Welke van de 3 branders ?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 08:11
Me lite-on 12x10x32 is volgens mij bijna dood :(. Brand nog wel maar niet goed meer :P, cd's zijn half beschreven :+. Maar goed, ik ga dus waarschijnlijk een nieuwe brenner halen :P. En ik heb eff zitten kijken , en kwam op de volgende 4 :
Cdwriter Plextor 48x48x24 IDE Wit
Retail versie, Wit , IDE voor €109,- :(
Cdwriter LiteOn 48x48x12x IDE
Retail Kit inc. Software, *Burnproof* voor €69,-
Cdwriter BTC/ARTEC 48x12x48x OEM
Burnproof incl. Software voor €55,-
cd-rewriter 24x12x40 ide philips € 49,00
Dus nou, kan ik gaan voor de dure plextor, maar dan weet ik dat ik kwaliteit heb en minimaal 2 jaar goed kan braden ;). Ik wil liefst zo goedkoop mogelijke brander hebben, maar die toch goed en lang mee gaat ? Is het nou beter om nog een lite-on te nemen , of kan ik beter voor de philips gaan :?

Verwijderd

Als je veel fikt gewoon die Plextor nemen.
Een goede tweede is de Lite-on
Artec ken ik niet en Philips hoor ik alleen maar gezeik over.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:12

St@m

@ Your Service

Ik zou gewoon voor de Lite-on gaan, je hebt toch zekers wel een jaar garantie, en daar komt ook nog bij dat de Plextor bijna 70% duurder is (ff uit mn hoofd).

Mag ik hier nog een vraagje aan vast plakken?
Een Aopen 48*12*48 voor 53 euro, is dat een goeie koop? Ik brand niet zoveel..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
aopen is geen topmerk, maar slechte ervaringen heb ik er niet mee.

ontopic: Die ltie-on 48.24.48 Is geen slecht spul voor zijn prijs. En heb je wat pleuros meer koop de 52X

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb een systeem voor je :

Heb je een Maxtor HD in je PC :? (waar die brander in gaat zitten !!)

Dan een Plextor kopen :D

Zo niet :

Die Li-Teon ;)

Simpel :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lite-On > die kan meer 'backuppen' dan de Plextor >:)

• nero355

nero355

warp schreef op 26 February 2003 @ 17:59:
Lite-On > die kan meer 'backuppen' dan de Plextor >:)
In de zin van Games/CD's backuppen :?
WickeD :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op 26 February 2003 @ 17:57:

Zo niet :

Die Li-Teon ;)

Hoe bedoel je ?
Geeft Maxtor met andere branders dan gezeik ofzo ?

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 18:11:
[...]

Hoe bedoel je ?
Geeft Maxtor met andere branders dan gezeik ofzo ?
Was al bang voor zo'n reactie, maar nee het is bedoelt om een keus veel makkelijker te maken ;)

Cool toch kan je ook zeggen van heb een Samsung HD dus Samsung brander :D

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
'k Heb zelf een Mitsumi brander met 4 MB cache. Hij werkt echt zeer aangenaam! Erg snel bij schrijven (lead-in lead-out) en lezen en erg stil. De Aopen brander van m'n broer maakt herrie (schrapende geluiden) en wordt ook erg warm. Mitsumi is iig echt een goed merk, naar mijn ervaring. Het enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken is dat audio cd's op een nogal hoge snelheid (toerental) afgespeeld worden, waardoor je toch het 'stofzuigergeluid' hoort (ookal is het minder storend dan bij andere merken branders/cdrom/dvd drives).

Plextor zal vast een goed merk zijn, die naam heeft het iig. Maar ik vind het 't geld niet waard aangezien je gewoon geen extra functionaliteit krijgt.

Aopen zou ik dus niet kopen. Beetje gammel merk.

LiteOn is altijd goedkoop en schijnt nog aardig te presteren ook.

Philips heb ik geen ervaring mee.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 17:16

megaleo

Special member

Ik heb die Lite-On ook. Perfect ding. Werkte meteen bij mij. (met Nero) :)
En sneeeeellllll!!!! :P Whooo. Ik had daarvoor een 4 speed brandertje!! 8)7
Nu doet ie er ongeveer 2:45 min. over en dan is al klaar!! :7

Verwijderd

had lite-on niet hedzelfde radarwerk als plextor?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 21:15

jotheman

Was like that when I got here!

nero355 schreef op 26 February 2003 @ 17:57:

Zo niet :

Die Li-Teon ;)

Juist ya..., lekker nuttig argument.
Als je idd 5 jaar met dezelfde brander wilt doen dan zou ik 'n Plextor kopen yah, kwaliteit, ook op termijn. Maar als je na like 2 jaar alweer 'n nieuwe koopt zoals de meesten (denk ik) zou ik die Lite-On (niet Li-Teon ;))nemen heb ik alleen maar goeie dingen over gehoord voor de rest en goeie prijs/kwaliteit verhouding. Over Philips heb ik ook niet veel goeds gehoord, maar heb er zelf nooit een gehad dus ik durf er verder nix van te zeggen.
Ik zou die Lite-On kopen, maar das mijn mening :)
Suc7 met beslissen

I see dead pixels...

• nero355

nero355

megaleo schreef op 26 februari 2003 @ 18:25:
Ik had daarvoor een 4 speed brandertje!! 8)7
Ehm............nog steeds een 4 speed brandertje hier :P
Kan ik ook nog wat andere dingen doen ;)

en zolang ie niet kapot gaat ga ik geen nieuwe halen :+

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Misschien heb je wat aan mijn minireview van de Asus 5224a (kost e75)
[rml][ CDRW] Asus 5224a gebruikerservaringen/ mini-review[/rml]

Er staan ook wat overwegingen in.

Uit jouw rijtje klinkt de lite-on mij wel goed. Die BTC ken ik niet. Onthou dat je voor 60 euro ook een Aopen 48* kan kopen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 08:21

Scighera

swim-bike-run

LiteOns draaien hier ook (ook bovengenoemde):

snel
geen fouten
geen geluidsoverlast
en betaalbaar

www.triathlete.nl

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 08:21

Scighera

swim-bike-run

bombadil schreef op 26 February 2003 @ 18:34:
Misschien heb je wat aan mijn minireview van de Asus 5224a (kost e75)
[rml][ CDRW] Asus 5224a gebruikerservaringen/ mini-review[/rml]

Er staan ook wat overwegingen in.

Uit jouw rijtje klinkt de lite-on mij wel goed. Die BTC ken ik niet. Onthou dat je voor 60 euro ook een Aopen 48* kan kopen.
AOpen? ik denk gelijk aan in stukken springende cd's en opstijgende-vliegtuigeskader-imitaties.... (heb hier een DVD 1640 van AOPen)

www.triathlete.nl

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Het kan alemaal zo eenvoudig zijn...

Wil je kwaliteit, dan hang je aan plextor.

Wil je een goed en betrouwbaar "huis-tuin-en-keuken"brandertje, neem dan Lite-On (de 52 speed is nauwelijks duurder dan de 48 en nog altijd goedkoper dan Plextor).

De Lite-On doet niet/nauwelijks onder voor de Plextor. Conclusie: Lite-On.

Zelf ben ik een vervent Plextor (SCSI) gebruiker, maar overweeg nu ook om over te gaan op Lite-On.... >:)

We have just one world, but we live in different ones...

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 18:28:
had lite-on niet hedzelfde radarwerk als plextor?
Neen. In het verleden hebben ze wel een tijdje dezelfde chipset en pickup gebruikt. Maar voor de rest zijn ze totaal verschillend.

Verwijderd

Ik zou voor de lite-on gaan, vanwege de simpele reden: prijs kwaliteit .

Lite-on maakt uistekende brander en zijn niet duur. Ik heb zelf al een tijdje de 52x van lite-on bevalt perfect :P

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 15:51
Aham brahmasmi schreef op 26 February 2003 @ 18:25:
Mitsumi is iig echt een goed merk, naar mijn ervaring.
Kan ik in mee komen, mits erbij vermeld wordt 'voor de eerste 3 a 4 jaar'.

Ik heb nu 4 jaar een mitsumi dvd-speler die sinds een half jaar geen gebrandde ceedeetjes wil lezen. geperste cd's nog wel na een opstart tijd van ongeveer 10 seconden.

tijd voor een nieuwe dus ;)

I can see clearly now, the brain is gone...

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 15:41
Heb hier ook een Lite-On 48X (origineel was ie 40X magoed :P) en ik ben er heel erg over te spreken. Die Aopen dingen kan ik ook niet aanraden, mede door boven genoemde redenen. Btw....met Plextor heb IK geen goede ervaringen, maar dat zal wel toeval zijn.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Philips niet doen... ik heb alleen nog maar zeik gehad met philips cdroms/branders :/

Liteon schijnt (bijna) hetzelfde binnenwerk te hebben als de plextor. De plextor is wat duurder omdat plextor nou eenmaal plextor is en voor de naam betaal je ook mee.

Als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor de Liteon.

[ Voor 2% gewijzigd door Marv op 26-02-2003 19:03 . Reden: Even wat doorstrepen ]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• nero355

nero355

Die 4 speed is een mitsumi bij mij en heb hem al 4 jaar+ zonder problemen dus........ ;)

Trouwens een Samsung 48 of 40 is bij Dixons 68 € ;)

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:04

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Lite-On.
Waarom?
- Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar de Philips 16-speed fikker van mijn huisgenoot fikt geen cd's van 90 of 99mb, Lite-Ons hebben daar geen problemen mee
- De Plextor is 2x zo duur. Oftewel voor de prijs van 1 Plextor heb je 2 Lite-Ons. Ik denk dat je met 2 Lite-Ons langer doet dan met 1 Plextor. Plus, dat je dan je kosten een beetje spreidt (eerst 1 Lite-On, gaat kapot, dan de 2e) :)

Daarnaast kan het best zo zijn dat je niet zo lang meer met zo'n ding doet. DVD-branders dalen rap in prijs (zeker als in mei de Lite-On dvd-fikker uitkomt...) dus misschien wil je over een jaar sowieso van je brander af omdat je een dvd-brander wilt hebben. Dan is de Plextor dus best een dure aanschaf.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:35

fcs

wanneer je idd veel brand, zou ik ook voor de plextor gaan (mijn vorige was een plex op 16*12*24 en heb hem iets van 3 jaar gehad, doet nu dienst in een andere pc. (dacht dat dat de juiste snelheden waren). ben overgegaan naar een aopen braden, die hier genoemd word (was mycom actie, gelijk 2 gehaalt :) ).
En moet zeggen, geen slechte keus.... een aanrader dus (wel zeer veel gespin, heb tot nu to nog geen problemen gehad).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 08:11
Goed ik merk dat de grootste groep voor lite-on is en ik snap dat wel :). Maar me 12x is ook overleden, dus ik heb wat minder geloof in het bedrijf gekregen :(. De brander was ongeveer 1,5 jaar oud..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Conclusie: de keuze is overduidelijk aan jou :)

Al zeggen 100 mensen "Lite-On", maar jij twijfelt nog door jouw éigen ervaringen. De Plextor is inderdaad iets duurder, maar als je er een gevoel bij hebt "dat is het waard", go for it :)

/kansloos
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.