Toon posts:

[win2k/98]ipc$ problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis dus een netwerkje gemaakt tussen 2 computers, de host is een win2k machine en de client draait op win 98. Als ik van de client wil connecten naar de host via netwerkomgeving of wat dan ook moet ik een w8woord opgeven voor IPC$, nu had ik dit een tijdje geleden ook, en er kwam een systeembeheerder die snapte het ook niet en ging maar wat klooien. Uiteindelijk werkte het, maar nadat ik mn hd heb geformat[win2k] heb ik weer hetzelfde. Weet iemand hoe dit komt en hoe je het op kan lossen |:( :?

edit:
sorry, k zie nu pas dat er nog een topic is die precies hetzelfde is |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 15:16 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

je moet je usernaam van win98 op je w2k machine aanmaken.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
:? de username die op 98 word gebruikt is edward en hier op 2k henri, moet ik hier een profiel aanmaken met de naam henri??

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 11:51

wielhelm

80/86 ST bladebladed

neen op de w2k maak je edward aan en zoeken kun je ook op dit forum

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
Dit probleem heb ik dus nu op mijn SuSe server :( 5 minuten geleden kon ik wel op mijn konijnserver en nu vraagt hij als ik de share wil openen voor het wachtwoord van IPC$

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dewoudloper schreef op 28 February 2003 @ 15:21:
Dit probleem heb ik dus nu op mijn SuSe server :( 5 minuten geleden kon ik wel op mijn konijnserver en nu vraagt hij als ik de share wil openen voor het wachtwoord van IPC$
precies hetzelfde, je userinfo moet overeen komen, de user/pass waarmee je inlogt moet bij je server bekend zijn ;)

Verwijderd

Ik heb gisteren toevallig met hetzelfde geworsteld. Alleen gaat het bij mij om een Linux server (samba) en een Windows ME client.

Het aanmaken van een Windows ME gebruiker op de server hielp bij mij niet. Bij mij verdween het probleem door op de server te kiezen voor de optie security=share in plaats van security=user. In Linux is dit een optie in het configuratiebestand smb.conf. Ik weet niet hoe dit in Windows werkt, maar ik kan me herinneren dat je ergens in de instellingen voor Microsoft netwerken kunt kiezen voor 'beveiliging op share niveau'.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Deze vraag is al zo vaak gesteld staat uigebreid beschreven in de search :O

Handige links:

FAQ Network Troubleshooting

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

[ Voor 67% gewijzigd door _MaLa_ op 28-02-2003 15:29 ]

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
ik zal het eens even nalopen, (het is vrijdag dus opzich boeit het me niet zoveel maar ik gaat het ff proberen) altijd leuk om er weer op te komen

Verwijderd

Topicstarter
jah ben effe in de FAQ aan het kijken, tog bedankt

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt, bedankt iedereen

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 15:44:
het is gelukt, bedankt iedereen
ook ooit gehoord van een edit knop ;)

en gelieve de volgende keer EERST de faq's te lezen, er staat namelijk meer in dan je denkt :)
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 15:27:
Ik heb gisteren toevallig met hetzelfde geworsteld. Alleen gaat het bij mij om een Linux server (samba) en een Windows ME client.

Het aanmaken van een Windows ME gebruiker op de server hielp bij mij niet. Bij mij verdween het probleem door op de server te kiezen voor de optie security=share in plaats van security=user. In Linux is dit een optie in het configuratiebestand smb.conf. Ik weet niet hoe dit in Windows werkt, maar ik kan me herinneren dat je ergens in de instellingen voor Microsoft netwerken kunt kiezen voor 'beveiliging op share niveau'.
mja, maar dan heb je dus te maken met een andere security welke niet altijd aan te raden is :)
Pagina: 1