Toon posts:

Netwerk functioneert niet meer na plaatsen Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier in het netwerk net de 3com fixed 100 hub vervangen door een switch van sweex idem 100 mbit. Toen de 3com hub was aangesloten werkte alles perfect en op 100 mbit. Nu met de switch werkt het alleen op forced 10 mbit full duplex. De computers hebben 3com kaartjes 3C905TX(10/100).
Rare is alleen dat op mijn laptop het wel werkt op 100 mbit (met de switch dus). Hier zit een intel kaart netwerk kaart in (10/100). De kabels zijn goed, het zou alleen aan de netwerk kaarten kunnen liggen. Maar dit zijn toch 3com kaarten is toch goede shit?

Verwijderd

Topicstarter
P.S. Als je de netwerk snelheid handmatig selecteerd (10HD, 10FD, 100HD, 100FD) dan krijg je heel ff snel te zien dat ie verbinding heeft en daarna wordt ie weer verbroken.

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 13:17
Switch brak?
Is zo het enige waar ik op kan komen...

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zet je snelheid op je netwerkkaarten eens op 100FD en je swich ook

Money for nothin' and your chicks for free

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Als je laptop het wel doet op 100Mbit, kun je proberen om 1 van de systemen in de poort van de switch te doen waar de laptop in zit...
Als de pc dan wel op 100Mbit werkt, weet je vrij zeker dat je een brakke switch hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik ook al geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten. Alle poorten geprobeerd waar de laptop het in doet, maar helaas. De switch daar kan ik helaas niet veel op instellen (of misschien beter gezegd veel niet ;)) Ik denk dat de combi 3com sweex niet echt een goede is en intel doet er niet zo moeilijk om. De oude fixed-hub was ook van het merk 3com en die werkte wel goed....... Ik heb nog geprobeerd om nieuwe drivers te installeren voor de NIC's maar toen deed het helaas nog niets, alleen op 10 Full Duplex dan doet ie het wel. Hoger kan niet, dan geeft ie heel even aan dat ie een 100mbit verbinding heeft en 1 seconde later staat er kabel niet aangesloten.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Welke switch van sweex heb je: aantal poorten

Probeer het eens op 100 HALF Duplex

[ Voor 35% gewijzigd door DeeJee op 28-02-2003 10:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
100 Half Duplex heb ik ook geprobeerd, haakt ie ook af. Het is de sweex 19' 16-poort 10/100 switch. Mooi ding en heel stil, maja doet het allee niet. Maja kleinigheidjes blijf je houden.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
sweexs switch is 100mbit HALFDUPLEX, geen 100mbit full... (teminsten, de 8 poorts)

Verder, jou netwerkkaartje (3com blaat) is 100mbit HALFduplex, geen full volgens mij...

[ Voor 8% gewijzigd door Icey op 28-02-2003 12:46 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Deze professionele 16 poort switch is een krachtige, high-performance Fast Ethernet Switch, waarbij alle 16 poorten geschikt zijn voor 10/100Mbps full duplex. Deze 16 poort switch is niet alleen geschikt voor de SOHO (Small Office Home Office) groep, maar ook voor work-group toepassingen. Hij detecteert automatisch devices van 10/100Mbps in half/full duplex modes.
De 16 ports kan dus wel alles aan.

Probeer eens een ander type netwerkkaart.

[ Voor 10% gewijzigd door DeeJee op 28-02-2003 12:48 ]

Verwijderd

D'r zijn meer mensen met hetzelfde probleem: Sweex switch 16-port 10/100Mb

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb precies hetzelfde probleem met ook de 3C905TX kaarten. Werkt gewoon niet alleen maximaal op 10 FD icm met de Sweex switch. Maar deze zin uit de folder klopt dus echt niet:
"Hij detecteert automatisch devices van 10/100Mbps in half/full duplex modes." Dat doet ie echt niet!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 22:00

grimson

domeingrommer

Full duplex is volgens mij hét kenmerk van een Switch ?! :?

Verwijderd

3Com is iirc toch een beetje eigenwijs wat nway autonegotiating betreft. Er zijn ook bekende problemen met 3Com switches en kaarten tegen Cisco switches. Probeer eens een el-cheapo Realtek 8139 kaartje.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:36
Draaien de laptops NT/2000?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Nope alle systemen draaien op Windows XP proffessional. Maar het ligt echt gewoon aan de 3com netwerk kaarten, las in een ander bericht op dit forum iemand met precies hetzelfde probleem met dezelfde netwerk kaarten. Gewoon knudde dus, maar goed dat hoort nu eenmaal bij computers af en toe is het gewoon heeel knudde. Jongens bedankt en prettig weekend!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 19:24:
3Com is iirc toch een beetje eigenwijs wat nway autonegotiating betreft. Er zijn ook bekende problemen met 3Com switches en kaarten tegen Cisco switches. Probeer eens een el-cheapo Realtek 8139 kaartje.
Klopt, ik had ook problemen met een 3Com 3C905B en een 24-poorts SMC swithch. Geen link, maar met een Realtek erin ging ie lekker :? Wel zonde van zulke mooie kaarten IMO..
Pagina: 1