Toon posts:

Marktwerking - tips gezocht wanneer te kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is *geen* vraag over welke kaart ik moet kopen - ik ben er zelf nog niet uit. Het is wel een vraag *wanneer* te kopen. Zijn er dingen waar ik op moet letten, en heeft iemand tips waar ik deze info kan vinden?
Ik bedoel iets als: op 1 januari gaan veel prijzen drastisch omlaag, of: met kerst gaan ze iets omhoog. Maar ook: Er komt binnen nu en twee maanden een nieuwe radeon kaart uit, dus dan gaat de rest omgetwijfeld omlaag (en volgen de geforce kaarten misschien ook).. Kortom: zijn er bepaalde regels van de markt waar je rekening mee kunt houden, om niet de teleurstelling te krijgen dat jouw nieuwe kaart een week later in de aanbieding ligt.

Zelf denk ik aan een Radeon 9500 met 128 mb geheugen.. ik ben geen hardcore gamer (of tweaker) - het feit dat ik met m'n 1.5 gig amd nog met een 16mb asusv3400 tuf zegt genoeg. Die had ik al een jaar geleden willen vervangen, maar toen was m'n geld op.. Die 128mb vinden sommigen niet echt nodig, maar bedenk wel dat ik *lang* met m'n kaarten doe... Anyway, hoewel de vraag algemeen van aard is, is actuele info natuurlijk ook erg welkom..

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
vlak voor een snellere versie uitkomt is altijd goed, ik geloof dat er weer een nieuwe radeon zit aan te komen, maar ik weet niet hoelang dat nog duurt. verder is dit topic erg interessant als je een radeon 9500 wilt kopen. er wordt beschreven hoe je met aangepaste drivers een radeon 9700 pro ervan kunt maken. Evt kun je ook nog tweedehands kijken. hier op tweakers lopen veel mensen rond die het nieuwste van het nieuwste willen hebben, dus kun je een iets oudere videokaart voor 2/3 van de nieuwprijs scoren.

Verwijderd

euhm, misschien vlak NA er een nieuwe uitkomt? Juist dan zullen de prijzen eerder dalen door een ingreep van de fabrikant... natuurlijk is je kaart dan niet de nieuwste op de markt (wat de 9500 nu wel is in het middensegment) maar het kan vlug 20 euro of meer schelen...
Persoonlijk kijk ik meer wat ik wil uitgeven om welke prestatie te halen, om mijn upgradepoitiek te bepalen (wow wat een woorden).

Verwijderd

Byte_Me schreef op 27 februari 2003 @ 16:48:
vlak voor een snellere versie uitkomt is altijd goed,
Vlak na natuurlijk ;)

Verder gaan de prijzen verder ook fel omlaag als er weer een kaart van de concurrent uit komt, denk aan Nvidia. Maar een 9500 is een prima kaart die je gewoon moet kopen als je hem nodig hebt. Een paar maand wachten zodat hij 10 euro daalt is het ook niet waard.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Tjah als je een kaart koopt vlak ná dat er een nieuwe versie koopt is de nieuwe natuurlijk op zijn duurst en de oudere is dan al flink in prijs aan het dalen.... Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Maar als je geen hardcore gamer bent en dus geen megakaart nodig hebt zou ik idd gewoon wachten totdat de nieuwe versie uitkomt :Y) (stukkie logisch nadenken :+)

Verwijderd

Topicstarter
okidoki, dank allemaal voor de input. Ik ben ook benieuwd wanneer die nieuwe radeon uitkomt, ik ga maar eens kijken of daar iets van timing over bekend is.. als het nog maanden duurt ga ik daar idd niet op wachten, dan is het zomer en lokt het strand alweer :D
Die tweak voor de 9500 ga ik ook maar eens bekijken, dank!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 17:42 ]

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

tweaken kan tegenwoordig nauwelijk s meer (nieuw layout en door ati bewust gesloopte pipelines) maar dat is inmiddels wel bekend denk ik

daarbij kan je beter voor een 9500pro gaan

9500vs 9500pr = r8500~Ti4200 vs Ti4600/4800

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nice.. de 9500 pro is inderdaad een betere keuze... en nu ik er net achter kom dat binnen 28 dagen een nieuwe radeon uitkomt (zie http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1046307849), zal de prijs ook wel snel zakken :D over timing gesproken!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is nu wel duidelijk, en welke kaart de beste keuze is is een kwestie van reviews lezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.