Toon posts:

Linksys BEFW11S4

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs deze Linksys BEFW11S4 Wireless Access Point Router met 4-Port Switch gekocht

http://www.linksys.com/pr...duct.asp?grid=22&prid=415

Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/products/image180/befw11s4v2.jpg

Ik gebruik deze om met mijn Win-XP gebaseerde Lan;
2 PC's (game en downloadbak op RJ45)
1 laptop (Wifi kaart Intel (2011B) 80211.b)

Nu heb ik onlangs een Alcatel speedtouch 510(i) v4 ADSL modem aangeschaft
Ik heb deze modem werkend op mijn pc mbv de configuratie CD van KPN.

Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/st510.gif

Zodra ik de Speedtouch en de Linksys op elkaar aanlsuit echter gaat het mis |:(
Of ik kan de linksys niet meer bereiken of de speedtouch gaat raar doen!

Ik heb de Speedtouch ook al zo geconfigureerd als op www.speedtouch.nl >> met Spoofing om zo te voorkomen dat er 2 NAT protocollen draaien

Ik heb de configuratie manual op www.linksys.nl al exact gevolgd maar het werkt nog steeds niet.

Ik heb inmiddels echt alles gebrobeerd en ben er nog steeds niet uit, misschien doe ik wel iets heel simpels verkeerd 8)7

Wie o wie weet raad _/-\o_

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 08:31 ]

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 19:08

DouweGNL

Ik ben tof.

Heb dezelfde router thuis staan, en kan prima MSNen en RealPlayerren met het ding. Via UPnP werkt MSN standaard alleen met text/bestanden, wil je voiceconversation doen, of videoconversation dien je handmatig een aantal poorten te openen, maar dat is in principe geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Is het apparaat ook een beetje plug en play qua installatie en zit er een goede manual bij om b.v. de poorten voor video chat te openen?

Welke Wifi kaarten gebruik jij erbij?

Verwijderd

Ik heb 2 dagen deze router+wifi access point gekocht, in 1 woord: Perfect!
Makkelijke installatie, ondersteuning van dmz host, werkt goed met (kpn) adsl en kabel / andere vaste verbindingen.
Verder is het bereik perfect, de snelheid is ook dik in orde, op de client pc gebruik ik een Linksys WMP11 wlan kaart.

Echte aanrader!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 18:57:
Makkelijke installatie, ondersteuning van dmz host, werkt goed met (kpn) adsl en kabel / andere vaste verbindingen.
Verder is het bereik perfect, de snelheid is ook dik in orde, op de client pc gebruik ik een Linksys WMP11 wlan kaart.

Echte aanrader!
Ik geloof dat ik er meteen een ga bestellen
>:)

Verwijderd

Topicstarter
Is deze de meerprijs waards - Linksys WAP54G (54 mBit)
- Access Point
- IEEE802.11g
- Webinterface
€ 179,-

• Art Elixer
  • Laatst online: 26-03 00:23
Ik heb deze Linksys router ook, en het is een perfect product, goedkoop en met genoeg functies. Echter is het bij de installatie erg handig als je een vast netwerk gebruikt, heb ik gemerkt. Voor mxstream ook letten op de juiste firmware, dan werkt alles prima!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb KPN ADSL Lite van Zonnet, dit werkt nu met de USB modem ("de rog") dit kan dus ook met deze router niet waar.
Moet ik alleen mijn IP adres erin zetten toch

• trankilo
  • Laatst online: 24-06 14:48
Je kan GEEN USB apparaten aan de Linksys router aansluiten! Dus je ADSL modem past NIET op de door jou omschreven router.

Je zal dan een router+WI-FI+DSLmodem moeten aanschaffen. Linksys heeft die combinatie nog niet in het assortiment.

Andere opties zijn het aanschaffen van de Linksys router + een nieuwe modem met ethernet uitgang in plaats van USB. Of het aanschaffen van een nieuw modem met ingebouwde router/switch + een los access point voor het WI-FI gedeelte.

Dat laatste beveel ik aan omdat WI-FI steeds sneller wordt. De kans dat je over een jaar je WI-FI netwerk wil upgraden is zeer hoog met de huidige ontwikkelingen. Dat geld niet voor het ethernet gedeelte. Die is over een jaar nog wel modern genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
trankilo schreef op 28 februari 2003 @ 11:33:
Je kan GEEN USB apparaten aan de Linksys router aansluiten! Dus je ADSL modem past NIET op de door jou omschreven router.

Je zal dan een router+WI-FI+DSLmodem moeten aanschaffen. Linksys heeft die combinatie nog niet in het assortiment.

Andere opties zijn het aanschaffen van de Linksys router + een nieuwe modem met ethernet uitgang in plaats van USB. Of het aanschaffen van een nieuw modem met ingebouwde router/switch + een los access point voor het WI-FI gedeelte.
Wie kan mij vertellen of deze Router nu werkt toch wel met mij huidige ADSL abonnement, ik wil van de Alcatel Usb modem af want een router is veiliger!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen of deze Router nu werkt toch wel met mij huidige ADSL abonnement, ik wil van de Alcatel Usb modem af want een router is veiliger!

• trankilo
Mmm. Het is je nog niet duidelijk. Ik zal het je proberen uit te leggen zo simpel als ik kan.

De router werkt op ieder abonnement. ADSL Kabel WI-FI internet, alles. Het abonnement heeft er niks mee te maken dus. Ik denk dat jij bedoeld dat je bij het abonnement dat jij voor ogen hebt een USB modem krijgt.

Die USB modem moet je ergens op aansluiten. Aan de ene kant de twee telefoondraden die je huis binnen komen. En aan de uitgang komt je computer of een netwerk/router enz enz. Die uitgang op die modem heb je in twee smaken. Of een USB uitgang of een ethernet uitgang. Als je één computer hebt is een USB modem in principe genoeg. Als je meer wil aansluiten dan heb je een modem met ethernet aansluiting nodig. Want die ethernet aansluiting is een standaard aansluiting die alles vreet. Computers, Xbox, Playstation, Dreambox, WI-FI accesspoints, routers, swiches, hubs enz enz. Al die dingen werken met ethernet aansluitingen. Zo ook die mooie router van Linksys waar je oog op is gevallen.

Als je die router wil gebruiken kom je voor een probleem te staan omdat er dus geen USB poorten op zit. Denk maar eens na over hoe je de USB driver van je moden in die router krijgen zonder floppy/CD-Rom speler.... Je computer heeft wel een USB poort, dus dan zou je daar wel een USB modem op aan kunnen sluiten. Alleen heb je dan weer niks aan die router. Nu zijn er zeer veel routers met ingeboude ADSL modem op de markt. Dus daar kan je ook voor kiezen. [b] In ieder geval heeft die Linksys geen ADSL modem. [b/] En daar is het hier om te doen.

Of je tikt extra neer voor een ADSL modem met ethernet uitgang zodat je die op een router kan aansluiten. Of je laat die modem van je ISP helemaal zitten en koopt zelf een modem met router. Maar een USB modem aansluiten op een ethernet netwerk gaat niet zoals jij wil.

Ik hoop dat je het verschil tussen ethernet en USB je nu duidelijk is.

De specs van de Linsys kun je hier vinden ftp://ftp.linksys.com/datasheet/befw11s4_v2ds.pdf

Let dan vooral op het zinnetje:
"Icludes One Ethernet Cable to Connect to a Cable or DSL Modem"

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is ;

Kan ik de inkomende ADSL lijn (Tel draad) rechtstreeks in deze Wifi Router stoppen net zoals bij b.v. een speedtouch multi pc ethernet router

Of zal ik de USB modem zoals hij nu zit op de proxy server en moet ik dan de Wifi router weer op zij beurt ook op de proxy aansluiten.

Het liefste wil ik nl van de ASL modem af!

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 10:32 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb deze router ook gebruikt met mijn KPN Adsl abbo, voor internetten, chatten is hij prima. Maar als je diehard gaat gamen raad ik hem 10x af, ik heb hem na 2 dagen testen terug gestuurd en toch maar weer kabels door het huis gelegd.

Ping tijden naar de modem zijn onstabiel, door deze onstabiliteit krijg je rare omstandigheden bij het Online gamen. Er is sprake van packetloss. Minimaal uiteraard, maar toch vond ik het niks.

Het heeft niks met het bereik te maken, ik heb mijn pc pal naast de router geplaatst en nog was er sprake van loss en choke.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen met je keuze, draadloos blijkt toch niet alles te zijn voor de Diehard Gamers onder ons.

Mijn V&A

• trankilo
Goed lezen is het halve werk ;)
In ieder geval heeft die Linksys geen ADSL modem.
Hij heeft geen modem. Er zit geen ADSL modem in. Je kan de router niet op de telefoonlijn aansluiten.

Er zit geen USB poort op. Je kan geen USB apparaten op de router aansluiten.

Er zitten aleen ethernet aansluitingen op de router. Je kan alleen apparaten via de ethernet poorten op de router aansluiten.

Zo, en nu geef ik het op.... 8)7
Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen met je keuze, draadloos blijkt toch niet alles te zijn voor de Diehard Gamers onder ons.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb het ook nooit zo op die combinatie apparaten gehad (router+WI-FI bv). Maar gamen via WI-FI gaat als een speer.

Ik heb geen ervaring met die PCI kaartjes waar zo'n antennetje op zit enzow. Ik weet niet af je dat bedoeld. Maar hier op het stadsnet (via WI-FI) wordt er heel wat af ge C&C't en ge half-live't :D

Ik heb m.u.v. de flaptops natuurlijk 100mbit/s via CAT-5. Maar de aansluiting op het WI-FI net gaat via een ge-tweakte O-) WAP11 van Linksys. En daar heb ik nog nooit geen gekke dingen mee gehad (afkloppen).

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
trankilo schreef op 01 maart 2003 @ 12:12:

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb het ook nooit zo op die combinatie apparaten gehad (router+WI-FI bv). Maar gamen via WI-FI gaat als een speer.

Ik heb geen ervaring met die PCI kaartjes waar zo'n antennetje op zit enzow. Ik weet niet af je dat bedoeld. Maar hier op het stadsnet (via WI-FI) wordt er heel wat af ge C&C't en ge half-live't :D

Ik heb m.u.v. de flaptops natuurlijk 100mbit/s via CAT-5. Maar de aansluiting op het WI-FI net gaat via een ge-tweakte O-) WAP11 van Linksys. En daar heb ik nog nooit geen gekke dingen mee gehad (afkloppen).
Het is ook minimaal, maar de kwaliteit is niet te vergelijken met bekabeling. Er is bij mij altijd sprake geweest van packets die soms vroeger en dan weer later aankwamen. Dit zie als je gaat pingen en als je bij bijvoorbeeld Half-life/Counter-strike net_graph 3 pakt.

Ik heb met verschillende pc's getest, en zelfs een andere draadloze nic. Ik heb geen 0-0 loss/choke combinatie kunnen halen. Maar ja, ik kan natuurlijk ongelijk hebben, maar ik ben er dagen mee bezig geweest en zelfs de topics op inet (ja ook op GoT) hebben geen uitkomst geboden.

Mijn V&A

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb nog een tip voor de eigenaren van de BEFW11S4 (mij incluis):

Als MSN er na een redelijk korte tijd (10-20 min) uitknalt zonder dat je het doorhebt (pas als je je status gaat veranderen geeft hij een fout en blijk je helemaal niet aangemeld te zijn), doe dan het volgende:
1. Flash de nieuwste firmware (de Amerikaanse werkt net zo goed als de Europese en is nieuwer)
2. Volg deze howto van Linksys.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
ehm Video via MSN werkt iig wel, (mbv upnp)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus optimaal van deze router gebruik wil maken en van de beveiliging dan moet ik dus ipv mijn USB modem een ethernet modem aanschaffen of niet?

Anders moet de USB modem eerst in mijn server en de Linksys via UTP ook aan de server >> mijn server is dan dus niet beschermd !!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 14:04:
Als ik dus optimaal van deze router gebruik wil maken en van de beveiliging dan moet ik dus ipv mijn USB modem een ethernet modem aanschaffen of niet?

Anders moet de USB modem eerst in mijn server en de Linksys via UTP ook aan de server >> mijn server is dan dus niet beschermd !!
Ja, dat klopt. Je kan natuurlijk altijd nog een firewall op je server draaien.

Maar waarom koop je niet gewoon zoals iedereen een ethernetmodem? Dan kan je daar de befw11s4 direct op aansluiten en je server bij de rest in het netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 02 maart 2003 @ 14:39:
[...]
Ja, dat klopt. Je kan natuurlijk altijd nog een firewall op je server draaien.

Maar waarom koop je niet gewoon zoals iedereen een ethernetmodem? Dan kan je daar de befw11s4 direct op aansluiten en je server bij de rest in het netwerk.
Ik ga nu dus ook een ethernet modem halen welke raden jullie aan?
Is dit een goede keus: Alcatel SpeedTouch 510 v4 ADSL (€ 189)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu dus ook een ethernet modem halen welke raden jullie aan?
Is dit een goede keus: Alcatel SpeedTouch 510 v4 ADSL (€ 189)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom kick je dit topic binnen 24 uur omhoog met een exact dezelfe reply als je vooraf gaf? Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) aandachtig door, dan weet je dat kicken binnen 24h niet is gewenst..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 18:57:

Echte aanrader!
Ik heb hem binnen en zit nu te dubben over welke ethernet modem aan te schaffen Welke heb jij erbij gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
IK heb de Linksys als volgt aangesloten mijn proxy met usb ADSL modemen mijn gewone PC zitten in de switch poorten van de Linksys.

Nu kan ik met mijn laptop wel connecten met het Wifi net maar ik kan verder niets.
Geen Internet en geen netwerk mappen aanspreken.
Met mijn werkstation en met de server heb ik wel internet.

Ik ga nog een ethernet modem halen maar volgens mij moet het zo ook kunnen werken

hoe kan ik met mijn laptop bij internet en bij de andere pc's op mijn Lan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost DHCP uitzetten!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu een Alcatel speedtouch 510(i) v4 aangeschaft
Ik heb deze modem werkend op mijn pc.

Hoe moet ik deze configureren ism de Linksys.
Want als ik deze in de daarvoor bestemde poort stop dan ziet de Linksys geen actieve internetverbinding terwijkl deze het wel doet.

Wat staat er mogelijk verkeerd geconfigureerd?

• trankilo
Niet dat ik weet hoe de software van dat ding er uit ziet, dus gokje:
Probeer een PPTP verbinding aan te maken.
Local IP 10.0.0.150
NetMask 255.0.0.0
Remote IP 100.0.138

Lees ook deze Nederlandstalige FAQ eens door.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus de gehele manual op www.linksys.nl exact gevolgd maar het werkt nog steeds niet.

Ik ben ook telkens de verbinding met de linksys kwijt

Moet ik soms nog iets veranderen aan de configuratie van mij Alcatel Speedtouch ??

Help plz, ik kom er echt niet meer uit, ben al een week aan de gang nu 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding van de Speedtouch valt ook als hij enkel op de pc zit aangesloten ook wel eens weg ?? wat kan dat zijn

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met de settings van mijn speedtouch ism de linksys
De Linksys moet zo goed zijn namelijk

Ik wil graag weten hoe ik de Speedtouch moet instellen na de Linksys zo als op www.linksys.nl te hebben geconfigureerd.

Als ik rechtstreeks de speedtouch op mijn pc zet dan geeft hij mij na ipconfig de volgende adressen:
DNS achtervoegsel>> Lan
Ip-adres >> 10.0.0.150
Subnet >> 255.255.255.0
Gateway >> 10.0.0.138

Als ik de Speedtouch in de Wan poort van mijn Linksys doe en de pc in de Linksys dan krijg ik na ipconfig geen ip adressen.

DHCP staat uit op de linksys maar dat moet ook omdat hij als gateway moet functioneren

Wie kan mij hiermee helpen?

Hoe moet ik b.v. de advanced settings van de Speedtouch instellen, ik heb de KPN settings er al op nieuw ingelezen

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu mijn Linksys helemaal niet meer bereiken >> zelfs niet na een reset!!
Dit is na 3 resets en 12 uur uit weer opgelost!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 08:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de Speedtouch en de Linksys op elkaar aanlsuit echter gaat het mis |:(
Of ik kan de linksys niet meer bereiken of de speedtouch gaat raar doen!

Ik heb de Speedtouch ook al zo geconfigureerd als op www.speedtouch.nl >> met Spoofing om zo te voorkomen dat er 2 NAT protocollen draaien

Ik heb de configuratie manual op www.linksys.nl al exact gevolgd maar het werkt nog steeds niet.

Ik heb inmiddels echt alles gebrobeerd en ben er nog steeds niet uit, misschien doe ik wel iets heel simpels verkeerd 8)7

Wie o wie weet raad _/-\o_

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=181
Deze is net uit! en wireless ready! leuk ding heb er al een thuis staan :)
Werkt ook op Mxstream

brabrabrabra...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu leuk gezegd maar ik heb de BEFW11S4 nu al staan + een speedtouch en ben toch niet van plan deze nieuwe apparaten van de hand te doen.

Dit moet toch ook kunnen werken, al begin ik het nu wel een beetje zat te worden!!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu echt genoeg van, de speedtouch ligt in de kast en ik werk weer met mijn server en usb modem >> dit werkty tenminste in een keer!!

jammer van de speedtouch >> wat een klote ding is dat zeg!!
Ik heb echt alle configuraties geprobeert, maar het wou gewoon niet lukken.

jammer dat niemand raadt wist!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
probeer eens wat in de reply staat

Ik ben ook benieuwd of dit werkt.

Verwijderd

Ik denk dat-ie het antwoord na 8 maanden wel gevonden heeft ;) Beetje onzinnig om hier een topic voor te kicken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 19:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.