Toon posts:

systeem crasht tijdens 3d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc crasht tijdens 3d games en benchmark progjes , mijn systeem is
Msi k7t turbo
amd tb 1,33 ghz
512 Mb sdram @133 Mhz
chaintech gf4 Ti 4200 64 Mb agp 4x
Sounblaster live de
Windows XP
Detonator driver 41.09

Tijdens het spelen van een spel (BF 1942 , Warcraft 3 , Unreal 2 etc.) klapt mijn pc uit en krijg ik een fullsize blauw scherm met de reden waarom mijn pc is uitgevallen.
Hij geeft aan dat het probleem ligt aan nv4disp.dll ik heb al meerdere drivers geprobeert (28 en 29 serie detonator drivers) maar niets helpt , weet iemand iets ????????

Verwijderd

Zoek op nv4disp.dll

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 03:33 ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

3d: OpenGL? Direct 3d? alles?
crashen als in: direct? na een tijdje? @ random?
systeem: overgeklokt? memory timings? hitte problemen?

Probeer eens met detonator destroyer de drivers HELEMAAL te verwijderen en daarna de laatste officiele nVidia drivers te gebruiken.
Als laatste redmiddel kun je alle hardware uit je systeem halen en met 1 reepje geheugen, een videokaart en een schoon OS beginnen te testen. Lijkt me in dit geval niet erg nuttig aangezien de foutmelding duidelijk bij je videokaart gezocht moet worden. Je moet er alleen achter zien te komen of het probleem nou soft- of hardwarematig is.

de betaler vervuilt

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

De oplossing is met dit soort dingen 9 van de 10 keer net zo simpel als de melding die je krijgt :)

Korte, niet cryptische versie van bovenstaande regel: Andere detonator proberen, net zo lang tot je de optimale versie gevonden hebt. Ga niet zeggen dat dit (te) veel werk is, want dat weet ik helaas uit eigen ervaring :/

Vergeet inderdaad niet de detonator goed te verwijderen met het hier voor genoemde programmaatje "Detonator Destroyer".

Oh en welkom op GoT, het is hier gebruikelijk dat je eerst even zoekt naar dit soort dingen om te kijken of het al vaker is voorgekomen. In dit geval nog maar zo'n 50 keer ofzo :X Lees ook even de algemene FAQ en de V&B FAQ. Laatst genoemde is erg informatief!

[ Voor 3% gewijzigd door PromWarMachine op 28-02-2003 03:42 ]

Dividend for Starters

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

PromWarMachine schreef op 28 February 2003 @ 03:42:
Andere detonator proberen, net zo lang tot je de optimale versie gevonden hebt.
Tenzij je alleen maar gelekte beta's draait zou je met de detonators niet zomaar blauwe schermen moeten krijgen! Bij random crashes is er vaak meer aan de hand dan alleen een verkeerde versie van de driver (denk aan bestanden die zijn blijven hangen na slecht verwijderen).

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze verwijderd via apparaatbeheer en volledig verwijderen van display drivers , opnieuw opstarten en de de nieuwe installeren
Pagina: 1