklik op ' Network Properties ' en dan rechtermuisklik op je internetverbinding. Kies dan ' share this connection ' o.i.d. Dan kun je een netwerkkaart kiezen (stel dat je ADSL hebt, dan gebruik je er 1 om te connecten met je modem en 1 voor het lokale netwerk) kies dan de lokale netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ISDN

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 14:52
probeer eens als username 'administrator'
zonder password

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel op de andere computer nu. Ik kan wel op zijn gedeelde schijven enzo... alleen internetten kan niet... Ik heb ook nergens iets van een IP hoeven invullen ofzo....

edit:Ik heb de Wizard Netwerk instellen gebruikt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf het idee dat ik op de client het IP van host moet aangeven... maar waar?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog geprobeerd...ik kan wel op de andere computer... en hij ook op die van mij... maar niet internetten :(

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Je kunt nog proberen op de ME machine handmatig de gateway + de dns-server (IP van XP machine) te checken en zo nodig te wijzigen bij de netwerkverbinding...plus dezelfde subnetmasker natuurlijk.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Hoe?

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
misschien een beetje een flauwe opmerking, maar deze topic heeft wel heel erg veel berichtjes van jezelf... denk goed na voor je op "verstuur" drukt, en maak kennis met de "bewerk" knop...

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif deze dus...

overigens heb ik dergelijke problemen ooit opgelost met het handmatig instellen van de ip's en de dns... daarover kun je alles vinden met een simpele search.

[ Voor 44% gewijzigd door cwppol op 28-03-2003 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehh hoe stel je dat handmatig in dan?

• DUX

DUX

Ik zal een poging wagen...Ik heb Windows ME wel als Windows verzamelaar in mijn bezit, maar ik heb het nog nooit geïnstalleerd, en ik heb het speciaal voor jou geprobeerd om het via VMWare geïnstalleerd te krijgen, maar dat mislukte. ;(

Heb nou maar het ganse internet afgezocht naar een paar plaatjes die jou zouden kunnen ondersteunen. 'k Hoop dat je er uit komt zo...

++++

We gaan even uit van de Engelse variant, ik neem aan dat je de vertalingen wel weet te gokken :)

1] Ga naar 'Start' > 'Settings' > 'Control Panel'
2] Kies voor 'Network'. Indien je deze icoon niet hebt klik dan even links op 'View all Control Panel Options'

Afbeeldingslocatie: http://rescomp.housing.umich.edu/images/netguide/control.panel-me.gif

3] Selecteer het tabblad 'Configurations' als je daar nog niet al was.
4] Kies de juiste versie van het TCP/IP-protocol uit het lijstje bovenin. Indien je maar 1 netwerkkaart erin hebt zitten zul je waarschijnlijk maar 1x TCP/IP ertussen hebben staan. Als je meerdere netwerkkaarten hebt, zorg dan dat je de TCP/IP kiest van de juiste kaart (naam staat er dan achter vermeld).
5] Klik op 'Properties'

Afbeeldingslocatie: http://rescomp.housing.umich.edu/images/netguide/network-win.gif

6] Op het tabblad 'DNS Configuration' selecteer je 'Enable DNS'
7] Vul halverwege het venster op de plek waar je reeds vier punten ziet staan het IP-adres van je WinXP machine in.
7] Klik op 'Add'

Afbeeldingslocatie: http://rescomp.housing.umich.edu/images/netguide/disable.dns-win.gif

8] Ga naar het tabblad 'Gateway'

(heb hier geen plaatjes van, maar volg hier even de Win98 manier)

9] Vul weer bij de vier afgebeelde puntjes het IP-adres van je WinXP machine
10] Klik op 'Add'
11] Klik op 'OK'

++++

Even een reboot eroverheen en dan 's kijken of je internet het wel doet. Het zou kunnen dat je ICS al diverse waarden heeft ingevuld op je 'Gateway' en 'DNS' tabbladen. If so, controleer dan of ze het IP-adres van je WinXP machine hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door DUX op 29-03-2003 02:04 ]

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Wat dacht je gewoon van deze Hoe deel ik Internet ?

Be Stronger Than Your Excuses

• DUX

DUX

Wat is dat voor vage link zeg? Op zich leuke informatie, maar de oplossing die BliZZard_1337 zoekt is daar niet te vinden: hij wordt gewoon aan z'n lot overgelaten daar. Geef dan een een betere link zoals deze, en dan de tip dat hij het tweede kopje moet kijken.

Maar dan nog, het moet mogelijk zijn zonder extra software. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is Blizzie helemaal niet geïntereseerd in extra hardware kopen. Windows ME steekt net even anders in elkaar dan Win9x en WinXP/2k, dus even een tutorial in het klein schrijven over het wisselen van gateways en DNS-servers binnen WinME kan geen kwaad hoor...

Spijt me als ik verveeld overkom...Het is al laat :O :+

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 23:49:
Ehh hoe stel je dat handmatig in dan?
Als je zoiets schrijft, denk ik bij me eigen RTFM :)
Dit kun je ook vinden in de search

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1